Overname John Deere dealerbedrijven Noord Nederland door GroeNoord .

Overname John Deere dealerbedrijven Noord Nederland  John Deere dealerschappen GroeNoord Ag & Turf b.v. met zeven vestigingen in Groningen en Drenthe en Greve b.v. met zeven vestigingen in Flevoland en Friesland worden samengevoegd onder de naam . Tijdens de herindeling van dealerschappen van John Deere in 2011 vond een volledige fusie plaats van vier familiebedrijven in Groningen en Drenthe wat resulteerde in het nieuwe bedrijf GroeNoord. Greve werd aangesteld als de nieuwe John Deere dealer in Friesland naast het bestaande rayon in Flevoland. De samenvoeging van GroeNoord en…

Reacties

JD3010
Kunnen de stikkers op mijn trekker blijven.
SJB533
@JD3010
Je hebt als dealer ' ' op de sticker? 🤔
JD3010
@SJB533 Nee geen blanco.🤓
SJB533
@JD3010
GroenOord? (Ja, Trekkerweb heeft de tekst aangepast 😉
JD6930
Hmm... Iets zegt mij dat dit niet alleen volledige steun vanuit JD is maar ook aanmoediging( aangezien in de afgelopen jaren de ronde ding dat men in NL tot uiteindelijk 5 ''mega'' dealers zou willen gaan).
suggs 73
Door het groot schaliger van Groenoord en als maar meer afstand tot hun klanten , koop ik er al minder , zie het om mij heen ook , steeds meer een ander merk naast John Deere , en dat waren toch allemaal John Deere mannen
JD 6430 The Best
@suggs 73 er worden nu toch geen vestigingen gesloten? En alle mensen blijven op hun plek.
+1
Koe
@JD 6430 The Best weet niet hoe het bij deze dealer zit maar je ziet vaak dat de overhead kleiner wordt bij grotere bedrijven. Hierdoor wordt bijv. debiteurenbeheer centraal geregeld. Dit zorgt m.n. in de agariscye sector nogal eens tot botsingen heb ik gemerkt. Er wordt te snel een factuur gestuurd, heel snel een aanmaning etc. Bij kleinere bedrijven kan dit sneller in goed overleg worden afgestemd
+3
JD3010
@Koe Te snel een factuur? In de kroeg krijg je ook pas je bier mee, als je betaald hebt.
JD6930
@JD3010

Zo hoort het ook. Kunt beter optijd hebben als dat je maanden moet wachten( in dit geval, onze loonwerker doet het vaak ook pas op rustige momenten zoals opt einde vant jaar maar das anders).

Een lmb zoals GroeNoord heeft er gewoon iemand op zitten die constant met dergelijke dingen regelen bezig is, dan kun je verwachten dat je wel eens optijd de factuur binnen krijgt. Kan ook het beste snel gebeuren want anders stapelt het zich op op het bureau of in de pc van de betreffende medewerker en daar zal je als die medewerker zijnde ook niet blij mee zijn denk.
SJB533
@JD3010
Nee hoor, niet per definitie 😉
JD6930
@Koe

We zullen gewoon af moeten wachten wat het gaat doen. 😉

5 3/4 jaar, bijna 6 jaar geleden schreeuwde ook velen het uit dat het niks zou worden. Er zijn klanten gegaan maar ook zeker nieuwe( of oude die weer meer terug keren bij JD) bijgekomen. Kan meerdere voorbeelden noemen, Van Eijck was laatste jaaaren meer Fendt als JD, ondanks dat ze vroeger ook veel JD hadden, nu vanaf 2013 zijn er in totaal 5 JD trekkers( eerst 3 7260R, vorig jaar meteen als een van de eerste 3 6215R's waar 1 7R/twee? Fendts voor gegaan zijn) ipv Fendt en dit jaar een nieuwe S680? Combine en nieuwe aanbouwdelen( al hadden ze al JD combines). Ook een getrokken AVR rooier.

Dan van Raak... kunt haast geen echtere New Holland rijder hebben maar laatste jaren wel 6 JD's, bijna allen als vervanging van een andere trekker, een NH gekocht en zo zijn er meer voorbeelden, zo zal dat in de rest van het land ook wel zijn.

Op internet roept Jan en alleman dat het er niet beter op wordt maar ondertussen blijft het kwa verkopen gewoon zoals bij ieder ander merk dealer.

Toen in 2011 zeiden velen dat de schaalvergroting van dealers niet goed was en nieuwe vestigingen was niks. Ik ken zo'n nieuwe vestiging waar het de eerste jaren inderdaad langzaamaan opbouwen was maar het nu als een trein loopt en ze afgelopen jaar personeel te kort hadden.

Ik wens beide bedrijven en medewerkers( waaronder @RobinBos ) veel succes in de nieuwe samengesmolten onderneming!
+1
JD 6430 The Best
@Koe Oke, persoonlijk zou ik het juist positief vinden als de rekening er snel is, je moet deze toch altijd betalen en dan ben je er ook maar weer vanaf.
aaldrik-visscher
Zoals een of de andere voetballer ooit eens zei: elk voordeel heb z'n nadeel. 😊
De factuur snel op de mat is een groot voordeel, zo kun je tenminste nog met de dealer in gesprek gaan met betrekking op de gemaakte uren oid. Krijg ze hier ook wel eens vragen over een factuur van een half jaar terug. Alsof ik dan nog weet hoe de reparatie verliep.
Daarnaast heb je heb voordeel dat de dealer monteurs heeft die hun eigen specialisme hebben.
Een nadeel is dat de afstand tussen klant en dealer (te) groot wordt. De monteur kent niet elke klant persoonlijk meer. Dus de manier van repareren zal niet altijd meer naar wens van de klant zijn.
« Terug naar discussielijst

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
656