DAF LF Euro 6, foto van Truckfan Nieuwsposter

DAF LF Euro 6

5.856 foto's van @Truckfan Nieuwsposter

Recent leverde salesmanager Jean-Paul Punt namens Truckland drie nieuwe DAF’s aan de Transport-afdeling van Berser Shipping Holland in Rotterdam. Het betreft een 4x2 CF 410 Sleeper Cab trekker in Silent-uitvoering (inclusief Piek Certificaat) met een TraXon automaat en twee identieke DAF LF 210 FA Day Cab 4x2 chassis’ met AS-Tronic versnellingsbak, voorzien van door E.C.F. geleverde gesloten laadbakken met een lengte van 7 meter, een zware hydraulische laadklep en een achteruitrijcamera. Op al deze voertuigen is via Truckland een onderhoudscontract afgesloten.
Sinds de start van het bedrijf is DAF het vaste merk. Ditmaal vond er echter ook een vergelijking plaats met de merken MAN en Volvo. Uiteindelijk viel de keuze weer op de vertrouwde DAF’s en Truckland. Bij de samenstelling van de trucks is rekening gehouden met de specifieke wensen van de Berser Transport chauffeurs. Beide bakwagens zijn identiek uitgevoerd, voldoen aan alle huidige milieueisen en zijn voorzien van een stevige zeven meter laadbak met laadklep. De gekozen DAF CF trekker is krachtig gemotoriseerd, beschikt over een Silent/Piek-pakket en kan daarmee in de ochtend en avond worden ingezet op binnenstedelijke ritten. Dat past ook bij de vrijwel continue inzet van dit voertuig voor bijvoorbeeld de nachtelijke routes tussen de partners van het 24 uurs Benelux distributienetwerk waar Berser Shipping Holland deel van uitmaakt. Internationaal is er aansluiting bij Palletways en binnen de Benelux is er een samenwerking met Distri-XL. Verder verzorgen de trekkers natuurlijk de trailerritten van/naar klanten en de V.K. Ferries. Alle drie de nieuwe DAF’s vervangen de bestaande voertuigen, maar door het nog steeds toenemende werkaanbod is nu besloten om één van de bestaande bakwagens operationeel te houden.
Remko Marks is directeur van de Nederlandse Berser vestiging. Zijn broer Robert is directeur van Berser International Cargo Services LTD in Stoke on Trent, dat de logistieke dienstverlening in het Verenigd Koninkrijk verzorgt. In de jaren 70 van de vorige eeuw werd door de ouders van beide ondernemers de basis voor het familiebedrijf gelegd. Als expediteur/agent voor het Britse Beresford Transport werd vanuit het Centraal Bodecentrum gewerkt en daarbij ging het vooral om de groupage, het inklaren, alsmede de distributie van Wedgewood serviezen vanuit Engeland. De diversiteit in het goederenaanbod is nu veel groter en beide bedrijven beschikken over een eigen transportvloot. DAF is daarbij vanaf de start het huismerk. “We hebben inderdaad altijd met DAF gereden. Destijds was dat de, door onze ouders gekochte, 2800. Dit deden ze omdat het een Nederlands product was. Zeg maar een stuk chauvinisme. Eigenlijk is dat nooit veranderd. Zowel hier in Rotterdam als in Engeland rijden wij DAF. Vanwege het werk daar (veel pallets, omdat Berser LTD een grote partner van Palletways is) zijn het in Engeland vooral bakwagens. Hier rijden we met circa vijfentwintig voertuigen variërend van twee grote bestelbussen, 14 bakwagens en de rest is trekker voor de verschillende typen opleggers. City’s zowel als 13.60 meter: Tautliners, Ferry- en Boxtrailers. Een belangrijk deel daarvan zetten we in op de begeleide en onbegeleide ritten van en naar het Verenigd Koninkrijk”, legt Remko Marks uit. Met het oog op de huidige -nog steeds onduidelijke- Brexit-ontwikkelingen biedt Berser desgevraagd haar specifieke kennis op het gebied van douanefaciliteiten bij eigen klanten en de eigen netwerken aan.
Een van die netwerken is het internationaal opererende Palletways. Remko Marks: “Daar zijn wij een jaar of twaalf geleden mee gestart voor deze regio. Dat groeide snel en er bleek behoefte te bestaan aan een specifiek nationaal netwerk. Dat werd Distri-XL, waar inmiddels acht Nederlandse logistiek dienstverleners* een eigen regio in de fijnmazige 24-uurs distributie voor hun rekening nemen. Daarbij gaat het om stukgoedzendingen, ook die met een afwijkende afmeting, maar ook 1 tot 5 pallets. Meer kan en mag uiteraard ook, maar dit is wel de kern. Iedere vervoerder brengt en haalt dagelijks in het toegewezen gebied de zendingen (bij Berser circa 1.000 per dag), die via eigen crossdockcentra en een onderlinge nachtlijndienst met elkaar gekoppeld worden. Distri-XL staat sinds kort onder leiding van de zeer ervaren voorzitter Peter Tjalma en zal in de komende periode ook zeker nog verder doorgroeien. Tevens verzorgen de aangesloten leden uiteraard ook zendingen die naar andere delen van Europa en/of zelfs wereldwijd moeten.

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
0
PUNTEN
0
WEERGAVES
0
BATTLES
MEER FOTO'S
GESPOT OP DEZE FOTO