Simon Loos gaat imago chauffeursvak verbeteren

De Nederlandse logistieke sector kampt al jaren met een chauffeurstekort. Om meer mensen
enthousiast te maken voor een baan in de logistiek, gaat Simon Loos zich inzetten om het imago van
het chauffeursvak te verbeteren met de campagne “Superhelden van Simon Loos”. Speerpunten van
de campagne zijn het zichtbaar maken van de vaak onzichtbare, maar essentiële rol in onze
maatschappij en de waardering en trots die dat verdient.
Algemeen directeur Peter Appel: “Bij Simon Loos werken zo’n 3.000 chauffeurs die dag en nacht op de
achtergrond een onzichtbare heldenrol vervullen. Zo leveren zij een bijdrage aan het kerstdiner, het
biertje in de kroeg, de verse lunch bij het strandpaviljoen en onze goedgevulde koelkasten. Natuurlijk
ziet iedereen vrachtwagens op de weg rijden, maar slechts weinig mensen zijn zich bewust van de rol
die dat speelt in hun leven. Wij zijn altijd onderweg met een missie. Dát willen we laten zien.”
Lancering campagne
28 januari lanceert Simon Loos de Superheldencampagne met bestickerde opleggers die door het hele
land rijden. Dit is de eerste stap om breed de aandacht te vestigen op het belang en de mooie
aspecten van het chauffeursvak. Daarnaast maakt het familiebedrijf een documentaireserie waarin
zeven van hun superhelden gevolgd worden en laten zien wat werken als chauffeur inhoudt. Want
naast dat het essentieel werk is, is het ook nog eens heel uitdagend werk. Denk daarbij aan het
manoeuvreren door drukke, smalle straten en rijden in allerlei weersomstandigheden. Dat is echt
vakwerk waar je uitmuntende rijvaardigheden voor moet hebben.
Gewaardeerd als superhelden
Simon Loos kijkt niet alleen naar de buitenwereld, maar ook naar zichzelf als het gaat om waardering
voor chauffeurs. Daarom past deze Superheldencampagne ook zo goed. Operationeel directeur Simon
Loos: “Op deze manier laten we aan onze chauffeurs zien hoe waardevol ze zijn. We vinden het
belangrijk dat zij zich ook echt superhelden voelen en trots zijn op wat ze doen.” Daarom zal het
thema ook intern op allerlei manieren aandacht krijgen, waaronder de radio-uitzendingen van
Vrienden van Loos radio en in het personeelsmagazine ‘Wat is er Loos’.

Bijlages

(klik om te vergroten)

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
0
DEELNEMERS
0
WEERGAVES
0

TREFWOORDEN
GESPOT IN DIT TOPIC