?In de top 10 is het zo veel comfortabeler?

Eigenlijk is het niet eerlijk, vond Peter van den Bosch. De trucks die achterin het veld starten, hebben een tien keer zo zware Dakar waarin problemen alleen maar groter worden. Van den Bosch weet precies wat de achterhoede meemaakt: hij heeft er ook gereden. Nu rijdt hij in de top 10 en dat wil hij graag zo houden.
Voor de tweede achtereenvolgende dag zette Van den Bosch de tiende tijd neer. Het ging hem niet eens moeilijk af, terwijl de vijfde etappe van de Dakar 2015 toch een lange (458 kilometer) en een lastige (stenen en feshfesh) was. ?Dat is toch het voordeel van vooraan rijden,? meende Van den Bosch. ?De sporen in het feshfesh zijn diep, maar na dertig, veertig trucks is er niet meer doorheen te komen, zo diep zijn ze dan. Het fijnste van voorin zitten, is dat je ruimte hebt. Je kunt echt rijden, in plaats van worstelen. Alles gaat net een beetje gemakkelijker en het is aanzienlijk comfortabeler. Ik wil wel tot Buenos Aires zo blijven rijden.?
Frits van Eerd had ook maar wat graag in de buurt van de top 10 gereden, maar na twee dagen problemen zit dat er niet meer in. Van Eerd was al blij dat hij zonder schade en met de 18de tijd aan de finish in Antofagasta stond. ?Geen schade betekent dat de monteurs de tijd hebben om problemen op te lossen. Proberen, althans. In plaats van te veel druk in de turbo, had ik nu te weinig druk. Ze gaan nu alles uit elkaar halen om te kijken of het op te lossen is. Ik hoop het maar, want dan kan ik misschien eindelijk weer eens echt aan de wedstrijd denken.?
Van Eerd vond de proef niet moeilijk, maar door de lengte was het wel lastig. ?Vijf en een half uur gas geven? De eerste 175 kilometer hebben we in het stof van anderen gereden. Pas daarna werden de paden wat breder en kon ik er langs. Tja, het hoort erbij.?

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
0
DEELNEMERS
0
WEERGAVES
0

TREFWOORDEN