Foto van: Lucas Ensing

Scania

770S

Foto's
91
Video's
0
Topics
2

Informatie over de Scania 770S

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 770S.

Ervaring

Er is één lid die 2 draaiuren ervaring heeft met deze machine. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Wordt ook lid »

Actuele vragen Stel ook een vraag »

Michel Kramer ziet Abraham in nieuwe Scania 770S V8

Michel Kramer uit Hellevoetsluis reed afgelopen week de eerste meters met zijn nieuwe Scania 770S als rondom luchtgeveerde 8x2 bakwagen en de sterkste V8 motor op de markt. “Ik heb hem echt gekocht om ons als bedrijf eens te verwennen. Ik ben net 50 geworden en dit is dus onze Abrahamauto”, aldus de V8-liefhebber pur sang.


Hij zal er zelf nauwelijks op rijden, maar toch wilde hij de dikste V8 die Scania te bieden heeft. Dat Michel Kramer altijd voor Scania’s met een V8 gaat, is bekend. Zijn andere twee voertuigen zijn ook uitgerust met Scania’s 16-liter motor. “Maar dat zijn trekkers, dit is een bakwagen met een gestuurde voor- en naloopas”, vertelt Michel. “Dat komt omdat we deze auto in combinatie met een dolly en een vijfassig Broshuis chassis gaan inzetten als LZV in de containers. Want dat is ons werk. Wij rijden hoofdzakelijk nationaal containers uit de Rotterdamse haven het land in en volle containers voor de export weer terug naar de haven. Daarvoor hebben we bij één van onze klanten zelfs een kleine stradle carrier staan zodat we zelf op en af kunnen zetten. De installatie weegt ook meteen zodat we rederijen het juiste aantal kilo’s kunnen opgeven. Dat is weer van belang in verband met het laadschema van de boot.”


Kramer zegt geen last te hebben van de Covid. “Het was bij ons altijd al druk en het wordt alleen maar drukker. Alleen toen die boot dwars op het Suezkanaal lag, hadden wij naderhand plotseling een reuzenpiek. Daar hebben we ons best gedaan, zoals we altijd iedereen proberen te helpen. Maar ondanks dat wij eigenlijk nooit nee zeggen, gold toen toch ook voor ons dat onze bestaande klanten vóór gingen boven incidenteel werk.”


Op die manier maken de drie voertuigen van Michel Kramer zijn bedrijf tussen de 80 en 100.000km per jaar. “Slapen doen we nooit in de auto’s en 770pk heb je natuurlijk niet nodig in dit werk. Dat zijn zeg maar pure liefhebberij en motivatie-pk’s. Want met een keertje de Van Brienenoordbrug op, hebben we het wel gehad. Maar ik vind die V8 techniek gewoon mooi, maar ik mis toch wel de echte roffel.”


“Maar verder? Ik adem gewoon transport en Scania is al 28 jaar mijn merk. Bij mij moet een auto zowel mooi als heel functioneel zijn. Je kunt het zo gek maken als je wilt: dat is een kwestie van geld. Maar ik heb als principe dat we er ons brood mee moeten verdienen. Het kan een verstandig besluit zijn om een auto voor een deel te financieren. Maar voor de extra’s wil ik echt niet moeten lenen. Daarbij kun je bij Scania genoeg opties af fabriek aanvinken. Maar een S-cabine is al heel compleet. Dus afgezien van een standairco en het King of the Roadpakket en wat betere stoelen en zo hebben we niet eens veel gedaan. Ja, ik heb er andere gordijnen ingezet; puur voor het mooi want veel zullen we die niet nodig hebben.”


Bij deze 770S zit het bijzondere dus in het spuitwerk en de details. “Zoals bijvoorbeeld de speciale manier waarop de achterkant van deze auto is ingevuld”, wijst Michel. “Dat heeft niemand.” En soms worden vondsten van Michel tot hype. “Zo ik rijd al sinds 2002 in onze bekende grijs/zwarte kleurstelling. Dat was toen héél apart want trucks moesten toen rood zijn. Nu is het een hype en zie je bijna alleen nog maar grijze en zwarte auto’s.”


Het functionele komt weer goed naar voren bij de as-configuratie. “Hiervoor reden we een LZV in een B-double samenstelling. Maar die kwam enorm binnendoor zetten. Dat wilde ik minder hebben en ik moet zeggen dat deze truck met zijn drie sturende assen veel beter binnen de lijnen blijft. Want met in totaal elf aslijnen onder je truck gebeurt er wel wat. Daarvan kan ik er als ik leeg ben overigens zeven omhoogtrekken en dan stuurt het weer heel anders.”


“Toch zal ik niet veel op deze auto rijden”, stelt Kramer iets teleurgesteld vast. “Ik ben meer de vliegende kiep binnen het bedrijf dus komt er gewoon een vaste chauffeur op. Die gun ik het echt. Maar evengoed vind ik, dat ik een prachtig verjaardagscadeau gekregen heb.”

0 reacties


Scania V8 – een overdenking door Jaco Terlouw

Scania V8 – een overdenking Het nieuws van IAA2020 had de introductie van de nieuwe Scania V8 motor moeten zijn. Vanwege het nog steeds rondwarende COVID-19 virus werd de 2020 editie van de vakbeurs voor de automotive branche dit jaar geannuleerd. Scania AB heeft, ondanks de afwezigheid van een groot publieksevenement, de introductie van de nieuwe versie van de 8-cylinder turbodiesel V-motor goed voor elkaar. Het persbericht wordt prima opgepakt door de relevante journalisten en op de bekende sociale mediakanalen begint het te gonzen van spanning bij de eigen rijders. Op papier is er niets mis met de nieuwste versie

0 reacties


Top 6 foto's Alle foto's »

  • Scania 770S

    Foto van een Scania 770S, opgebouwd voor containertransport.

    Reageer

  • Scania 770S

    Foto van een Scania 770S, opgebouwd voor speciaal transport, voor De Romein.

    Reageer

  • Scania 770S

    Michel Kramer uit Hellevoetsluis reed afgelopen week de eerste meters met zijn nieuwe Scania 770S als rondom luchtgeveerde 8x2 bakwagen en de sterkste V8 motor op de markt. “Ik heb hem echt gekocht om ons als bedrijf eens te verwennen. Ik ben net 50 geworden en dit is dus onze Abrahamauto”, aldus de V8-liefhebber pur sang. Hij zal er zelf nauwelijks op rijden, maar toch wilde hij de dikste V8 die Scania te bieden heeft. Dat Michel Kramer altijd voor Scania’s met een V8 gaat, is bekend. Zijn andere twee voertuigen zijn ook uitgerust met Scania’s 16-liter motor. “Maar dat zijn trekkers, dit is een bakwagen met een gestuurde voor- en naloopas”, vertelt Michel. “Dat komt omdat we deze auto in combinatie met een dolly en een vijfassig Broshuis chassis gaan inzetten als LZV in de containers. Want dat is ons werk. Wij rijden hoofdzakelijk nationaal containers uit de Rotterdamse haven het land in en volle containers voor de export weer terug naar de haven. Daarvoor hebben we bij één van onze klanten zelfs een kleine stradle carrier staan zodat we zelf op en af kunnen zetten. De installatie weegt ook meteen zodat we rederijen het juiste aantal kilo’s kunnen opgeven. Dat is weer van belang in verband met het laadschema van de boot.” Kramer zegt geen last te hebben van de Covid. “Het was bij ons altijd al druk en het wordt alleen maar drukker. Alleen toen die boot dwars op het Suezkanaal lag, hadden wij naderhand plotseling een reuzenpiek. Daar hebben we ons best gedaan, zoals we altijd iedereen proberen te helpen. Maar ondanks dat wij eigenlijk nooit nee zeggen, gold toen toch ook voor ons dat onze bestaande klanten vóór gingen boven incidenteel werk.” Op die manier maken de drie voertuigen van Michel Kramer zijn bedrijf tussen de 80 en 100.000km per jaar. “Slapen doen we nooit in de auto’s en 770pk heb je natuurlijk niet nodig in dit werk. Dat zijn zeg maar pure liefhebberij en motivatie-pk’s. Want met een keertje de Van Brienenoordbrug op, hebben we het wel gehad. Maar ik vind die V8 techniek gewoon mooi, maar ik mis toch wel de echte roffel.” “Maar verder? Ik adem gewoon transport en Scania is al 28 jaar mijn merk. Bij mij moet een auto zowel mooi als heel functioneel zijn. Je kunt het zo gek maken als je wilt: dat is een kwestie van geld. Maar ik heb als principe dat we er ons brood mee moeten verdienen. Het kan een verstandig besluit zijn om een auto voor een deel te financieren. Maar voor de extra’s wil ik echt niet moeten lenen. Daarbij kun je bij Scania genoeg opties af fabriek aanvinken. Maar een S-cabine is al heel compleet. Dus afgezien van een standairco en het King of the Roadpakket en wat betere stoelen en zo hebben we niet eens veel gedaan. Ja, ik heb er andere gordijnen ingezet; puur voor het mooi want veel zullen we die niet nodig hebben.” Bij deze 770S zit het bijzondere dus in het spuitwerk en de details. “Zoals bijvoorbeeld de speciale manier waarop de achterkant van deze auto is ingevuld”, wijst Michel. “Dat heeft niemand.” En soms worden vondsten van Michel tot hype. “Zo ik rijd al sinds 2002 in onze bekende grijs/zwarte kleurstelling. Dat was toen héél apart want trucks moesten toen rood zijn. Nu is het een hype en zie je bijna alleen nog maar grijze en zwarte auto’s.” Het functionele komt weer goed naar voren bij de as-configuratie. “Hiervoor reden we een LZV in een B-double samenstelling. Maar die kwam enorm binnendoor zetten. Dat wilde ik minder hebben en ik moet zeggen dat deze truck met zijn drie sturende assen veel beter binnen de lijnen blijft. Want met in totaal elf aslijnen onder je truck gebeurt er wel wat. Daarvan kan ik er als ik leeg ben overigens zeven omhoogtrekken en dan stuurt het weer heel anders.” “Toch zal ik niet veel op deze auto rijden”, stelt Kramer iets teleurgesteld vast. “Ik ben meer de vliegende kiep binnen het bedrijf dus komt er gewoon een vaste chauffeur op. Die gun ik het echt. Maar evengoed vind ik, dat ik een prachtig verjaardagscadeau gekregen heb.”

    Reageer

  • Scania 770S

    Foto van een Scania 770S, opgebouwd voor containertransport.

    Reageer

  • Scania 770S (vrachtwagen)

    Kijk, daar heb je Traton Group AG (München) × met een Scania 770S (vrachtwagen), opgebouwd zonder opbouw.

    Reageer

  • Scania 770S (vrachtwagen)

    Foto van een Scania 770S (vrachtwagen) van Traton Group AG (München) ×, opgebouwd voor tanktransport.

    Reageer

« Alle Scania machines