Sterk

oplegger

Foto's
7
Video's
0
Topics
0

Informatie over de Sterk oplegger

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de oplegger.

Leden

Er zijn nog geen leden die aangegeven hebben dat ze ervaring hebben met deze machine.

Heb jij een vraag over de oplegger? Stel 'm hier »


Video's

Top 6 foto's Alle foto's »

  • Sterk oplegger (getrokken materieel)

    OPEN OPLEGGERS IN LZV VOOR MARTENS TRANSPORT VENRAY Martens Transport Venray is een bedrijf dat zich grotendeels specialiseert in het vervoer met kraanauto’s. Meedenken met de klant, flexibiliteit en service staat bij hun hoog in het vaandel. En daarom heeft Martens Transport Venray een zeer unieke LZV combinatie bestaande uit twee open opleggers / semi diepladers aan hun wagenpark toegevoegd. Deze opleggers zijn geheel gebouwd uit hoogsterkte staal. Uitbreiding wagenpark Martens Transport Venray vervoert in het bomenseizoen, bomen en vaste planten voor een toonaangevende boomkwekerij. Deze worden in grote getale door de Benelux en Duitsland vervoerd.  Martens Transport Venray doet dit met kraanwagens en open opleggers voorzien van een kraan. Voor de grotere aantallen en grotere bomen gebruiken zij semi diepladers die een groter volume bereiken en meer bomen in één lading mee kunnen nemen. Deze ritten worden altijd voorgeladen, dus elke trekker werkt met twee open opleggers. Het idee van een LZV combinatie was er eigenlijk al jaren. Maar nu de tijd, technologie, regelgeving en uiteraard de steeds belangrijkere “duurzame ecologische oplossingen ” de overhand kregen ging Martens Transport Venray overstag. Innovatieve LZV combinatie Er moest een combinatie ontstaan die eigenlijk multi inzetbaar is. Martens Transport Venray had altijd voor ogen ”simpel en niet te gecompliceerd”. Een middenas aanhangwagen was eerst het idee maar viel gauw genoeg af omdat zij daar niets afzonderlijk van LZV mee kunnen. Ook de klant gaf aan dat ze het wel fijn zouden vinden dat één van de twee (naast de LZV) een kortere wendbaardere oplegger zou moeten zijn. Zodoende kwamen STERK Trailers & Martens Transportbedrijf Venray met deze nieuwe oplossing. Een korte en een lange open oplegger geschikt om LZV te rijden. Bij de korte oplegger is de achterzijde voorzien van een demontabele koppelschotel om een langere oplegger mee te kunnen nemen. De achterste oplegger heeft daarnaast een kopschot die in een handomdraai verlaagd kan worden wanneer de bomen wat lager uitkomen vanuit de eerste oplegger. Flexibel Eigenlijk heel simpel en dus op meerdere manieren in te zetten. Moeten er vele kleine bomen of enkele hele grote bomen naar een ver adres dan gebruiken zij de LZV combinatie. Is de LZV niet nodig dan bouwen zij de korte open oplegger weer snel om en gebruiken zij deze individueel. Naast deze flexibiliteit was het voor Martens Transport Venray ook belangrijk om een korte wendbare semi dieplader / open oplegger in te zetten die zij kunnen gebruiken voor de moeilijkere bereikbare plaatsen in ander werk, ook buiten het bomenseizoen. Kortom, innovatief met opleggers omgaan en bouwen naar wens op maat is zowel voor Martens Transport Venray en voor STERK Trailers dé manier om zich te kunnen onderscheiden. Zo heeft www.sterktrailers.com ook eerder nieuwe innovatieve LZV oplossingen op maat geconstrueerd, bijvoorbeeld een LZV combitrain voorzien van een kooiaap constructie.

    Reageer

  • Sterk oplegger (getrokken materieel)

    OPEN OPLEGGERS IN LZV VOOR MARTENS TRANSPORT VENRAY Martens Transport Venray is een bedrijf dat zich grotendeels specialiseert in het vervoer met kraanauto’s. Meedenken met de klant, flexibiliteit en service staat bij hun hoog in het vaandel. En daarom heeft Martens Transport Venray een zeer unieke LZV combinatie bestaande uit twee open opleggers / semi diepladers aan hun wagenpark toegevoegd. Deze opleggers zijn geheel gebouwd uit hoogsterkte staal. Uitbreiding wagenpark Martens Transport Venray vervoert in het bomenseizoen, bomen en vaste planten voor een toonaangevende boomkwekerij. Deze worden in grote getale door de Benelux en Duitsland vervoerd.  Martens Transport Venray doet dit met kraanwagens en open opleggers voorzien van een kraan. Voor de grotere aantallen en grotere bomen gebruiken zij semi diepladers die een groter volume bereiken en meer bomen in één lading mee kunnen nemen. Deze ritten worden altijd voorgeladen, dus elke trekker werkt met twee open opleggers. Het idee van een LZV combinatie was er eigenlijk al jaren. Maar nu de tijd, technologie, regelgeving en uiteraard de steeds belangrijkere “duurzame ecologische oplossingen ” de overhand kregen ging Martens Transport Venray overstag. Innovatieve LZV combinatie Er moest een combinatie ontstaan die eigenlijk multi inzetbaar is. Martens Transport Venray had altijd voor ogen ”simpel en niet te gecompliceerd”. Een middenas aanhangwagen was eerst het idee maar viel gauw genoeg af omdat zij daar niets afzonderlijk van LZV mee kunnen. Ook de klant gaf aan dat ze het wel fijn zouden vinden dat één van de twee (naast de LZV) een kortere wendbaardere oplegger zou moeten zijn. Zodoende kwamen STERK Trailers & Martens Transportbedrijf Venray met deze nieuwe oplossing. Een korte en een lange open oplegger geschikt om LZV te rijden. Bij de korte oplegger is de achterzijde voorzien van een demontabele koppelschotel om een langere oplegger mee te kunnen nemen. De achterste oplegger heeft daarnaast een kopschot die in een handomdraai verlaagd kan worden wanneer de bomen wat lager uitkomen vanuit de eerste oplegger. Flexibel Eigenlijk heel simpel en dus op meerdere manieren in te zetten. Moeten er vele kleine bomen of enkele hele grote bomen naar een ver adres dan gebruiken zij de LZV combinatie. Is de LZV niet nodig dan bouwen zij de korte open oplegger weer snel om en gebruiken zij deze individueel. Naast deze flexibiliteit was het voor Martens Transport Venray ook belangrijk om een korte wendbare semi dieplader / open oplegger in te zetten die zij kunnen gebruiken voor de moeilijkere bereikbare plaatsen in ander werk, ook buiten het bomenseizoen. Kortom, innovatief met opleggers omgaan en bouwen naar wens op maat is zowel voor Martens Transport Venray en voor STERK Trailers dé manier om zich te kunnen onderscheiden. Zo heeft www.sterktrailers.com ook eerder nieuwe innovatieve LZV oplossingen op maat geconstrueerd, bijvoorbeeld een LZV combitrain voorzien van een kooiaap constructie.

    Reageer

  • Sterk oplegger (getrokken materieel)

    HTTS Trading uit Grou heeft een belang van 50 procent in Sterk Trailers uit Giessen genomen. Het Friese bedrijf, onderdeel van Hoekstra Truck & Trailer Service, wil meer zekerheid over de levering van goede kwaliteit opleggers en aanhangers en is bij de zoektocht naar een betrouwbare partner uitgekomen bij Sterk. Directeur Johan Hoekstra is blij met de deal die deze week is beklonken. “We zijn nu voor de helft eigenaar van een producent. Dit maakt ons sterker in de keten. En daar profiteren onze klanten uiteindelijk van”, zegt hij. Met het verworven belang in de trailerfabrikant maakt HTTS Trading zich op voor een toekomst waarin de elektrificering van vrachtauto’s aan een opmars bezig is en de werkzaamheden in de werkplaats daardoor veranderen. “We leggen onze focus daarom op de verkoop van en service op getrokken materieel”. Verkoopkracht vergroten Sterk Trailers ziet ook de voordelen van de overeengekomen aandelenoverdracht. “Wij kunnen met hulp van HTTS Trading werken aan schaalvergroting, we krijgen een dekkend netwerk in Nederland en België en we kunnen daarnaast de verkoopkracht vergroten”, zeggen Sterk-directeuren Hans Weerheim en Mathijs Volz. Alle verkoopactiviteiten van HTTS Trading en Sterk Trailers gaan samen. De twee partijen hebben uitgesproken de andere helft van het aandelenpakket over een paar jaar over te dragen. Hoekstra: “In het verleden waren wij dealer van Van Hool. We wilden hier een nieuw trailermerk naast zetten in de vorm van Sterk, die andere technieken en meer bewerkingen voor de traileropbouw aanbiedt. Het faillissement van Van Hool heeft de zaken bespoedigd en zijn we niet alleen dealer maar ook medeaandeelhouder van Sterk geworden.” Sterk Trailers heeft twee ervaren verkopers van Van Hool in dienst genomen die gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor de Belgische markt. Twee andere vakkundige verkopers van Sterk zijn actief in Nederland. Sterk op maat Sterk heeft een omvangrijk programma aan trailers. Zo biedt het bedrijf kastenopleggers, schuifzeilopleggers, schamel- en middenasaanhangers, LZV-trailers, open opleggers en de nodige specials. Alle trailers hebben als gemeenschappelijke kenmerk dat ze robuust zijn gebouwd voor heavy duty gebruik. Daarnaast is er veel aandacht voor de oppervlaktebehandeling waardoor een lange levensduur voor elke Sterk-trailer standaard is. Voor alle logistieke dienstverleners en productiebedrijven is er een geschikte trailer leverbaar en kan er door de vele opties aan nagenoeg elke klantwens worden voldaan.

    Reageer

  • Sterk oplegger (getrokken materieel)

    Persfoto van een Sterk oplegger, opgebouwd als zeilenwagen.

    Reageer

  • Sterk oplegger (getrokken materieel)

    Persfoto van een Sterk oplegger, opgebouwd met gesloten opbouw.

    Reageer

  • Sterk oplegger (getrokken materieel)

    OPEN OPLEGGERS IN LZV VOOR MARTENS TRANSPORT VENRAY Martens Transport Venray is een bedrijf dat zich grotendeels specialiseert in het vervoer met kraanauto’s. Meedenken met de klant, flexibiliteit en service staat bij hun hoog in het vaandel. En daarom heeft Martens Transport Venray een zeer unieke LZV combinatie bestaande uit twee open opleggers / semi diepladers aan hun wagenpark toegevoegd. Deze opleggers zijn geheel gebouwd uit hoogsterkte staal. Uitbreiding wagenpark Martens Transport Venray vervoert in het bomenseizoen, bomen en vaste planten voor een toonaangevende boomkwekerij. Deze worden in grote getale door de Benelux en Duitsland vervoerd.  Martens Transport Venray doet dit met kraanwagens en open opleggers voorzien van een kraan. Voor de grotere aantallen en grotere bomen gebruiken zij semi diepladers die een groter volume bereiken en meer bomen in één lading mee kunnen nemen. Deze ritten worden altijd voorgeladen, dus elke trekker werkt met twee open opleggers. Het idee van een LZV combinatie was er eigenlijk al jaren. Maar nu de tijd, technologie, regelgeving en uiteraard de steeds belangrijkere “duurzame ecologische oplossingen ” de overhand kregen ging Martens Transport Venray overstag. Innovatieve LZV combinatie Er moest een combinatie ontstaan die eigenlijk multi inzetbaar is. Martens Transport Venray had altijd voor ogen ”simpel en niet te gecompliceerd”. Een middenas aanhangwagen was eerst het idee maar viel gauw genoeg af omdat zij daar niets afzonderlijk van LZV mee kunnen. Ook de klant gaf aan dat ze het wel fijn zouden vinden dat één van de twee (naast de LZV) een kortere wendbaardere oplegger zou moeten zijn. Zodoende kwamen STERK Trailers & Martens Transportbedrijf Venray met deze nieuwe oplossing. Een korte en een lange open oplegger geschikt om LZV te rijden. Bij de korte oplegger is de achterzijde voorzien van een demontabele koppelschotel om een langere oplegger mee te kunnen nemen. De achterste oplegger heeft daarnaast een kopschot die in een handomdraai verlaagd kan worden wanneer de bomen wat lager uitkomen vanuit de eerste oplegger. Flexibel Eigenlijk heel simpel en dus op meerdere manieren in te zetten. Moeten er vele kleine bomen of enkele hele grote bomen naar een ver adres dan gebruiken zij de LZV combinatie. Is de LZV niet nodig dan bouwen zij de korte open oplegger weer snel om en gebruiken zij deze individueel. Naast deze flexibiliteit was het voor Martens Transport Venray ook belangrijk om een korte wendbare semi dieplader / open oplegger in te zetten die zij kunnen gebruiken voor de moeilijkere bereikbare plaatsen in ander werk, ook buiten het bomenseizoen. Kortom, innovatief met opleggers omgaan en bouwen naar wens op maat is zowel voor Martens Transport Venray en voor STERK Trailers dé manier om zich te kunnen onderscheiden. Zo heeft www.sterktrailers.com ook eerder nieuwe innovatieve LZV oplossingen op maat geconstrueerd, bijvoorbeeld een LZV combitrain voorzien van een kooiaap constructie.

    Reageer


Help je mee?

Alle informatie op truckfan is verzameld door de leden. Allemaal liefhebbers, net als jij.

Om de gegevens zo compleet mogelijk te maken kunnen we ook jouw hulp goed gebruiken. Alle foto's, video's, folders, brochures en vragen zijn van harte welkom!

« Alle Sterk machines