Zwaar transport John Deere 6250R verlaat de Groenoord show

Zwaar transport John Deere 6250R verlaat de Groenoord show in Assen en gaat direct op transport naar een volgende klus. John Deere voegt twee nieuwe modellen toe aan de 6R range. De 6230R en de 6250R vormen nu het boveneind van de range. Ze hebben een nominaal vermogen van 230 en 250 pk (kW) Het maximaal vermogen met boost is 279 en 300 pk. De serie eindigde tot nu toe bij de 6215R, van 215 pk )259 pk maximaal met boost). De nieuwe trekkers vormen overlap met de 7R-serie, die al bij 210 pk begint, maar die ook een 230 en 250 pk model heeft. De reden dat John Deere deze vermogens…

Reacties

JD6930
Wat een sensatie voor het vervoer van zo'n ''trekkertje''...

Als ze gewoon de dubbellucht d'r afgeschroeft hadden had ie ook op een gewone dieplader gekund, bijv. die van GroeNoord zelf en was dat convoi exeptional of hoe heet 't busje thuis kunnen blijven...

Hier wordt de gemiddelde 8R op een gewone dieplader vervoerd zonder begeleiding middels een busje...
+2
walker1
Zal wel voor de show zijn. Als je iets wil transporteren wat breder is als 3 meter heb je ontheffing nodig en zo'n ontheffing gaan ze echt niet geven voor een setje dubbellucht die er gewoon af kan.
SJB533
@walker1
Zou er niet standaard een ontheffing in de trekker liggen?
+1
walker1
@SJB533 Lijkt me niet, je krijgt geen ontheffing voor dubbellucht die gewoon te demonteren is.
SJB533
@walker1
Mechielsen transporteert wel meer. Groot spul 😉
+2
walker1
@SJB533 Dat kan wel, dergelijke transportbedrijven hebben vaak een permanente ontheffing tot bepaalde breedtes en gewichten, maar dat neemt niet weg dat ze die ontheffing maar overal voor in mogen zetten.
Heb net filmpje goed bekeken. Dieplader is voor graafmachines van 30, 40 ton bedoeld, gaan ze er een trekker van nog geen 10 ton mee vervoeren. Verder is ook goed te zien dat de trekker zonder dubbellucht binnen de 2,50 m blijft. Kortom, erg zwaar overdreven om het zo te doen.
Iemand met een beetje ballen vervoert zoiets nog op een BE oplegger 😄
+1
930triplemaaier
@walker1 het mag ook niet omdat je dubbellucht gezien wordt als makkelijke deelbare lading...
als de politie je aan houdt kun je ter plekke de dubbellucht eraf halen voordat je verder mag
walker1
Bovendien is de term zwaar transport ook niet juist 😄 Dat is het pas als de gehele combinatie boven de 50 ton uitkomt. Trekker weegt volgens het verhaaltje 9,3 ton, kan dus op elke standaard dieplader vervoert worden. Sterker nog, je zou er zonder problemen 3 tegelijk kunnen vervoeren.
Sowieso vind ik dat er voor deze trekker een hele hoop heisa gemaakt wordt, alsof 250 pk tegenwoordig zo bijzonder is, het is verder ook geen nieuwe serie of, enkel een bestaande serie die met 2 modellen naar boven toe is uitgebreid, nou, nou, wat een geweldig nieuws.
JD6930
@walker1

Vind ook wel dat er veel sensatie wordt gemaakt voor die ene trekker waarvan hetzelfde type overigens afgelopen weken nog voor de GroeNoord Innovatiedagen ook al bij twee andere dealers in NL op de show gestaan heeft en zeer waarschijnlijk ook Vervaet aan doet.

Vervat had 22 - 23 december show dus dan zal die bij de eerdere twee dealers was wel daar heen zijn geweest, al heb ik er nog geen foto's van voorbij zien komen.

Die bij GroeNoord had een 5 steilen cabine, die andere 4. Verder hetzelfde. Op de dubbellucht na.
RobinBos
@walker1 300pk op 9.3 ton is wel redelijk uniek.
walker1
@RobinBos Misschien is dat zo, maar wat ik bedoel is dat je voor een trekker van 9,3 ton geen zwaar transport nodig hebt. Ik kom zeer regelmatig in Son, waar Jan de Rooij met zijn transportbedrijf zit en die vervoeren heel veel trekkers en machines, o.a. New Holland en JCB. Die vervoeren 3 grote trekkers op een dieplader en dan blijft alles binnen de wettelijke toegestane maten en gewichten en heb je geen toeters en bellen nodig en al helemaal geen transportbegeleiding.
JD6930
@walker1

De Rooy is niet helemaal het goede voorbeeld in zo'n situatie. 😛 Schijnen niet alles volgens de regels te doen. Wel creabea's. Zelf de diepladers ontwikkelen en bouwen en ook nog gekeurd krijgen ook.

Maar die zijn inderdaad goed in veel tegelijk vervoeren. DAF rijden ze ook erg veel voor, nemen er ook goed vier of meer tegelijk mee.

Maar een dergelijke trekker als dit kun je gerust meerdere laden ja. Ligt er ook aan wat voor truck ervoor staat. De DAF XF van de Kok mag max 25 ton laden. Had ie een voorloop as was het een stuk meer wat ie mocht laden. Deze mag ie dus maar twee laden.
+1
walker1
@JD6930 Dat bij De Rooy niet alles volgens de regeltjes weet ik ook wel 😄 Maar ze weten wel hoe ze efficiënt machines moeten vervoeren.
JD6930
@walker1

Dat weten ze zeker! 😄
930triplemaaier
@RobinBos de oude fendt fendt 930 met 4kante neus woog schoon aan de haak met fronthef ook 9,5 ton en dan had je 310pk
RobinBos
@930triplemaaier bedrijfsklaar zaten die net boven de 10 ton. Maar een moderne 828 komt bijvoorbeeld ook in de buurt, case optum en new holland t7 zijn daarentegen ruim een ton zwaarder als deze.
mdoornekamp
@930triplemaaier de jd 6250R is ook 300 pk met boost. Hangt er van af waar je de pk's voor gebruikt of je er wat aan hebt.
+1
Henk 1120
Mooi filmpje toch! Mooi dat het zo kan. Scheelt een heel stuk sleutelen en krijgt zo mooi wat aandacht 😉
+2
930triplemaaier
@Henk 1120 als de politie ziet dat de dubbellucht banden makkelijk gedemonteerd kunnen worden wordt dat gezien als deelbare lading en kun je ze ter plekke demonteren en dan maakt het niet uit of je een vergunning hebt.
Henk 1120
@930triplemaaier Ze zullen het vast wel goed bekeken hebben. Ze doen niet zo maar wat... En wat ik al zei, ze krijgen zo mooi wat aandacht en daar gaat het toch om, als je een nieuwe trekker in de markt zet. Het was in ieder geval een mooie machine en trok heel wat bekijks. Ook door trekkerweb. 😉
+1
930triplemaaier
@Henk 1120 ken een loonwerker die was aangehouden met de bietenrooier. die kon eerst begeleiding enzo regelen voordat ie verder mocht omdat ie 3,8 meter breed was
de meeste transporteurs nemen de gok omdat er minimaal op ontheffingen en begeleiding gecontroleerd wordt
Landini 6500
En de boeren in de begin jaren 50 maar klaagden dat Major zo zwaar was ( 2470 kg )
verwijderd
930triplemaaier
@JD3010 dat was vlak bij jou in de buurt trouwens
JD3010
@930triplemaaier Ik heb wel een idee wie. Dat ding is ook veel te breed op straat.
930triplemaaier
@JD3010 tja is ook
maar heel veel oogstmachines zijn veel ste breed
JD3010
@930triplemaaier Maar dat betekent niet dat alles geoorloofd is.
Z'n groot aandeelhouder is het al wel een eind afgeleerd. 4 keer van de weg gehaald in 3 weken, dubbellucht moest er af.
« Terug naar discussielijst

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
26
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
0