Scania

P410 XT

Foto's
7
Video's
0
Topics
0

Informatie over de Scania P410 XT

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de P410 XT.

Leden

Er zijn nog geen leden die aangegeven hebben dat ze ervaring hebben met deze machine.

Heb jij een vraag over de P410 XT? Stel 'm hier »


Top 6 foto's Alle foto's »

  • Scania P410 XT

    Thielen Containertransport “Een Scania blijft over de jaren strakker” Breda - Thielen Containertransport in Deurne nam afgelopen week een nieuwe Scania P410 6x2*4 containerwagen met haakarmsysteem in gebruik. De derde alweer in amper drie jaar. Directeur Jurgen Thielen is dan ook volledig overtuigd geraakt van de duurzame kwaliteit van het merk. “Wij rijden lang met onze trucks. En dan zie je dat een Scania er na 10 jaar nog mooi strak bijstaat.” Nu is dat niet de enige reden waarom Thielen is overgestapt naar Scania. ”Het zwaartepunt van ons werk ligt in het op- en afzetten van containers op bouwplaatsen. Daar is nooit ruimte. Wij zoeken dus een optimale balans tussen wendbaarheid, laadvermogen, comfort en ergonomie voor de chauffeur. Dat is waar Scania met zijn verlengde P-dagcabine heel goed scoort. Hij is compacter dan een slaapcabine, biedt meer ruimte dan een dagcabine en heeft toch een bagageluik dat, zoals bij de grotere cabines, van buitenaf toegankelijk is. Daarbij is de instap, net als de spiegelbezetting, een voorbeeld in de branche. Ook de zichthoeken zijn optimaal. Die wij nog verder verbeteren door het mee bestellen van extra zijramen, een achterruit en een camera. Wat dat betreft, benutten wij alle pluspunten van de modulaire bouwwijze van Scania optimaal.” Dat geldt ook voor het chassis van de truck. “Wij willen een zo kort mogelijke draaicirkel. Dus hebben we bij deze truck gekozen voor een gestuurde naloopas op het kortste en sterkste chassis wat Scania kan leveren. Dat Scania af-fabriek een chassis heeft waarbij de innerliner helemaal tot het einde van het chassis doorloopt, is voor ons een pluspunt. Net zoals dat het standaard het laagste chassis in de markt is. Verder kozen we voor luchtvering op alle assen. Want dan kan de chauffeur in de truck in één oogopslag zien met welke gewichten hij rijdt en snel op de blokken laten zakken en dat is van belang bij het op- en afzetten van de container. Het is stabieler én alles blijft langer heel. Dat Thielen nu voor de derde keer in korte tijd voor Scania kiest, begon drie jaar terug toen hij een gebruikte Scania G kon overnemen. “Die is nu tien jaar oud, maar staat er nog heel fris bij. Daarin zie je toch de kwaliteit van de Scania bouwwijze terugkomen: het is allemaal net iets duurzamer. Bij ons telt dat omdat wij zo’n 20 tot 30 keer per dag op- en afzetten. Dat is niet meer dan maximaal een 45.000 km per jaar. Dus doen wij 10 jaar met een auto. Motorisch zouden alle merken dat denk ik wel aankunnen. Het verschil in kwaliteit uit zich veel meer in de algemene slijtage. Na tien jaar staat menig ander merk er toch vermoeider bij dan een Scania.” “Die duurzaamheid was de reden om vorig jaar voor het eerst een nieuwe Scania P te bestellen. Dat is een universeel voertuig geworden met zowel een haakarm als een cabinekraan”, vertelt Jurgen. “Normaal rijdt hij tweekuubs containers. We lieten een platte laadbak maken die door de haakarm op het chassis getrokken wordt. Daarop passen 10 tweekuubs containers leeg of zes volle. De chauffeur tilt die met de kraan van en op de auto. Maar als het druk is in de grote containers, zetten we de platte bak af en is hij daarmee 100 procent inzetbaar. Zo vangen we makkelijk de pieken op.” De nieuwste P410 is echt alleen bedoeld als haakarmtruck. “Deze kozen we wederom in een XT uitvoering. Het belangrijkste vind ik de stalen bumper. Als je zoals wij heel veel op bouwplaatsen werkt, telt dat. Verder vond ik de uitstraling helemaal geweldig met die roosters voor de koplampen en de stevige spiegelhuizen. En dan die reling en opstap op links zodat je zo vanuit de cabine bij de bak kan komen. Maar we hebben binnen weer niet voor de grijze bouwbestendige XT-stoffering gekozen maar voor echt leer. Dat houdt makkelijker schoon en ik doe de chauffeur er een plezier mee.” De Scania SCR-only zescilinder met 410 pk staat te boek als heel zuinig. “Dat is meegenomen maar in ons werk is zoiets nagenoeg niet te meten. Voor ons is het veel belangrijker dat de chauffeur fijn kan werken met de truck. Dat hij snel en vooral zonder moeite kan in- en uitstappen. Als ik daardoor één bak per dag meer kan vervoeren, verdien ik waarschijnlijk meer dan met een paar druppels minder.” Thielen heeft zijn Scania’s in onderhoud bij de Scania-dealer in Someren.

    Reageer

  • Scania P410 XT

    Thielen Containertransport “Een Scania blijft over de jaren strakker” Breda - Thielen Containertransport in Deurne nam afgelopen week een nieuwe Scania P410 6x2*4 containerwagen met haakarmsysteem in gebruik. De derde alweer in amper drie jaar. Directeur Jurgen Thielen is dan ook volledig overtuigd geraakt van de duurzame kwaliteit van het merk. “Wij rijden lang met onze trucks. En dan zie je dat een Scania er na 10 jaar nog mooi strak bijstaat.” Nu is dat niet de enige reden waarom Thielen is overgestapt naar Scania. ”Het zwaartepunt van ons werk ligt in het op- en afzetten van containers op bouwplaatsen. Daar is nooit ruimte. Wij zoeken dus een optimale balans tussen wendbaarheid, laadvermogen, comfort en ergonomie voor de chauffeur. Dat is waar Scania met zijn verlengde P-dagcabine heel goed scoort. Hij is compacter dan een slaapcabine, biedt meer ruimte dan een dagcabine en heeft toch een bagageluik dat, zoals bij de grotere cabines, van buitenaf toegankelijk is. Daarbij is de instap, net als de spiegelbezetting, een voorbeeld in de branche. Ook de zichthoeken zijn optimaal. Die wij nog verder verbeteren door het mee bestellen van extra zijramen, een achterruit en een camera. Wat dat betreft, benutten wij alle pluspunten van de modulaire bouwwijze van Scania optimaal.” Dat geldt ook voor het chassis van de truck. “Wij willen een zo kort mogelijke draaicirkel. Dus hebben we bij deze truck gekozen voor een gestuurde naloopas op het kortste en sterkste chassis wat Scania kan leveren. Dat Scania af-fabriek een chassis heeft waarbij de innerliner helemaal tot het einde van het chassis doorloopt, is voor ons een pluspunt. Net zoals dat het standaard het laagste chassis in de markt is. Verder kozen we voor luchtvering op alle assen. Want dan kan de chauffeur in de truck in één oogopslag zien met welke gewichten hij rijdt en snel op de blokken laten zakken en dat is van belang bij het op- en afzetten van de container. Het is stabieler én alles blijft langer heel. Dat Thielen nu voor de derde keer in korte tijd voor Scania kiest, begon drie jaar terug toen hij een gebruikte Scania G kon overnemen. “Die is nu tien jaar oud, maar staat er nog heel fris bij. Daarin zie je toch de kwaliteit van de Scania bouwwijze terugkomen: het is allemaal net iets duurzamer. Bij ons telt dat omdat wij zo’n 20 tot 30 keer per dag op- en afzetten. Dat is niet meer dan maximaal een 45.000 km per jaar. Dus doen wij 10 jaar met een auto. Motorisch zouden alle merken dat denk ik wel aankunnen. Het verschil in kwaliteit uit zich veel meer in de algemene slijtage. Na tien jaar staat menig ander merk er toch vermoeider bij dan een Scania.” “Die duurzaamheid was de reden om vorig jaar voor het eerst een nieuwe Scania P te bestellen. Dat is een universeel voertuig geworden met zowel een haakarm als een cabinekraan”, vertelt Jurgen. “Normaal rijdt hij tweekuubs containers. We lieten een platte laadbak maken die door de haakarm op het chassis getrokken wordt. Daarop passen 10 tweekuubs containers leeg of zes volle. De chauffeur tilt die met de kraan van en op de auto. Maar als het druk is in de grote containers, zetten we de platte bak af en is hij daarmee 100 procent inzetbaar. Zo vangen we makkelijk de pieken op.” De nieuwste P410 is echt alleen bedoeld als haakarmtruck. “Deze kozen we wederom in een XT uitvoering. Het belangrijkste vind ik de stalen bumper. Als je zoals wij heel veel op bouwplaatsen werkt, telt dat. Verder vond ik de uitstraling helemaal geweldig met die roosters voor de koplampen en de stevige spiegelhuizen. En dan die reling en opstap op links zodat je zo vanuit de cabine bij de bak kan komen. Maar we hebben binnen weer niet voor de grijze bouwbestendige XT-stoffering gekozen maar voor echt leer. Dat houdt makkelijker schoon en ik doe de chauffeur er een plezier mee.” De Scania SCR-only zescilinder met 410 pk staat te boek als heel zuinig. “Dat is meegenomen maar in ons werk is zoiets nagenoeg niet te meten. Voor ons is het veel belangrijker dat de chauffeur fijn kan werken met de truck. Dat hij snel en vooral zonder moeite kan in- en uitstappen. Als ik daardoor één bak per dag meer kan vervoeren, verdien ik waarschijnlijk meer dan met een paar druppels minder.” Thielen heeft zijn Scania’s in onderhoud bij de Scania-dealer in Someren.

    Reageer

  • Scania P410 XT

    Thielen Containertransport “Een Scania blijft over de jaren strakker” Breda - Thielen Containertransport in Deurne nam afgelopen week een nieuwe Scania P410 6x2*4 containerwagen met haakarmsysteem in gebruik. De derde alweer in amper drie jaar. Directeur Jurgen Thielen is dan ook volledig overtuigd geraakt van de duurzame kwaliteit van het merk. “Wij rijden lang met onze trucks. En dan zie je dat een Scania er na 10 jaar nog mooi strak bijstaat.” Nu is dat niet de enige reden waarom Thielen is overgestapt naar Scania. ”Het zwaartepunt van ons werk ligt in het op- en afzetten van containers op bouwplaatsen. Daar is nooit ruimte. Wij zoeken dus een optimale balans tussen wendbaarheid, laadvermogen, comfort en ergonomie voor de chauffeur. Dat is waar Scania met zijn verlengde P-dagcabine heel goed scoort. Hij is compacter dan een slaapcabine, biedt meer ruimte dan een dagcabine en heeft toch een bagageluik dat, zoals bij de grotere cabines, van buitenaf toegankelijk is. Daarbij is de instap, net als de spiegelbezetting, een voorbeeld in de branche. Ook de zichthoeken zijn optimaal. Die wij nog verder verbeteren door het mee bestellen van extra zijramen, een achterruit en een camera. Wat dat betreft, benutten wij alle pluspunten van de modulaire bouwwijze van Scania optimaal.” Dat geldt ook voor het chassis van de truck. “Wij willen een zo kort mogelijke draaicirkel. Dus hebben we bij deze truck gekozen voor een gestuurde naloopas op het kortste en sterkste chassis wat Scania kan leveren. Dat Scania af-fabriek een chassis heeft waarbij de innerliner helemaal tot het einde van het chassis doorloopt, is voor ons een pluspunt. Net zoals dat het standaard het laagste chassis in de markt is. Verder kozen we voor luchtvering op alle assen. Want dan kan de chauffeur in de truck in één oogopslag zien met welke gewichten hij rijdt en snel op de blokken laten zakken en dat is van belang bij het op- en afzetten van de container. Het is stabieler én alles blijft langer heel. Dat Thielen nu voor de derde keer in korte tijd voor Scania kiest, begon drie jaar terug toen hij een gebruikte Scania G kon overnemen. “Die is nu tien jaar oud, maar staat er nog heel fris bij. Daarin zie je toch de kwaliteit van de Scania bouwwijze terugkomen: het is allemaal net iets duurzamer. Bij ons telt dat omdat wij zo’n 20 tot 30 keer per dag op- en afzetten. Dat is niet meer dan maximaal een 45.000 km per jaar. Dus doen wij 10 jaar met een auto. Motorisch zouden alle merken dat denk ik wel aankunnen. Het verschil in kwaliteit uit zich veel meer in de algemene slijtage. Na tien jaar staat menig ander merk er toch vermoeider bij dan een Scania.” “Die duurzaamheid was de reden om vorig jaar voor het eerst een nieuwe Scania P te bestellen. Dat is een universeel voertuig geworden met zowel een haakarm als een cabinekraan”, vertelt Jurgen. “Normaal rijdt hij tweekuubs containers. We lieten een platte laadbak maken die door de haakarm op het chassis getrokken wordt. Daarop passen 10 tweekuubs containers leeg of zes volle. De chauffeur tilt die met de kraan van en op de auto. Maar als het druk is in de grote containers, zetten we de platte bak af en is hij daarmee 100 procent inzetbaar. Zo vangen we makkelijk de pieken op.” De nieuwste P410 is echt alleen bedoeld als haakarmtruck. “Deze kozen we wederom in een XT uitvoering. Het belangrijkste vind ik de stalen bumper. Als je zoals wij heel veel op bouwplaatsen werkt, telt dat. Verder vond ik de uitstraling helemaal geweldig met die roosters voor de koplampen en de stevige spiegelhuizen. En dan die reling en opstap op links zodat je zo vanuit de cabine bij de bak kan komen. Maar we hebben binnen weer niet voor de grijze bouwbestendige XT-stoffering gekozen maar voor echt leer. Dat houdt makkelijker schoon en ik doe de chauffeur er een plezier mee.” De Scania SCR-only zescilinder met 410 pk staat te boek als heel zuinig. “Dat is meegenomen maar in ons werk is zoiets nagenoeg niet te meten. Voor ons is het veel belangrijker dat de chauffeur fijn kan werken met de truck. Dat hij snel en vooral zonder moeite kan in- en uitstappen. Als ik daardoor één bak per dag meer kan vervoeren, verdien ik waarschijnlijk meer dan met een paar druppels minder.” Thielen heeft zijn Scania’s in onderhoud bij de Scania-dealer in Someren.

    Reageer

  • Scania P410 XT

    Thielen Containertransport “Een Scania blijft over de jaren strakker” Breda - Thielen Containertransport in Deurne nam afgelopen week een nieuwe Scania P410 6x2*4 containerwagen met haakarmsysteem in gebruik. De derde alweer in amper drie jaar. Directeur Jurgen Thielen is dan ook volledig overtuigd geraakt van de duurzame kwaliteit van het merk. “Wij rijden lang met onze trucks. En dan zie je dat een Scania er na 10 jaar nog mooi strak bijstaat.” Nu is dat niet de enige reden waarom Thielen is overgestapt naar Scania. ”Het zwaartepunt van ons werk ligt in het op- en afzetten van containers op bouwplaatsen. Daar is nooit ruimte. Wij zoeken dus een optimale balans tussen wendbaarheid, laadvermogen, comfort en ergonomie voor de chauffeur. Dat is waar Scania met zijn verlengde P-dagcabine heel goed scoort. Hij is compacter dan een slaapcabine, biedt meer ruimte dan een dagcabine en heeft toch een bagageluik dat, zoals bij de grotere cabines, van buitenaf toegankelijk is. Daarbij is de instap, net als de spiegelbezetting, een voorbeeld in de branche. Ook de zichthoeken zijn optimaal. Die wij nog verder verbeteren door het mee bestellen van extra zijramen, een achterruit en een camera. Wat dat betreft, benutten wij alle pluspunten van de modulaire bouwwijze van Scania optimaal.” Dat geldt ook voor het chassis van de truck. “Wij willen een zo kort mogelijke draaicirkel. Dus hebben we bij deze truck gekozen voor een gestuurde naloopas op het kortste en sterkste chassis wat Scania kan leveren. Dat Scania af-fabriek een chassis heeft waarbij de innerliner helemaal tot het einde van het chassis doorloopt, is voor ons een pluspunt. Net zoals dat het standaard het laagste chassis in de markt is. Verder kozen we voor luchtvering op alle assen. Want dan kan de chauffeur in de truck in één oogopslag zien met welke gewichten hij rijdt en snel op de blokken laten zakken en dat is van belang bij het op- en afzetten van de container. Het is stabieler én alles blijft langer heel. Dat Thielen nu voor de derde keer in korte tijd voor Scania kiest, begon drie jaar terug toen hij een gebruikte Scania G kon overnemen. “Die is nu tien jaar oud, maar staat er nog heel fris bij. Daarin zie je toch de kwaliteit van de Scania bouwwijze terugkomen: het is allemaal net iets duurzamer. Bij ons telt dat omdat wij zo’n 20 tot 30 keer per dag op- en afzetten. Dat is niet meer dan maximaal een 45.000 km per jaar. Dus doen wij 10 jaar met een auto. Motorisch zouden alle merken dat denk ik wel aankunnen. Het verschil in kwaliteit uit zich veel meer in de algemene slijtage. Na tien jaar staat menig ander merk er toch vermoeider bij dan een Scania.” “Die duurzaamheid was de reden om vorig jaar voor het eerst een nieuwe Scania P te bestellen. Dat is een universeel voertuig geworden met zowel een haakarm als een cabinekraan”, vertelt Jurgen. “Normaal rijdt hij tweekuubs containers. We lieten een platte laadbak maken die door de haakarm op het chassis getrokken wordt. Daarop passen 10 tweekuubs containers leeg of zes volle. De chauffeur tilt die met de kraan van en op de auto. Maar als het druk is in de grote containers, zetten we de platte bak af en is hij daarmee 100 procent inzetbaar. Zo vangen we makkelijk de pieken op.” De nieuwste P410 is echt alleen bedoeld als haakarmtruck. “Deze kozen we wederom in een XT uitvoering. Het belangrijkste vind ik de stalen bumper. Als je zoals wij heel veel op bouwplaatsen werkt, telt dat. Verder vond ik de uitstraling helemaal geweldig met die roosters voor de koplampen en de stevige spiegelhuizen. En dan die reling en opstap op links zodat je zo vanuit de cabine bij de bak kan komen. Maar we hebben binnen weer niet voor de grijze bouwbestendige XT-stoffering gekozen maar voor echt leer. Dat houdt makkelijker schoon en ik doe de chauffeur er een plezier mee.” De Scania SCR-only zescilinder met 410 pk staat te boek als heel zuinig. “Dat is meegenomen maar in ons werk is zoiets nagenoeg niet te meten. Voor ons is het veel belangrijker dat de chauffeur fijn kan werken met de truck. Dat hij snel en vooral zonder moeite kan in- en uitstappen. Als ik daardoor één bak per dag meer kan vervoeren, verdien ik waarschijnlijk meer dan met een paar druppels minder.” Thielen heeft zijn Scania’s in onderhoud bij de Scania-dealer in Someren.

    Reageer

  • Scania P410 XT

    FullTank koopt vier bijzondere Scania tankwagens Breda - FullTank in Schelluinen nam onlangs een Scania P410 4x4 tankwagen in gebruik. De brandstofspecialist kocht twee Scania’s P450 10x4 en twee Scania’s P410 in een 4x4 configuratie. Het bedrijf koos voor Scania omdat zij als enige de complete configuratie én de voorbereidingen voor de opbouw geheel af fabriek kon leveren. ”FullTank is een zelfstandige, onafhankelijke groothandel in brandstoffen, AdBlue®, smeermiddelen en installaties. Wij beschikken over een ruim wagenpark om de volledige brandstofdistributie binnen 24 uur te verzorgen. Zowel in Nederland als daarbuiten is dit materieel met gecertificeerd personeel inzetbaar. Wij verzorgen het complete traject van aankoop van de brandstoffen tot en met het afvullen van al het equipment, ook op moeilijk begaanbaar terrein” vertelt Gert Penning die zich onder meer met de technische voertuigaspecten van het wagenpark bezighoudt. De twee nieuwe 5-assige tankwagens met bladgeveerde 10 tons voorassen zijn de eerste in Nederland op een Scaniachassis. “Wat ons aansprak, is de modulaire bouwwijze van Scania waardoor we het voertuig dat wij voor ogen hadden, in zijn geheel af fabriek konden bestellen. Daarbij vonden wij in de verlengde P-dagcabine met normale dakhoogte de optimale balans tussen de lengte van de cabine en de ruimte voor de chauffeur. Er zit zelfs een bagageluik in aan de zijkant, wat uniek is in deze klasse. Wat verder de doorslag gaf, is het excellente zicht rondom: het lijkt wel of je in een aquarium zit,” aldus Gert. “Daarbij zorgen de drie gestuurde assen voor een hele krappe draaicirkel voor zo’n groot voertuig”. “Omdat we op locaties komen waar verlichting vaak niet optimaal is en onze chauffeurs ook regelmatig in het donker werken is er veel aandacht besteed aan een goede verlichting met het Lighting Pakket met LED licht in zowel koplampen als verstralers en bochtverlichting, aangevuld met een lichte overmaat aan werkverlichting,” vertelt Gert. Verder zijn de tankwagens uitgebreid met het Driverpakket met een optimale stoel en het uitgebreide infotainment. “FullTank kan met dit voertuig gecombineerd diesel en AdBlue leveren. De 5-assige tankwagen heeft een 33.400l brandstoftank en een 2.500l compartiment voor AdBlue®. Zo kunnen wij grote stortingen Diesel en AdBlue® tegelijk leveren waardoor wij minder kilometers maken en een positieve bijdrage leveren aan het milieu.” “Voor projecten op moeilijk begaanbaar terrein is FullTank de specialist. Daarom kochten wij twee P410 tankwagens in 4x4 uitvoering.” Dit zijn echte terreinwagens met een korte eindoverbrenging, naafreductie in combinatie met een overdrive bak en zijn uitgerust met het geautomatiseerde Opticruise aandrijflijnsysteem in combinatie met Clutch on Demand. Deze wagens kom je zelden tegen tijdens de reguliere distributie werkzaamheden, daarvoor zijn ze te duur. “Wij gaan deze tankwagens inzetten bij het ‘Energinet Baltic Pipe Project’ in Denemarken. Waar wij alle machines bevoorraden tijdens de aanleg van 70km hogedruk gaspijpleiding,” vertelt Gert. Het leveren van brandstof onder dergelijke omstandigheden is een echt specialisme. “Onze chauffeurs zijn terreinrijders die alles uit hun auto weten te halen, maar daarbij continu de risico’s goed moeten kunnen inschatten. Enerzijds willen ze nooit nee verkopen aan de klant en dus onder elke omstandigheid moeten kunnen leveren. Aan de andere kant mag het nooit fout gaan.” Met Clutch on Demand heb je het gemak van een automaat en de precisie van een koppelingspedaal. Ideaal om op onverharde ondergrond op te trekken. “In dit soort werk is niet alleen de wendbaarheid en de aandrijflijn van belang. De juiste banden zijn essentieel. Op moeilijk begaanbaar terrein met kleigrond en stenen wil je banden die goed presteren. Hiervoor hebben wij gekozen voor echte offroad banden die ook worden gebruikt bij defensie.” “Waar een ander stopt gaan wij verder” vertelt Gert met trots.

    Reageer

  • Scania P410 XT

    FullTank koopt vier bijzondere Scania tankwagens Breda - FullTank in Schelluinen nam onlangs een Scania P410 4x4 tankwagen in gebruik. De brandstofspecialist kocht twee Scania’s P450 10x4 en twee Scania’s P410 in een 4x4 configuratie. Het bedrijf koos voor Scania omdat zij als enige de complete configuratie én de voorbereidingen voor de opbouw geheel af fabriek kon leveren. ”FullTank is een zelfstandige, onafhankelijke groothandel in brandstoffen, AdBlue®, smeermiddelen en installaties. Wij beschikken over een ruim wagenpark om de volledige brandstofdistributie binnen 24 uur te verzorgen. Zowel in Nederland als daarbuiten is dit materieel met gecertificeerd personeel inzetbaar. Wij verzorgen het complete traject van aankoop van de brandstoffen tot en met het afvullen van al het equipment, ook op moeilijk begaanbaar terrein” vertelt Gert Penning die zich onder meer met de technische voertuigaspecten van het wagenpark bezighoudt. De twee nieuwe 5-assige tankwagens met bladgeveerde 10 tons voorassen zijn de eerste in Nederland op een Scaniachassis. “Wat ons aansprak, is de modulaire bouwwijze van Scania waardoor we het voertuig dat wij voor ogen hadden, in zijn geheel af fabriek konden bestellen. Daarbij vonden wij in de verlengde P-dagcabine met normale dakhoogte de optimale balans tussen de lengte van de cabine en de ruimte voor de chauffeur. Er zit zelfs een bagageluik in aan de zijkant, wat uniek is in deze klasse. Wat verder de doorslag gaf, is het excellente zicht rondom: het lijkt wel of je in een aquarium zit,” aldus Gert. “Daarbij zorgen de drie gestuurde assen voor een hele krappe draaicirkel voor zo’n groot voertuig”. “Omdat we op locaties komen waar verlichting vaak niet optimaal is en onze chauffeurs ook regelmatig in het donker werken is er veel aandacht besteed aan een goede verlichting met het Lighting Pakket met LED licht in zowel koplampen als verstralers en bochtverlichting, aangevuld met een lichte overmaat aan werkverlichting,” vertelt Gert. Verder zijn de tankwagens uitgebreid met het Driverpakket met een optimale stoel en het uitgebreide infotainment. “FullTank kan met dit voertuig gecombineerd diesel en AdBlue leveren. De 5-assige tankwagen heeft een 33.400l brandstoftank en een 2.500l compartiment voor AdBlue®. Zo kunnen wij grote stortingen Diesel en AdBlue® tegelijk leveren waardoor wij minder kilometers maken en een positieve bijdrage leveren aan het milieu.” “Voor projecten op moeilijk begaanbaar terrein is FullTank de specialist. Daarom kochten wij twee P410 tankwagens in 4x4 uitvoering.” Dit zijn echte terreinwagens met een korte eindoverbrenging, naafreductie in combinatie met een overdrive bak en zijn uitgerust met het geautomatiseerde Opticruise aandrijflijnsysteem in combinatie met Clutch on Demand. Deze wagens kom je zelden tegen tijdens de reguliere distributie werkzaamheden, daarvoor zijn ze te duur. “Wij gaan deze tankwagens inzetten bij het ‘Energinet Baltic Pipe Project’ in Denemarken. Waar wij alle machines bevoorraden tijdens de aanleg van 70km hogedruk gaspijpleiding,” vertelt Gert. Het leveren van brandstof onder dergelijke omstandigheden is een echt specialisme. “Onze chauffeurs zijn terreinrijders die alles uit hun auto weten te halen, maar daarbij continu de risico’s goed moeten kunnen inschatten. Enerzijds willen ze nooit nee verkopen aan de klant en dus onder elke omstandigheid moeten kunnen leveren. Aan de andere kant mag het nooit fout gaan.” Met Clutch on Demand heb je het gemak van een automaat en de precisie van een koppelingspedaal. Ideaal om op onverharde ondergrond op te trekken. “In dit soort werk is niet alleen de wendbaarheid en de aandrijflijn van belang. De juiste banden zijn essentieel. Op moeilijk begaanbaar terrein met kleigrond en stenen wil je banden die goed presteren. Hiervoor hebben wij gekozen voor echte offroad banden die ook worden gebruikt bij defensie.” “Waar een ander stopt gaan wij verder” vertelt Gert met trots.

    Reageer


Help je mee?

Alle informatie op truckfan is verzameld door de leden. Allemaal liefhebbers, net als jij.

Om de gegevens zo compleet mogelijk te maken kunnen we ook jouw hulp goed gebruiken. Alle foto's, video's, folders, brochures en vragen zijn van harte welkom!

« Alle Scania machines