Volvo

FMX 3rd gen

Foto's
247
Video's
0
Topics
5

Informatie over de Volvo FMX 3rd gen

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de FMX 3rd gen.

Ervaring

leden die ervaring blijken te hebben met de FMX 3rd gen, gezamenlijk zo'n 0 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Wordt ook lid »

Actuele vragen Stel ook een vraag »

Nieuwe kruiwagen voor Albert van der Meer

Van zijn werkgever Zwama uit Grijpskerk heeft Albert van der Meer sinds afgelopen vrijdag, 8 november 2024, een nieuwe ‘kruiwagen’ ter beschikking gekregen. Na de Iveco Trakker (bovenste foto) en ex-Eite Mulder Ginaf (onderste foto) vijfassers mag hij nu met een spiksplinternieuwe Volvo FMX gaan werken. Het vijfassige chassis is standaard zo uit de fabriek komen rollen, jammer dat de Nederlandse ombouwers soms wat naar de achtergrond verdwijnen, maar kudo’s voor Volvo dat dit gewoon tussen de standaard 4×2 trekkers van de band rolt. De truck is geleverd door dealer Nijwa. Het leeg gewicht is op de weegbrug 18.440 kilogram,

0 reacties


Opvallende Volvo FMX voor Haasnoot Bruggen

Afgelopen maandag (19 augustus 2024) hadden Reinier van Dam en Berend Meijer vanuit Volvo Group Truck Center Rijnsburg de eer om een schitterende truck af te mogen leveren, een hele dikke Volvo FMX 6×4 met Palfinger PK 65002 SH kraan voor de firma Haasnoot Bruggen BV, ook gevestigd in Rijnsburg. De Volvo FMX 6×4 is voorzien van een uiterst krachtige 540 Pk sterke 13 liter motor met talloze opties die de chauffeur Peter van der Slot ondersteunen in zijn dagelijkse werk. Denk hierbij aan de adaptieve cruise control met stop en go functie waardoor de truck bij filerijden zelf de

0 reacties


Dikke Volvo FMX540 vijfasser voor Sonneveld

Eerder deze week heeft Volvo Trucks Maasdijk deze prachtige Volvo FMX540 rijplatenwagen afgeleverd aan Maurice Sonneveld van Sonneveld verhuur uit De Lier. Het chassis is als vijfasser met de assen al op de goede plekken uit de fabriek gerold! Bevako heeft de opbouw verzorgd. De truck heeft een afstandbediening naast (en gecombineerd met) het Volvo Dynamic Steering systeem, dus je kunt hem op twee verschillende manieren met je pink besturen. Met dank aan Rik de Haan voor de foto’s en informatie!

0 reacties


Volvo FMX Electric voor Combex Bouwlogistiek

Voor het vervoer van ruwbouw betonproducten gaat Combex Bouwlogistiek eind dit jaar een Volvo FMX Electric inzetten. Doorslaggevend in het besluit om een batterij-elektrische truck te gaan inzetten, was het gegeven dat deze nu ook voor zwaardere toepassingen kan worden gebruikt. Combex wil hiermee samen met IJB Groep een nieuwe stap zetten in de beperking van uitstoot van schadelijke stoffen binnen de bouwlogistiek.


De elektrische vrachtwagen zal door Combex worden ingezet voor het vervoer van heipalen en andere prefab funderingsproducten. De inzet van de Volvo FMX Electric is onderdeel van het partnership tussen Combex en IJB Groep, specialist in de productie van prefab betonproducten. De dedicated Volvo FMX 6x2 Electric gaat rijden vanaf de productielocaties van IJB Groep in Lemmer, Kampen en Lelystad en in een straal van 150 kilometer rond de fabriek zijn vracht vervoeren.


Gelijk aan inzet van dieseltruck

Een van de voorwaarden van Combex was dat de inzet van een elektrische truck gelijk zou zijn aan die van een diesel aangedreven vrachtwagen. “Met de actieradius van de Volvo FMX Electric blijken we een groot deel van het leveringsgebied te kunnen bedienen. Dit maakt de inzet gelijk aan die van een truck op diesel. Dat was echt een voorwaarde voor ons. De inzet moet gelijk zijn wat betreft mogelijkheden met minimale aanpassingen aan de dagelijkse operatie, zowel op de fabriek als ook voor de vervoerder”, verklaart Frank van Kerkhof, Algemeen Directeur bij Combex.


Het opladen wordt verzorgd door laadfaciliteiten voor AC-laden op het terrein van IJB Groep. Ook wordt daar een snellaadstation gerealiseerd voor DC-laden. Tijdens een van de verplichte rustpauzes van de chauffeur kan de truck worden bijgeladen waarmee de totale actieradius toeneemt en de vrachtwagen voldoende kilometers kan maken voor de dagelijkse inzet.


Passend in dagelijkse inzet én reductie van uitstoot
Duurzaamheid is in de bouwsector een steeds hardere eis, maar moet wel haalbaar zijn. “Wij willen natuurlijk een actieve bijdrage leveren aan de transitie waar de (bouw-)vervoersector voor staat. Het moet echter wel uitvoerbaar zijn. Wij denken dat met de specificaties van de nieuwe Volvo FMX Electric het moment is gekomen dat de truck past in de dagelijkse inzet en daarmee een significante reductie van uitstoot genereert. Door dit project in het partnership met IJB Groep aan te gaan, is het een passend en haalbaar concept”, besluit Frank van Kerkhof.


Anne Span, Adjunct Directeur van IJB Groep, geeft aan: “De inzet van een volledig elektrische truck sluit naadloos aan op de maatschappelijk verantwoorde bedrijfsvoering van de IJB Groep.”


Achtergrond Combex
Combex Bouwlogistiek verzorgt zowel bouwtransport als exceptioneel transport binnen Nederland, maar ook daarbuiten. Combex is, samen met Driessen Speciaaltransport, onderdeel van AB Texel Group: een van de grootste Nederlandse logistiek dienstverleners in food & agri. De divisie bouwlogistiek beschikt over zo’n 225 eigen trekkende eenheden, ruim 400 opleggers, 65 vaste charters en een groot vervoersnetwerk.


Achtergrond IJB Groep

De IJB Groep staat, als de specialist en marktleider in funderingen, voor Duurzame Draagkracht. Zij sondeert, adviseert, construeert, produceert en monteert prefab heipalen - en in de grond gevormde boorpalen - en funderingsbalken, vanuit de vestigingen in Lemmer, Emmeloord, Kampen en Lelystad.


De truck wordt naar verwachting aan het eind van het jaar geleverd en onderhouden door de elektrisch gecertificeerde Volvo Trucks-dealer LVS Trucks.

0 reacties


Nieuwe Volvo FMX van Combex gespot door Anne de Boer

Al een tijdje zit ik te broeden op een artikel over de nieuwe Volvo’s die Combex heeft besteld en deels al heeft gekregen. Daarbij wacht ik nog even een aflevering af, maar Anne de Boer stuurde alvast een mooie opwarmer voor dat artikel, een Volvo FMX van de nieuwste generatie.

0 reacties


Top 6 foto's Alle foto's »

  • Volvo FMX 3rd gen

    Takel- en Bergingsbedrijf A. Barendregt (Rhoon) × op de foto met een Volvo FMX 3rd gen, opgebouwd voor berging. Bijzondere, lange combinatie, zo. Ben blij dat 'ie netjes op de foto kwam! Dikke bergingstruck, ook!

    6 reacties

  • Volvo FMX 3rd gen

    Kijk, daar heb je Kraanbedrijf Nederhoff (Gouda) × met een Volvo FMX 3rd gen, opgebouwd als hijskraan.

    Reageer

  • Volvo FMX 3rd gen

    Kijk, daar heb je AB Volvo (Göteborg) × met een Volvo FMX 3rd gen, opgebouwd zonder opbouw.

    Reageer

  • Volvo FMX 3rd gen

    Hier zie je Renewi (vh oa Van Gansewinkel Groep) (Eindhoven) × met een Volvo FMX 3rd gen, opgebouwd als vuilniswagen. Bij Landal Nieuwvliet Bad (Zeeland)

    Reageer

  • Volvo FMX 3rd gen

    Foto van een Volvo FMX 3rd gen, opgebouwd als mixer.

    Reageer

  • Volvo FMX 3rd gen

    A. de Reus Aannemersbedrijf zet Volvo FMX Electric in voor containertransport Een primeur voor A. de Reus Aannemersbedrijf: het bedrijf heeft zijn eerste Volvo FMX 8x4 Electric met haakarm in gebruik genomen. De elektrische truck wordt ingezet voor containertransport in de Rotterdamse haven. De Volvo FMX Electric is geleverd door Volvo Trucks-dealer Volvo Group Truck Center. De Reus voert als specialistisch aannemersbedrijf vooral werkzaamheden uit in de Rotterdamse haven. “Je moet je als bedrijf nu alvast voorbereiden op de toekomst. Als je dat nu niet doet, ben je straks te laat”, zegt directeur André de Reus. “We zijn vooral actief in De Botlek, Europoort en op de Maasvlakte en daar hebben we te maken met milieuzones. Ook onze opdrachtgevers vragen wat wij doen op het gebied van duurzaamheid. We merken dat de aanschaf van deze Volvo FMX Electric zeer wordt gewaardeerd door klanten en dat ze meedenken. Zo kunnen we ook gebruikmaken van een laadpunt op het terrein van een van onze vaste opdrachtgevers.” Actieradius De Volvo FMX Electric (GVW 37 ton) wordt ingezet voor allerlei containerwerkzaamheden. “Denk aan het plaatsen van vloeistofdichte containers voor de afvoer van verontreinigde grond, zand en puin. Voldoende actieradius was voor ons de belangrijkste eis. We wilden een truck met genoeg capaciteit voor een volledige werkdag. De Volvo FMX Electric biedt een bereik tot 300 kilometer en dat is voor ons in principe voldoende om een hele dag te kunnen rijden en werken. Op ons eigen terrein hebben we een laadpunt laten plaatsen waar we de truck na werktijd opladen. Binnenkort komen er zonnepanelen op ons dak, zodat we de truck ook kunnen opladen met groene stroom.” Koploper in elektrisch bouwtransport Het is voor A. de Reus Aannemersbedrijf de eerste Volvo-truck. “Volvo Trucks is koploper met elektrische bouwtrucks en zo zijn we met Volvo Group Truck Center in contact gekomen. Zij hebben veel kennis van elektrisch transport en alle zaken waar je op moet letten. We konden tijdens een proefrit kennis maken met een elektrische truck. Wat mij opviel tijdens die rit was dat de truck ontzettend sterk en stil is.” “Service en onderhoud laten we doen bij Volvo Group Truck Center in Rotterdam. Daar ben ik ook op bezoek geweest. Het is een moderne en professionele werkplaats met de knowhow om aan elektrische voertuigen te werken. Voor ons is het allemaal nieuw, ook wat we kunnen verwachten van onderhoud. Daarom hebben we een onderhoudscontract afgesloten zodat dat helemaal is afgedekt.” Over A. de Reus Aannemersbedrijf A. de Reus Aannemersbedrijf is in 1980 opgericht door André de Reus en is gevestigd in Vlaardingen. Het bedrijf voert vooral specialistische zuig-, graaf- en blaaswerkzaamheden uit in de Rotterdamse haven. Daarnaast is A. de Reus actief op het gebied van bodemsanering, betonwerkzaamheden, de aanleg van tankterpen en tankputten, het bouwrijp maken van terreinen en kabelwerken voor klanten in de petrochemische industrie, op- en overslagbedrijven, logistiek en energie.

    Reageer

« Alle Volvo machines