VW

Transporter T7

Foto's
10
Video's
0
Topics
0

Informatie over de VW Transporter T7

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de Transporter T7.

Leden

Er zijn nog geen leden die aangegeven hebben dat ze ervaring hebben met deze machine.

Heb jij een vraag over de Transporter T7? Stel 'm hier »


Top 6 foto's Alle foto's »

  • VW Transporter T7

    Perfect gereedschap: de nieuwe Volkswagen Transporter in feiten en cijfers Volkswagen Transporter (1) Lancering op de IAA Transportation in september 2024 Meer gebruiksgemak: nieuwe Transporter biedt 5,8 m3 ruimte – een toename van 10 procent Geschikt voor zwaar werk: maximaal laadvermogen van 1,33 ton en een maximaal trekvermogen tot wel 2,8 ton Voor iedereen geschikt als twee-, drie-, vier-, vijf- of zeszitter In september onthult Volkswagen Bedrijfswagens de compleet nieuwe Transporter. Nu al lichten de Duitsers een tipje van de sluier op omtrent het interieur en de laadgewichten van de nieuw ontwikkelde generatie. De verbeteringen in de laadruimte ten opzichte van de Transporter 6.1 zijn aanzienlijk. Zo is die 61 mm langer, terwijl de breedte tussen de wielkasten zelfs met 148 mm is toegenomen. Elke klant die dus al tevreden was met zijn voorganger, kan nu extra blij worden met de nieuwe Transporter. Het interieur van de Transporter is geheel nieuw ontworpen en tot in het kleinste detail verbeterd. Het doel was om een Transporter te maken met de gebruikelijke designkenmerken van Volkswagen, gecombineerd met maximale ruimte en functionaliteit. De nieuwe-generatie Transporter laat zien dat dit doel in alle opzichten is gerealiseerd. Volkswagen Transporter (2) Vertrouwd ontwerp Eigenaars van een T6.1 zullen vertrouwd zijn met de typische hoge zitpositie, de brede deurpanelen en de hoge positie van de versnellingspook in de nieuwe Transporter-generatie. Voor de bestuurder is de nieuwe digitale cockpit bovendien heel overzichtelijk: deze bestaat uit het vrij configureerbare 12 inch display (Digital Cockpit met 30 cm diagonaal) en een 13 inch touchscreen (33 cm diagonaal) waarin het standaard infotainmentsysteem inclusief DAB+ en draadloze App Connect met Apple CarPlay/Android Auto huist. Ook standaard: een nieuw multifunctioneel stuurwiel met knoppen die gemakkelijk te bedienen zijn, zelfs met handschoenen aan. Net als in de Multivan en in de ID. Buzz, heeft de nieuwe Transporter nu ook een elektronische parkeerrem met Auto-Hold functie. De bediening van de parkeerrem is verplaatst naar het dashboard en maakt hiermee een vrije doorgang naar achteren mogelijk, afhankelijk van de gekozen uitrusting. Tot zes zitplaatsen Standaard is de nieuwe Transporter als gesloten bestelwagen uitgerust met twee afzonderlijke stoelen voorin. Optioneel zijn er ook drie zitplaatsen op de eerste zitrij en een driezitsbank op de tweede zitrij. 5,8 tot 9,0 kuub aan laadruimte De nieuwe Transporter is 5.050 mm lang – een toename van 146 mm ten opzichte van zijn voorganger. De wielbasis is met 97 mm verlengd tot 3.100 mm en er komt optioneel een wielbasis die 400 mm langer is (totale lengte: 5.450 mm). Met 2.032 mm is de buitenbreedte van de Transporter met 128 mm toegenomen ten opzichte van zijn voorgangers (zonder buitenspiegels). De maximale breedte tussen de wielkasten is met 148 mm aanzienlijk toegenomen tot 1.392 mm. Dit maakt het gemakkelijk om Europallets te vervoeren. De lengte van de laadruimte op de vloer van de Transporter met normale wielbasis meet 2.602 mm, oftewel 61 mm meer dan zijn voorganger. Met een verlengde wielbasis groeit die lengte tot 3.002 mm. Dankzij de grotere buitenlengte, -breedte en wielbasis heeft Volkswagen Bedrijfswagens het laadvermogen van de nieuwe Transporter aanzienlijk kunnen vergroten. Het grootste laadvolume met normale wielbasis en voor alle aandrijvingsvarianten is praktisch verhoogd met twee verhuisdozen en bedraagt nu 5,8 m3. De versie met lange wielbasis en hoog dak biedt plaats aan maximaal 9,0 m3. Maximaal laadvermogen van 1,33 ton Ondanks zijn toegenomen afmetingen past de nieuwe Transporter met een hoogte van minder dan 2,0 meter (normaal dak) in vrijwel alle conventionele parkeergarages. Met een draaicirkel van slechts 11,8 meter (normale wielbasis) kan hij ook moeiteloos door krappe bochten manoeuvreren. Het maximale laadvermogen van de Transporter met dieselmotor bedraagt nu 1,33 ton. Alsof dat nog niet genoeg is, mag de nieuwe generatie Transporter met dieselmotor ook aanhangers met een gewicht tot 2,8 ton trekken. Digitaal en gebruiksvriendelijk De nieuwe Transporter wordt standaard uitgerust met een digitale cockpit. Bestuurders van de T6.1, Multivan en ID. Buzz zullen onmiddellijk hun weg vinden in de duidelijke en zelfverklarende menustructuur van alle schermen en bedieningspanelen. Zoals gebruikelijk is de bediening van de verlichting links van het stuurwiel geplaatst en zijn de knoppen voor belangrijke voertuigfuncties, menu’s en het audiovolume rechts in een balk gegroepeerd. Daarboven bevindt zich het touchscreen van het infotainmentsysteem. Onderaan het scherm is een permanente weergavebalk geïntegreerd met de belangrijkste functies van de klimaatregeling, inclusief de bediening van de stoelverwarming. Centraal bevindt zich het grote startscherm met vrij toe te wijzen iconen (zoals buitentemperatuur, batterijniveau van de smartphone) en een thuisknop die je met een klik naar het startscherm brengt. Het infotainmentsysteem kan optioneel worden uitgebreid met een navigatiesysteem, de mobiele online diensten van Volkswagen VW Connect en VW Connect Plus (standaard bij het navigatiesysteem) en – voor de muziekliefhebbers – een Harman Kardon audiosysteem. Laadkampioen De nieuwe Transporter is meegegaan met de tijd. Daarom is er nu een opbergvak voor smartphones in de middenconsole met een optionele draadloze laadfunctie. Andere apparaten kunnen worden opgeladen via maximaal zeven USB-C, USB-A en 12-volt interfaces. Daarnaast is de nieuwe Transporter ook optioneel uit te rusten met een 230 V stroompunt (400W) inclusief omvormer om allerlei grote elektrische apparaten van stroom te voorzien. In september onthult Volkswagen Bedrijfswagens de compleet nieuwe Transporter op de IAA in Hannover. De voorverkoop zal na de zomer van start gaan.

    Reageer

  • VW Transporter T7

    Perfect gereedschap: de nieuwe Volkswagen Transporter in feiten en cijfers Volkswagen Transporter (1) Lancering op de IAA Transportation in september 2024 Meer gebruiksgemak: nieuwe Transporter biedt 5,8 m3 ruimte – een toename van 10 procent Geschikt voor zwaar werk: maximaal laadvermogen van 1,33 ton en een maximaal trekvermogen tot wel 2,8 ton Voor iedereen geschikt als twee-, drie-, vier-, vijf- of zeszitter In september onthult Volkswagen Bedrijfswagens de compleet nieuwe Transporter. Nu al lichten de Duitsers een tipje van de sluier op omtrent het interieur en de laadgewichten van de nieuw ontwikkelde generatie. De verbeteringen in de laadruimte ten opzichte van de Transporter 6.1 zijn aanzienlijk. Zo is die 61 mm langer, terwijl de breedte tussen de wielkasten zelfs met 148 mm is toegenomen. Elke klant die dus al tevreden was met zijn voorganger, kan nu extra blij worden met de nieuwe Transporter. Het interieur van de Transporter is geheel nieuw ontworpen en tot in het kleinste detail verbeterd. Het doel was om een Transporter te maken met de gebruikelijke designkenmerken van Volkswagen, gecombineerd met maximale ruimte en functionaliteit. De nieuwe-generatie Transporter laat zien dat dit doel in alle opzichten is gerealiseerd. Volkswagen Transporter (2) Vertrouwd ontwerp Eigenaars van een T6.1 zullen vertrouwd zijn met de typische hoge zitpositie, de brede deurpanelen en de hoge positie van de versnellingspook in de nieuwe Transporter-generatie. Voor de bestuurder is de nieuwe digitale cockpit bovendien heel overzichtelijk: deze bestaat uit het vrij configureerbare 12 inch display (Digital Cockpit met 30 cm diagonaal) en een 13 inch touchscreen (33 cm diagonaal) waarin het standaard infotainmentsysteem inclusief DAB+ en draadloze App Connect met Apple CarPlay/Android Auto huist. Ook standaard: een nieuw multifunctioneel stuurwiel met knoppen die gemakkelijk te bedienen zijn, zelfs met handschoenen aan. Net als in de Multivan en in de ID. Buzz, heeft de nieuwe Transporter nu ook een elektronische parkeerrem met Auto-Hold functie. De bediening van de parkeerrem is verplaatst naar het dashboard en maakt hiermee een vrije doorgang naar achteren mogelijk, afhankelijk van de gekozen uitrusting. Tot zes zitplaatsen Standaard is de nieuwe Transporter als gesloten bestelwagen uitgerust met twee afzonderlijke stoelen voorin. Optioneel zijn er ook drie zitplaatsen op de eerste zitrij en een driezitsbank op de tweede zitrij. 5,8 tot 9,0 kuub aan laadruimte De nieuwe Transporter is 5.050 mm lang – een toename van 146 mm ten opzichte van zijn voorganger. De wielbasis is met 97 mm verlengd tot 3.100 mm en er komt optioneel een wielbasis die 400 mm langer is (totale lengte: 5.450 mm). Met 2.032 mm is de buitenbreedte van de Transporter met 128 mm toegenomen ten opzichte van zijn voorgangers (zonder buitenspiegels). De maximale breedte tussen de wielkasten is met 148 mm aanzienlijk toegenomen tot 1.392 mm. Dit maakt het gemakkelijk om Europallets te vervoeren. De lengte van de laadruimte op de vloer van de Transporter met normale wielbasis meet 2.602 mm, oftewel 61 mm meer dan zijn voorganger. Met een verlengde wielbasis groeit die lengte tot 3.002 mm. Dankzij de grotere buitenlengte, -breedte en wielbasis heeft Volkswagen Bedrijfswagens het laadvermogen van de nieuwe Transporter aanzienlijk kunnen vergroten. Het grootste laadvolume met normale wielbasis en voor alle aandrijvingsvarianten is praktisch verhoogd met twee verhuisdozen en bedraagt nu 5,8 m3. De versie met lange wielbasis en hoog dak biedt plaats aan maximaal 9,0 m3. Maximaal laadvermogen van 1,33 ton Ondanks zijn toegenomen afmetingen past de nieuwe Transporter met een hoogte van minder dan 2,0 meter (normaal dak) in vrijwel alle conventionele parkeergarages. Met een draaicirkel van slechts 11,8 meter (normale wielbasis) kan hij ook moeiteloos door krappe bochten manoeuvreren. Het maximale laadvermogen van de Transporter met dieselmotor bedraagt nu 1,33 ton. Alsof dat nog niet genoeg is, mag de nieuwe generatie Transporter met dieselmotor ook aanhangers met een gewicht tot 2,8 ton trekken. Digitaal en gebruiksvriendelijk De nieuwe Transporter wordt standaard uitgerust met een digitale cockpit. Bestuurders van de T6.1, Multivan en ID. Buzz zullen onmiddellijk hun weg vinden in de duidelijke en zelfverklarende menustructuur van alle schermen en bedieningspanelen. Zoals gebruikelijk is de bediening van de verlichting links van het stuurwiel geplaatst en zijn de knoppen voor belangrijke voertuigfuncties, menu’s en het audiovolume rechts in een balk gegroepeerd. Daarboven bevindt zich het touchscreen van het infotainmentsysteem. Onderaan het scherm is een permanente weergavebalk geïntegreerd met de belangrijkste functies van de klimaatregeling, inclusief de bediening van de stoelverwarming. Centraal bevindt zich het grote startscherm met vrij toe te wijzen iconen (zoals buitentemperatuur, batterijniveau van de smartphone) en een thuisknop die je met een klik naar het startscherm brengt. Het infotainmentsysteem kan optioneel worden uitgebreid met een navigatiesysteem, de mobiele online diensten van Volkswagen VW Connect en VW Connect Plus (standaard bij het navigatiesysteem) en – voor de muziekliefhebbers – een Harman Kardon audiosysteem. Laadkampioen De nieuwe Transporter is meegegaan met de tijd. Daarom is er nu een opbergvak voor smartphones in de middenconsole met een optionele draadloze laadfunctie. Andere apparaten kunnen worden opgeladen via maximaal zeven USB-C, USB-A en 12-volt interfaces. Daarnaast is de nieuwe Transporter ook optioneel uit te rusten met een 230 V stroompunt (400W) inclusief omvormer om allerlei grote elektrische apparaten van stroom te voorzien. In september onthult Volkswagen Bedrijfswagens de compleet nieuwe Transporter op de IAA in Hannover. De voorverkoop zal na de zomer van start gaan.

    Reageer

  • VW Transporter T7

    Nieuwe generatie Transporter geeft eerste designdetails prijs Nieuwe Transporter - heritage 7e generatie Transporter vertaalt iconisch design-DNA van zijn voorgangers door naar een modern nieuw tijdperk Drie modellen, één gemeenschappelijk verhaal: Multivan, ID. Buzz en de nieuwe Transporter Volkswagen Bedrijfswagens heeft de eerste designdetails van de nieuwe generatie Transporter vrijgegeven. “Met dit nieuwe model vertalen we het DNA van ons icoon door naar moderne tijden”, verklaart Albert Kirzinger, hoofd Design van Volkswagen Bedrijfswagens. “De accenten van de zevende Transporter-generatie geven een nieuwe invulling aan het karakteristieke design van zijn zes voorgangers. Als onderdeel van deze traditie heeft elke nieuwe Volkswagen Transporter altijd een nieuw visueel begin gemarkeerd, een stilistische brug tussen het rijke verleden, het heden en de toekomst. Die benadering heeft ervoor gezorgd dat dit model al zeven generaties stand houdt, waarmee hij wereldwijd de meest succesvolle modelserie in zijn klasse is.” “Al bij de eerste oogopslag is de Transporter – die op alle fronten volledig nieuw is ontworpen - direct te herkennen als opvolger van de T6.1 en een lid van de Bulli-familie”, vervolgt Kirzinger. “Het design volgt consistent het iconische Bulli-DNA. Dat wordt en profil meteen duidelijk in de karakteristieke contourlijn onder de zijramen, die we de Bulli-lijn noemen. Dit unieke DNA is overal in het exterieur design terug te vinden en maakt de nieuwe Transporter tot het origineel in zijn klasse.” Het design van de nieuwe Transporter in hoofdlijnen Front: Accenten van de T5 komen terug in de vorm van de radiatorgrille, die van de T6.1 in de koplampen en features van de T1 zijn te herkennen in de iconische strakke lijnen. In de nieuwe Transporter zijn deze kenmerken echter aanzienlijk geëvolueerd. Tegelijkertijd is dat design ook al verwerkt in het huidige Bulli-gamma. “Het ontwerp van de voorzijde van onze zevende-generatie Transporter maakt meteen duidelijk dat hij lid is van de Bulli-familie, als aanvulling op de Multivan en ID. Buzz.” En profil: Het zijaanzicht van de Transporter, die 5.050 mm tot 5.450 mm lang is, wordt gedomineerd door het ‘cleane’ design dat zo typerend is voor een Bulli. “Net als bij de T6.1 hebben we de bovencontour van de koplampen in een lijn doorgetrokken naar de flanken. Deze lijn loopt helemaal door naar de achterzijde en creëert daarboven een uitgesproken lineaire kromming: de Bulli-lijn. Deze lijn scheidt het bovenste en onderste deel van de carrosserie en vormt een eerbetoon aan de T1”, licht Kirzinger toe. Ook het aanbod aan Transporter-velgen - 16, 17 en 19 inch - is nieuw ontworpen. Opvallend zijn de 19 inch Indianapolis lichtmetalen velgen met diamantgeslepen velgrand en zes zwarte spaken en binnenvlakken. De tankklep van de diesel- en plug-in hybrideversies die in de B-stijl van de carrosserie is geïntegreerd, is wederom optimaal toegankelijk, zoals bij de T6.1 en de grote Crafter. De laadpoort van modellen met plug-in hybride- en volledig elektrische aandrijving bevindt zich onder de rechter koplamp. Achter: De achterzijde van de nieuwe Transporter heeft een homogeen design en krijgt daarmee de heldere en karakteristieke trekken van een Bulli. De bestelbus wordt opnieuw leverbaar met keuze uit een achterklep of twee achterdeuren. Hoewel volledig nieuw ontworpen en technologisch doorontwikkeld, slaat de opvallende vorm van de achterlichten met LED’s naar de zijkanten toe een stilistische brug naar de T5. “Via een horizontale lijn onder de achterruit en een zwarte handgreepstrip boven de kentekenplaat hebben we een gladde horizontale strook tussen de C-vormige achterlichtunits gecreëerd, die we hier ook gebruiken om het iconische design van de nieuwe Transporter te onderstrepen”, aldus Kirzinger. “Zoals altijd bij een bedrijfswagen van Volkswagen is er geen lijn die niet logisch is. De beschreven horizontale lijnen onder de achterruit en boven de handgreeplijst zijn daar een goed voorbeeld van. Ze omlijsten het Volkswagen-logo en lopen tot op de millimeter nauwkeurig door tot in de achterlichten.” Vorm volgt dus opnieuw functie, ook bij deze zevende-generatie Transporter. Andere voorbeelden zijn de achterklep of achterdeuren: hun uitsparing reikt tot ver in de bumper, wat resulteert in een lage tildrempel van slechts 575 mm tot 638 mm (afhankelijk van de versie). Voorverkoop nieuwe Transporter start na de zomer Prijzen worden bekendgemaakt bij de start van de voorverkoop die gepland staat na de zomer. In september onthult Volkswagen Bedrijfswagens de compleet nieuwe Transporter op de IAA in Hannover. De marktintroductie staat gepland voor het eerste kwartaal van 2025.

    Reageer

  • VW Transporter T7

    Volkswagen Bedrijfswagens onthult binnenkort de nieuwste generatie van de iconische Transporter. Elk detail van de nieuwe Transporter is compleet nieuw en toch voelt hij direct vertrouwd aan. Daar is een goede reden voor: de Transporter is al decennialang de benchmark in vorm en functie en de nieuwste generatie brengt zijn geliefde eigenschappen naar het digitale tijdperk, met een doordacht en hoogwaardig interieur en het allerlaatste op het gebied van technologie. De designers van Volkswagen Bedrijfswagens hebben zich bij het ontwerpen van de nieuwe Transporter met name gericht op het maximaliseren van de bruikbaarheid van het interieur. Het verregaand gedigitaliseerde dashboard is dan ook bewust voorzien van fysieke bedieningselementen – onder meer in de vorm van gebruiksvriendelijke fysieke knoppen. “De Transporter is een belangrijk hulpmiddel voor professionals waarmee ze zo efficiënt mogelijk willen werken. En dit kan alleen worden bereikt als vorm en functie in perfecte harmonie zijn. We hebben dan ook de bij onze klanten geliefde eigenschappen van de Transporter als basis genomen voor de nieuwe generatie en deze naar een nieuw tijdperk gebracht. De nieuwe Transporter is nóg gemakkelijker te bedienen en dat is precies wat we wilden bereiken”, zegt Albert Kirzinger, Chief Designer bij Volkswagen Bedrijfswagens. Elk detail klopt Het dashboard van de nieuwe Transporter is voorzien van een 12-inch digitaal instrumentarium en een 13-inch groot infotainment display. De keuzehendel van de (optionele) automatische transmissie is hoger op het dashboard geplaatst dan bij de T6.1 waardoor er meer beenruimte is ontstaan. De versnellingspook voor de handgeschakelde uitvoeringen bevindt zich net als voorheen in de middenconsole. Het multifunctionele stuurwiel is voorzien van overzichtelijke knoppen. Het volume van het infotainmentsysteem kan worden aangepast via het stuur of een klassieke draaiknop. De traditionele handremhendel is vervangen door een schakelaar voor de parkeerrem in het midden van het dashboard, voor nog meer voetenruimte. In het bovenste gedeelte van het dashboard bevinden zich extra bekerhouders en praktische opbergvakken. De designers hebben de beschikbare ruimte optimaal benut om de functionaliteit te maximaliseren. Het resultaat is een ergonomisch perfecte werkplek met een strakke, stijlvolle uitstraling. Het hoge dashboard en de natuurlijke hoge zitpositie zorgen voor het typische Volkswagen-gevoel aan boord. Stroom voor van alles De nieuwe Transporter biedt, afhankelijk van wielbasis en dakhoogte, een laadruimte van 5,8 tot 9,0 m3 en kan maximaal drie europallets vervoeren. En met zijn arsenaal aan oplaadpunten kan hij tijdens het rijden of op de plaats van bestemming ook de meest uiteenlopende apparatuur voorzien van energie. De elektrische interfaces omvatten niet alleen USB-A-, USB-C- en 12V-aansluitingen, maar indien gewenst ook oplaadmogelijkheden voor 230V-apparaten. Bij de dieselversies bevindt het 230V-stopcontact (400 W) zich altijd op het frame van de bestuurdersstoel. De (deels) elektrische versies kunnen worden uitgerust met twee extra stopcontacten in de buurt van de D-stijlen; in dit geval leveren alle drie de 230V-aansluitpunten een totaal vermogen van 2.300 W. De Transporter heeft dan ook voor vrijwel elk elektrisch apparaat een geschikte stroomvoorziening aan boord, of het nu gaat om een smartphone, laptop of een cirkelzaag. De nieuwe Volkswagen Transporter wordt in september onthuld op de IAA in Hannover. Volkswagen Bedrijfswagens maakt in aanloop naar de marktintroductie de Nederlandse prijzen en specificaties bekend. Geïnteresseerde ondernemers kunnen terecht op de website om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.

    Reageer

  • VW Transporter T7

    Volkswagen Bedrijfswagens laat de eerste foto’s zien van de compleet nieuwe Transporter. De nieuwste versie van het icoon in de bedrijfswagenwereld biedt meer ruimte, een groter laadvermogen, een hogere trekcapaciteit en een verder verbeterde efficiency. De zevende generatie van de Transporter wordt leverbaar in een groot aantal uitvoeringen, waaronder de robuuste PanAmericana en de Caravelle die puur is bedoeld voor personenvervoer. Er is keuze uit hypermoderne turbodiesels, plug-in hybrides en volledig elektrische uitvoeringen. De nieuwe Volkswagen Transporter maakt niet alleen indruk met zijn geavanceerde aandrijflijnen en connected technologie, maar vooral ook met de grote hoeveelheid uitvoeringen en mogelijkheden voor ondernemers om hun bedrijfswagen geheel naar wens samen te stellen. Hij wordt leverbaar in een groot aantal varianten, zoals Gesloten Bestelwagen, Dubbele Cabine, Kombi (personenvervoer) en Pick-up met dubbele cabine. De Bestelwagen en Kombi worden ook leverbaar met een verhoogd dak en/of een verlengde wielbasis. De Dubbele Cabine heeft altijd een lange wielbasis met standaard dakhoogte. De Caravelle, ook leverbaar met korte en lange wielbasis, biedt ruimte aan maximaal negen passagiers en is ideaal voor luxe personenvervoer. Nieuwe aandrijflijnen De Transporter en Caravelle worden leverbaar met de nieuwste turbodieselmotoren (TDI), als plug-in hybride of met een volledig elektrische aandrijflijn. De TDI-motor is te verkrijgen met een vermogen van 81 kW (110 pk), 110 kW (150 pk) of 125 kW (170 pk). De nieuw ontwikkelde plug-in hybride (eHybrid) heeft een systeemvermogen van 171 kW (232 pk). Bij de elektrische versies met een accu van 64 kWh (netto) is keuze uit een vermogen van 100 kW (136 pk), 160 kW (218 pk) of 210 kW (286 pk). Speciaal voor stedelijke distributie volgt nog een elektrische variant met een lager vermogen en kleinere batterij. De TDI met 125 kW beschikt standaard over een achttraps automaat, op de versie met 110 kW is deze transmissie optioneel te bestellen. De Transporter in detail Met een lengte van 5.055 mm is de nieuwe Transporter 146 mm langer dan de T6.1. De wielbasis meet 3.100 mm en is 97 mm gegroeid. Een versie met 400 mm langere wielbasis is eveneens leverbaar. Doordat de laadruimte 148 mm breder is geworden, past er nu een lading van 1.392 mm tussen de wielkasten en is het nog eenvoudiger om een Europallet in te laden. De laadvloer heeft een lengte van 2.602 mm, of in de versie met verlengde wielbasis 3.002 mm. Bij de standaardversie bedraagt het maximum laadvolume nu 5,8 m2, met de lange wielbasis en het verhoogde dak kan zelfs 9,0 m2 worden getransporteerd. Ondanks de toegenomen afmetingen blijft de auto gemakkelijk te manoeuvreren; de draaicirkel bedraagt 11,8 m (standaard wielbasis). Het nieuwe model is, afhankelijk van de uitvoering, in staat een vracht van maximaal 2,8 ton te trekken. De nieuwe Transporter en Caravelle starten niet meer met een sleutel, maar met de startknop die zich bevindt tussen het 12-inch digitale instrumentarium en 13-inch grote infotainmentscherm. Kenmerkend voor ook deze nieuwste generatie van de Transporter zijn het hoge dashboard met een ergonomische lay-out en de hoge zitpositie. De keuzehendel van de (optionele) automatische transmissie is hoger op het dashboard geplaatst dan bij de T6.1 waardoor er meer beenruimte is ontstaan. De versnellingspook voor de handgeschakelde uitvoeringen bevindt zich net als voorheen in de middenconsole. Het multifunctionele stuurwiel is voorzien van overzichtelijke knoppen. Het volume van het infotainmentsysteem kan worden aangepast via het stuur of een klassieke draaiknop. De traditionele handremhendel is vervangen door een schakelaar voor de parkeerrem in het midden van het dashboard, voor nog meer voetenruimte. In het bovenste gedeelte van het dashboard bevinden zich extra bekerhouders en praktische opbergvakken. En met zijn arsenaal aan oplaadpunten kan hij tijdens het rijden of op de plaats van bestemming ook de meest uiteenlopende apparatuur voorzien van energie. De elektrische interfaces omvatten niet alleen USB-A-, USB-C- en 12V-aansluitingen, maar indien gewenst ook oplaadmogelijkheden voor 230V-apparaten. Bij de dieselversies bevindt het 230V-stopcontact (400 W) zich altijd op het frame van de bestuurdersstoel. De (deels) elektrische versies kunnen worden uitgerust met twee extra stopcontacten in de buurt van de D-stijlen; in dit geval leveren alle drie de 230V-aansluitpunten een totaal vermogen van 2.300 W. Nog rijkere standaarduitrusting Transporter-rijders profiteren voortaan van een nóg rijkere standaarduitrusting. De nieuwste generatie Transporter is standaard voorzien van LED-koplampen, LED-achterlichtclusters, een elektronische parkeerrem met Auto Hold-functie, een 12 inch digitaal instrumentenpaneel (Digital Cockpit), een infotainmentsysteem (inclusief DAB+, Apple CarPlay, Android Auto, onlinediensten en 13 inch touchscreen), een multifunctioneel stuurwiel, het Keyless Start-systeem, een regensensor, Lane Assist, Autonomous Emergency Braking en het Dynamic Road Sign Display. Terug van weggeweest: de PanAmericana Sinds 2001 was de PanAmericana al leverbaar buiten Nederland en groeide daar uit tot een exclusieve en zeer geliefde cult-klassieker. Dat er van de zevende generatie opnieuw een PanAmericana moest komen, was daarom al snel duidelijk. Deze uitvoering is ontwikkeld als variant van de Transporter Bestelwagen én Caravelle, en is te herkennen aan de robuuste all-terrain elementen zoals generfde sideskirts en wielkasten. De bumpers zijn voorbereid op ruige omstandigheden en de achterklep of -deuren zijn voorzien van een beschermende wrap. Het interieur is voorzien van verlichte rvs-instaplijsten, sierdelen in hoogglans zwart op het dashboard, verchroomde portierhendels en speciale bekleding. De PanAmericana-uitvoeringen worden leverbaar met 17 en 19-inch wielen. De optionele 4MOTION vierwielaandrijving sluit perfect aan bij het stoere karakter van de PanAmericana. De nieuwe Transporter Bestelwagen PanAmericana gaat vanaf deze generatie ook in Nederland geleverd worden. De nieuwe Volkswagen Transporter en Caravelle worden op 15 september onthuld en aansluitend op de IAA in Hannover gepresenteerd. Volkswagen Bedrijfswagens maakt bij de start van de voorverkoop, kort na de IAA, de Nederlandse uitvoeringen, prijzen en specificaties bekend.

    Reageer

  • VW Transporter T7

    Volkswagen Bedrijfswagens laat de eerste foto’s zien van de compleet nieuwe Transporter. De nieuwste versie van het icoon in de bedrijfswagenwereld biedt meer ruimte, een groter laadvermogen, een hogere trekcapaciteit en een verder verbeterde efficiency. De zevende generatie van de Transporter wordt leverbaar in een groot aantal uitvoeringen, waaronder de robuuste PanAmericana en de Caravelle die puur is bedoeld voor personenvervoer. Er is keuze uit hypermoderne turbodiesels, plug-in hybrides en volledig elektrische uitvoeringen. De nieuwe Volkswagen Transporter maakt niet alleen indruk met zijn geavanceerde aandrijflijnen en connected technologie, maar vooral ook met de grote hoeveelheid uitvoeringen en mogelijkheden voor ondernemers om hun bedrijfswagen geheel naar wens samen te stellen. Hij wordt leverbaar in een groot aantal varianten, zoals Gesloten Bestelwagen, Dubbele Cabine, Kombi (personenvervoer) en Pick-up met dubbele cabine. De Bestelwagen en Kombi worden ook leverbaar met een verhoogd dak en/of een verlengde wielbasis. De Dubbele Cabine heeft altijd een lange wielbasis met standaard dakhoogte. De Caravelle, ook leverbaar met korte en lange wielbasis, biedt ruimte aan maximaal negen passagiers en is ideaal voor luxe personenvervoer. Nieuwe aandrijflijnen De Transporter en Caravelle worden leverbaar met de nieuwste turbodieselmotoren (TDI), als plug-in hybride of met een volledig elektrische aandrijflijn. De TDI-motor is te verkrijgen met een vermogen van 81 kW (110 pk), 110 kW (150 pk) of 125 kW (170 pk). De nieuw ontwikkelde plug-in hybride (eHybrid) heeft een systeemvermogen van 171 kW (232 pk). Bij de elektrische versies met een accu van 64 kWh (netto) is keuze uit een vermogen van 100 kW (136 pk), 160 kW (218 pk) of 210 kW (286 pk). Speciaal voor stedelijke distributie volgt nog een elektrische variant met een lager vermogen en kleinere batterij. De TDI met 125 kW beschikt standaard over een achttraps automaat, op de versie met 110 kW is deze transmissie optioneel te bestellen. De Transporter in detail Met een lengte van 5.055 mm is de nieuwe Transporter 146 mm langer dan de T6.1. De wielbasis meet 3.100 mm en is 97 mm gegroeid. Een versie met 400 mm langere wielbasis is eveneens leverbaar. Doordat de laadruimte 148 mm breder is geworden, past er nu een lading van 1.392 mm tussen de wielkasten en is het nog eenvoudiger om een Europallet in te laden. De laadvloer heeft een lengte van 2.602 mm, of in de versie met verlengde wielbasis 3.002 mm. Bij de standaardversie bedraagt het maximum laadvolume nu 5,8 m2, met de lange wielbasis en het verhoogde dak kan zelfs 9,0 m2 worden getransporteerd. Ondanks de toegenomen afmetingen blijft de auto gemakkelijk te manoeuvreren; de draaicirkel bedraagt 11,8 m (standaard wielbasis). Het nieuwe model is, afhankelijk van de uitvoering, in staat een vracht van maximaal 2,8 ton te trekken. De nieuwe Transporter en Caravelle starten niet meer met een sleutel, maar met de startknop die zich bevindt tussen het 12-inch digitale instrumentarium en 13-inch grote infotainmentscherm. Kenmerkend voor ook deze nieuwste generatie van de Transporter zijn het hoge dashboard met een ergonomische lay-out en de hoge zitpositie. De keuzehendel van de (optionele) automatische transmissie is hoger op het dashboard geplaatst dan bij de T6.1 waardoor er meer beenruimte is ontstaan. De versnellingspook voor de handgeschakelde uitvoeringen bevindt zich net als voorheen in de middenconsole. Het multifunctionele stuurwiel is voorzien van overzichtelijke knoppen. Het volume van het infotainmentsysteem kan worden aangepast via het stuur of een klassieke draaiknop. De traditionele handremhendel is vervangen door een schakelaar voor de parkeerrem in het midden van het dashboard, voor nog meer voetenruimte. In het bovenste gedeelte van het dashboard bevinden zich extra bekerhouders en praktische opbergvakken. En met zijn arsenaal aan oplaadpunten kan hij tijdens het rijden of op de plaats van bestemming ook de meest uiteenlopende apparatuur voorzien van energie. De elektrische interfaces omvatten niet alleen USB-A-, USB-C- en 12V-aansluitingen, maar indien gewenst ook oplaadmogelijkheden voor 230V-apparaten. Bij de dieselversies bevindt het 230V-stopcontact (400 W) zich altijd op het frame van de bestuurdersstoel. De (deels) elektrische versies kunnen worden uitgerust met twee extra stopcontacten in de buurt van de D-stijlen; in dit geval leveren alle drie de 230V-aansluitpunten een totaal vermogen van 2.300 W. Nog rijkere standaarduitrusting Transporter-rijders profiteren voortaan van een nóg rijkere standaarduitrusting. De nieuwste generatie Transporter is standaard voorzien van LED-koplampen, LED-achterlichtclusters, een elektronische parkeerrem met Auto Hold-functie, een 12 inch digitaal instrumentenpaneel (Digital Cockpit), een infotainmentsysteem (inclusief DAB+, Apple CarPlay, Android Auto, onlinediensten en 13 inch touchscreen), een multifunctioneel stuurwiel, het Keyless Start-systeem, een regensensor, Lane Assist, Autonomous Emergency Braking en het Dynamic Road Sign Display. Terug van weggeweest: de PanAmericana Sinds 2001 was de PanAmericana al leverbaar buiten Nederland en groeide daar uit tot een exclusieve en zeer geliefde cult-klassieker. Dat er van de zevende generatie opnieuw een PanAmericana moest komen, was daarom al snel duidelijk. Deze uitvoering is ontwikkeld als variant van de Transporter Bestelwagen én Caravelle, en is te herkennen aan de robuuste all-terrain elementen zoals generfde sideskirts en wielkasten. De bumpers zijn voorbereid op ruige omstandigheden en de achterklep of -deuren zijn voorzien van een beschermende wrap. Het interieur is voorzien van verlichte rvs-instaplijsten, sierdelen in hoogglans zwart op het dashboard, verchroomde portierhendels en speciale bekleding. De PanAmericana-uitvoeringen worden leverbaar met 17 en 19-inch wielen. De optionele 4MOTION vierwielaandrijving sluit perfect aan bij het stoere karakter van de PanAmericana. De nieuwe Transporter Bestelwagen PanAmericana gaat vanaf deze generatie ook in Nederland geleverd worden. De nieuwe Volkswagen Transporter en Caravelle worden op 15 september onthuld en aansluitend op de IAA in Hannover gepresenteerd. Volkswagen Bedrijfswagens maakt bij de start van de voorverkoop, kort na de IAA, de Nederlandse uitvoeringen, prijzen en specificaties bekend.

    Reageer


Help je mee?

Alle informatie op truckfan is verzameld door de leden. Allemaal liefhebbers, net als jij.

Om de gegevens zo compleet mogelijk te maken kunnen we ook jouw hulp goed gebruiken. Alle foto's, video's, folders, brochures en vragen zijn van harte welkom!

« Alle VW machines