GINAF

E2116

Foto's
1
Video's
0
Topics
0

Informatie over de GINAF E2116

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de E2116.

Leden

Er zijn nog geen leden die aangegeven hebben dat ze ervaring hebben met deze machine.

Heb jij een vraag over de E2116? Stel 'm hier »


Foto's

  • GINAF E2116 (vrachtwagen)

    Retrofit Mercedes-Benz Atego door GINAF levert Dobbe Transport eerste elektrische truck op Veenendaal/Roelofarendsveen, 14 februari 2023 – Dobbe Transport uit Roelofarendsveen heeft z’n eerste elektrische truck in gebruik genomen. De Nederlandse truckfabrikant GINAF heeft een tien jaar oude Mercedes Benz Atego voorzien van een elektrische aandrijflijn: “dubbel duurzaam.” Dobbe Transport is met 90 trekkende eenheden niet alleen groot op Nederland-Frankrijk transport, maar doet ook veel regionale distributie in beide landen. “Er is steeds meer vraag naar emissieloos vervoer. Vandaar dat we besloten hebben om te kijken hoe dat voor ons uitpakt”, aldus mede-directeur logistiek Eric Dobbe. “We hebben door GINAF een 4x2, 16-tons Atego, van tien jaar oud en met al meer dan een half miljoen diesel kilometers op de teller, laten ombouwen naar een elektrische motor. Het chassis en de laadbak en laadklep zijn altijd goed onderhouden dus was de wagen nog prima inzetbaar. Op deze manier is het dubbel duurzaam.” Rolt en rijdt veel makkelijker Dobbe vervolgt: “Het bevalt prima. Natuurlijk is het even aanpassen en heb je een goede afstemming nodig tussen planning, chauffeur en techniek, maar het rolt en rijdt veel makkelijker. Het is heel stil. In het begin wat vreemd, maar het went snel. We gaan nog wat verder proefdraaien, maar in principe komen er zeker meer elektrische trucks bij ons.” Het bedrijf uit Veenendaal is gespecialiseerd in de ombouw van DAF en Mercedes-Benz trucks. “Voor ons is het ongeveer de veertigste retrofit naar elektrisch”, ligt Michelle Yang, EV Sales Director bij GINAF toe. “Maar dit is de eerste truck die meer dan tien jaar oud is. Het onderstreept nog maar eens de voordelen van EV-ombouw en de mogelijkheden en flexibiliteit van ons bedrijf. Als middelgrote onderneming zitten we dicht op onze klanten en weten we aan vrijwel elke wens een mouw te passen.” 340 PK De geplaatste e-motor heeft een piekvermogen van 340 PK en biedt daarmee – met een verbruik van ongeveer 0,77kWh per kilometer – betere prestaties dan de voormalige dieselmotor. Bij de retrofit is de Atego uitgerust met een battery pack van 200 kWh, goed voor een range van meer dan 200 kilometer. Op de batterijen geldt vijf jaar of 3.000 oplaadcycli garantie. Over GINAF GINAF Trucks Nederland B.V. is een Nederlands bedrijf, opgericht in 1948. GINAF is specialist in de ontwikkeling en productie van speciale transportoplossingen. Zo is het bijvoorbeeld de een-na-grootste leverancier van elektrische aangedreven vrachtwagens in Nederland. Het bedrijf is al meer dan veertig jaar gevestigd in Veenendaal, waar alle ontwikkelings- en productieactiviteiten worden uitgevoerd. GINAF is onder andere ISO 9001-gecertificeerd. Over Dobbe Transport BV Dobbe Transport is een wegtransporteur en logistiek dienstverlener (20.000 palletplaatsen opslag) uit Roelofarendsveen. Dobbe is een familiebedrijf sinds 1850 en de vijfde generatie geeft inmiddels leiding aan ons mooie bedrijf met ongeveer 250 medewerkers.   Ons voornaamste werkgebied is Benelux en Frankrijk. Binnen de Benelux verzorgen wij (pallet)distributie voor heel veel segmenten. Dit doen wij dagelijks met ongeveer 100 voertuigen. In Frankrijk zijn wij vooral actief in de distributie van retail. Op onze vestigingen in Avignon, Lyon, Toulouse en Bordeaux verzorgen wij de cross dock, waarvan uit wij door geheel Zuid-Frankrijk de winkels kunnen beleveren. Dit doen wij geheel in eigen beheer, dus met eigen voertuigen en met eigen Franse en Nederlandse chauffeurs.

    Reageer


Help je mee?

Alle informatie op truckfan is verzameld door de leden. Allemaal liefhebbers, net als jij.

Om de gegevens zo compleet mogelijk te maken kunnen we ook jouw hulp goed gebruiken. Alle foto's, video's, folders, brochures en vragen zijn van harte welkom!

« Alle GINAF machines