Scania

460R

Foto's
94
Video's
0
Topics
0

Informatie over de Scania 460R

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 460R.

Leden

Er zijn nog geen leden die aangegeven hebben dat ze ervaring hebben met deze machine.

Heb jij een vraag over de 460R? Stel 'm hier »


Top 6 foto's Alle foto's »

  • Scania 460R

    Multifunctionele Scania combi met Super aandrijflijn voor Bom Transport Breda – Bom Transport heeft een Scania 460R 6X2*4 Super met schuilzeilopbouw en schuifzeilaanhanger in gebruik genomen. De combi wordt ingezet voor het transport van de meest uiteenlopende ladingen in Nederland, België en Duitsland. “Je kan het zo gek niet bedenken of we vervoeren het,” aldus Patrick Bom, die daarom een zo multifunctioneel mogelijke combinatie samenstelde. Dankzij het doorlaadsysteem kan de Scania bakwagen geladen en gelost worden zonder de aanhanger aan of af te koppelen. De doorlaadcombi is in breedte en hoogte verstelbaar en voorzien van een laadklep en rijplaten. Voor de aanhanger werd bewust voor een chassishoogte van slechts 95 centimeter gekozen. “We vervoeren tractoren en machines,” vertelt Bom. “Met het extra lage chassis kunnen we deze en andere vrachten tot 3,05 meter hoog binnen de wettelijk toegestane maten inwendig meenemen.” Super aandrijflijn De Scania, die op jaarbasis zo’n 120.000 kilometer gaat rijden, is voorzien van de nieuwe efficiënte Super aandrijflijn waarmee Bom hoopt de brandstofkosten nog verder te kunnen drukken. Om de luchtweerstand te verlagen en daarmee nog meer brandstof te besparen werd de zijkant van zowel de bakwagen als de aanhanger volledig dichtgemaakt. “Met extra opbergruimte als bijkomend voordeel,” zegt Bom, doelend op de kisten die hiervoor gebruikt werden. Wekelijks ontvangt hij een rapport met de prestaties van het voertuig. Hierop is te zien wat het brandstofverbruik is geweest en hoe dat verbruik tot stand is gekomen. “Tot nu toe doet Scania niet onder voor de andere merken in onze vloot.” Rijk uitgerust Zoals alle voertuigen uit het gevarieerde wagenpark is ook de Scania R-serie rijk uitgerust met onder andere lederen bekleding, koelkast, standairco en navigatie. Bom vertelt dat hij bij de aanschaf van nieuwe trucks altijd luistert naar de voorkeur van de chauffeur. “De voornaamste reden om voor Scania te kiezen was de wens van de chauffeur. Hij moet er tenslotte van ’s ochtend vroeg tot ’s avonds laat mee werken.” Toch was er voor Bom Transport nog een reden om voor het Zweedse merk te gaan: het contact met dealer Scania Venlo. “Alle lof voor de accountmanager, die heeft zijn werk goed gedaan,” zegt Bom. “Ik vind het belangrijk dat zowel de garage als de accountmanager zich aan gemaakte afspraken houdt en eventuele problemen op een nette manier verholpen worden.” Voor het onderhoud heeft het bedrijf een Scania reparatie- en onderhoudscontract afgesloten. Gevarieerd transport Van steigermateriaal, aluminium trusten en zonweringen tot beursstands en graszoden. Bom Transport, gevestigd in het Limburgse Oostrum, vervoert alles behalve losgestorte en gevaarlijke goederen. Het kleine bedrijf, dat ruim twintig jaar bestaat, heeft een stabiele klantenkring en zo’n twintig medewerkers. Naast het reguliere transport worden talloze andere werkzaamheden voor klanten uitgevoerd en beschikt Bom Transport over meer dan 1000 m² vloeroppervlakte voor de opslag van goederen. De nieuwe truck is de tweede Scania die aan het vijftien eenheden tellende wagenpark is toegevoegd.

    Reageer

  • Scania 460R

    Wolter Koops Internationale Transporten B.V. (Zeewolde) × op de foto met een Scania 460R.

    Reageer

  • Scania 460R

    Foto van een Scania 460R, opgebouwd voor tanktransport.

    Reageer

  • Scania 460R

    213 Op deze foto staat Broeders Transport BV (Dorst) × met een Scania 460R, opgebouwd voor speciaal transport.

    Reageer

  • Scania 460R

    HBT gaat met nieuwe Scania Super in het veevoer Breda – Veevoeder transporteur HBT uit Uddel nam afgelopen week zijn eerste nieuwe Scania 460R met de nieuwe Super aandrijflijn in gebruik. De nieuwe rijk uitgeruste 4x2 trekker met een Highline slaapcabine gaat ingezet worden in België en Nederland. Het voertuig was ook de eerste Super die door de vestiging Scania Barneveld aan een klant werd afgeleverd. Bronkhorst is een middelgrote transporteur die voor zijn klanten de distributie van klant en klare veevoedermengsels verzorgt. “Wij rijden voornamelijk met veevoer in bulk ten behoeve van de rundvleesproductie naar agrarische bedrijven in Nederland, België en Frankrijk”, vertelt directeur en grootaandeelhouder Arjo Bronkhorst. Samen met zijn compagnon Gerard Schouten nam hij het bedrijf in 1993 over. “In die zin zijn wij dus bulkvervoerders van huis uit. Dat betekent dat onze trekkers doorgaans voorzien zijn van een PTO met een stevige pomp om te kunnen blazen of draaien. Onze PTO-uren zijn daarmee een belangrijk deel van het brandstofverbruik. En dat willen we toch zo laag mogelijk houden.” Dat is voor Bronkhorst één van de redenen om meer en meer voor Scania te kiezen. “Wij zien dat het overall brandstofverbruik de totale TCO van een Scania bijzonder gunstig beïnvloedt. En de nieuwe aandrijflijn zou daar weer acht procent van moeten afhalen. Dat komt dan uit de combinatie van de nieuwe motor met zijn bovenliggende nokkenassen, de nieuwe G25CM versnellingsbak en de vernieuwde R756 achteras zo heb ik mij laten vertellen. Natuurlijk is het nog te vroeg om nu al iets zinnigs over dat verbruik te kunnen zeggen. Sowieso monitoren wij de brandstof vrij nauwkeurig. Daar hebben we jaren geleden al een programma voor opgezet. Dus dat gaan we echt wel zien.” De andere reden waarom Bronkhorst meer en meer Scania rijdt, is het gewenste serviceniveau. “En dat dan zeker ook met het oog op de ritten op Frankrijk. Wij weten uit ervaring dat er merken zijn die het in het dagelijks gebruik bij ons heel goed deden. Maar die op servicegebied geen gelukkig huwelijk hebben met Frankrijk. Onze ervaring is dat Scania dat voor zowel Nederland, België als Frankrijk dat wel goed voor elkaar heeft. Wij werken met onze Scaniadealer op basis van een full servicecontract. Dat omvat al het onderhoud en reparatie behalve de banden. Wij kiezen daar bewust voor. Want als je aan de voorkant precies weet wat je onderhoud kost, geeft het rust en heb je geen verrassingen.” De Scania 460R met de hoge cabine en de nieuwe 13-liter Super krachtbron is behoorlijk compleet uitgerust. “Daarbij kijken wij allereerst naar de veiligheid,” vertelt Bronkhorst. “Hoewel de nieuwe motor nu ook met een krachtige motorrem verkrijgbaar is, hebben wij toch weer gekozen voor de nieuwe nog sterkere 4700D retarder. Als extra zit er verder ook ACC op. Maar zelf vind ik de geïntegreerde standkoeling net zo goed een veiligheidsaspect. Want een chauffeur die goed geslapen heeft, rijdt veiliger. We hebben wel eens zomers in Frankrijk meegemaakt dat ik voor de chauffeur een vakantiebungalow met airco huurde omdat het wekenlang niet te harden was. Extra lampen zijn altijd wel een wens van de chauffeurs. Maar ik vind de standaard led-verlichting, aangevuld met wat werklampen aan de zij- en achterkant meer dan voldoende. Ik wil een mooi strakke auto met een rustige zakelijke uitstraling. Daar bovenop plaatsen wij al sinds jaren camera’s aan de zijkant en achterop.” “Toch is de grootste veiligheidsfactor de chauffeur zelf”, vindt Bronkhorst. “Daarom kiezen wij voor een wat ruimere cabine dan vaak gebruikelijk is in dit soort transport. Want de jongens zijn vaak de hele week weg. Dan wil je ze een beetje comfort meegeven en ook iets extra’s zoals bijvoorbeeld leren bekleding en een magnetron.” Normaal doet Bronkhorst ca. acht jaar met een trekker. “Internationaal rijden wij zo’n 120 tot 125 duizend kilometer, binnenlands ca. 80 duizend. Omdat een auto er bij ons bij één miljoen uitgaat, laten we een binnenlandauto soms iets langer doorrijden. Alleen is daar door de leveringsproblemen bij alle merken momenteel wel de klad ingekomen. Deze Scania bijvoorbeeld, vervangt een andere truck die inmiddels op 1,3 miljoen staat. Dit jaar en komend jaar krijgen we in totaal nog 11 nieuwe Scania’s geleverd. Deze zijn deels ter uitbreiding en deels ter vervanging van het huidige wagenpark. Op deze manier zetten we in op een gezonde groei van de onderneming.” Lijkt dat, gezien alle ophef rond de agrarische sector niet wat ambitieus? “Er zijn inderdaad wel wat donkere wolken aan de horizon. Maar vergeet niet dat wij internationaal vervoeren en wij zien dat de consumptie van rundvlees wereldwijd nog steeds toeneemt. En wij rijden voornamelijk voor de rundvleesproductie. Dus ik zie dat niet zo somber in.” Tegelijkertijd met de groei probeert Bronkhorst zijn transport steeds meer te optimaliseren. “Dat is goed voor de CO2-uitstoot én voor het bedrijf. Dus meer en meer proberen wij héén kant en klaar veevoeder uit te lossen en op de terugweg met grondstoffen en halffabricaten weer naar onze opdrachtgevers te rijden: vol heen, vol terug. Daarvoor gaan we steeds meer over op multifunctionele bulktrailers van Lambrechts met meerdere compartimenten. Die staat ook achter deze nieuwe Scania. Het voordeel daarvan is, dat we verschillende producten kunnen meenemen om bij de rundveebedrijven te lossen. Maar tegelijkertijd is de trailer aan de bovenkant met een zeil afgedekt zodat je op een fabriek dus snel en makkelijk kunt laden met een shovel. Maar we hebben ook sluiskippers, multicompartiment bulkopleggers en trucks met een Kooiaap voor het afleveren van veevoer in zakken op pallets.”

    Reageer

  • Scania 460R

    HBT gaat met nieuwe Scania Super in het veevoer Breda – Veevoeder transporteur HBT uit Uddel nam afgelopen week zijn eerste nieuwe Scania 460R met de nieuwe Super aandrijflijn in gebruik. De nieuwe rijk uitgeruste 4x2 trekker met een Highline slaapcabine gaat ingezet worden in België en Nederland. Het voertuig was ook de eerste Super die door de vestiging Scania Barneveld aan een klant werd afgeleverd. Bronkhorst is een middelgrote transporteur die voor zijn klanten de distributie van klant en klare veevoedermengsels verzorgt. “Wij rijden voornamelijk met veevoer in bulk ten behoeve van de rundvleesproductie naar agrarische bedrijven in Nederland, België en Frankrijk”, vertelt directeur en grootaandeelhouder Arjo Bronkhorst. Samen met zijn compagnon Gerard Schouten nam hij het bedrijf in 1993 over. “In die zin zijn wij dus bulkvervoerders van huis uit. Dat betekent dat onze trekkers doorgaans voorzien zijn van een PTO met een stevige pomp om te kunnen blazen of draaien. Onze PTO-uren zijn daarmee een belangrijk deel van het brandstofverbruik. En dat willen we toch zo laag mogelijk houden.” Dat is voor Bronkhorst één van de redenen om meer en meer voor Scania te kiezen. “Wij zien dat het overall brandstofverbruik de totale TCO van een Scania bijzonder gunstig beïnvloedt. En de nieuwe aandrijflijn zou daar weer acht procent van moeten afhalen. Dat komt dan uit de combinatie van de nieuwe motor met zijn bovenliggende nokkenassen, de nieuwe G25CM versnellingsbak en de vernieuwde R756 achteras zo heb ik mij laten vertellen. Natuurlijk is het nog te vroeg om nu al iets zinnigs over dat verbruik te kunnen zeggen. Sowieso monitoren wij de brandstof vrij nauwkeurig. Daar hebben we jaren geleden al een programma voor opgezet. Dus dat gaan we echt wel zien.” De andere reden waarom Bronkhorst meer en meer Scania rijdt, is het gewenste serviceniveau. “En dat dan zeker ook met het oog op de ritten op Frankrijk. Wij weten uit ervaring dat er merken zijn die het in het dagelijks gebruik bij ons heel goed deden. Maar die op servicegebied geen gelukkig huwelijk hebben met Frankrijk. Onze ervaring is dat Scania dat voor zowel Nederland, België als Frankrijk dat wel goed voor elkaar heeft. Wij werken met onze Scaniadealer op basis van een full servicecontract. Dat omvat al het onderhoud en reparatie behalve de banden. Wij kiezen daar bewust voor. Want als je aan de voorkant precies weet wat je onderhoud kost, geeft het rust en heb je geen verrassingen.” De Scania 460R met de hoge cabine en de nieuwe 13-liter Super krachtbron is behoorlijk compleet uitgerust. “Daarbij kijken wij allereerst naar de veiligheid,” vertelt Bronkhorst. “Hoewel de nieuwe motor nu ook met een krachtige motorrem verkrijgbaar is, hebben wij toch weer gekozen voor de nieuwe nog sterkere 4700D retarder. Als extra zit er verder ook ACC op. Maar zelf vind ik de geïntegreerde standkoeling net zo goed een veiligheidsaspect. Want een chauffeur die goed geslapen heeft, rijdt veiliger. We hebben wel eens zomers in Frankrijk meegemaakt dat ik voor de chauffeur een vakantiebungalow met airco huurde omdat het wekenlang niet te harden was. Extra lampen zijn altijd wel een wens van de chauffeurs. Maar ik vind de standaard led-verlichting, aangevuld met wat werklampen aan de zij- en achterkant meer dan voldoende. Ik wil een mooi strakke auto met een rustige zakelijke uitstraling. Daar bovenop plaatsen wij al sinds jaren camera’s aan de zijkant en achterop.” “Toch is de grootste veiligheidsfactor de chauffeur zelf”, vindt Bronkhorst. “Daarom kiezen wij voor een wat ruimere cabine dan vaak gebruikelijk is in dit soort transport. Want de jongens zijn vaak de hele week weg. Dan wil je ze een beetje comfort meegeven en ook iets extra’s zoals bijvoorbeeld leren bekleding en een magnetron.” Normaal doet Bronkhorst ca. acht jaar met een trekker. “Internationaal rijden wij zo’n 120 tot 125 duizend kilometer, binnenlands ca. 80 duizend. Omdat een auto er bij ons bij één miljoen uitgaat, laten we een binnenlandauto soms iets langer doorrijden. Alleen is daar door de leveringsproblemen bij alle merken momenteel wel de klad ingekomen. Deze Scania bijvoorbeeld, vervangt een andere truck die inmiddels op 1,3 miljoen staat. Dit jaar en komend jaar krijgen we in totaal nog 11 nieuwe Scania’s geleverd. Deze zijn deels ter uitbreiding en deels ter vervanging van het huidige wagenpark. Op deze manier zetten we in op een gezonde groei van de onderneming.” Lijkt dat, gezien alle ophef rond de agrarische sector niet wat ambitieus? “Er zijn inderdaad wel wat donkere wolken aan de horizon. Maar vergeet niet dat wij internationaal vervoeren en wij zien dat de consumptie van rundvlees wereldwijd nog steeds toeneemt. En wij rijden voornamelijk voor de rundvleesproductie. Dus ik zie dat niet zo somber in.” Tegelijkertijd met de groei probeert Bronkhorst zijn transport steeds meer te optimaliseren. “Dat is goed voor de CO2-uitstoot én voor het bedrijf. Dus meer en meer proberen wij héén kant en klaar veevoeder uit te lossen en op de terugweg met grondstoffen en halffabricaten weer naar onze opdrachtgevers te rijden: vol heen, vol terug. Daarvoor gaan we steeds meer over op multifunctionele bulktrailers van Lambrechts met meerdere compartimenten. Die staat ook achter deze nieuwe Scania. Het voordeel daarvan is, dat we verschillende producten kunnen meenemen om bij de rundveebedrijven te lossen. Maar tegelijkertijd is de trailer aan de bovenkant met een zeil afgedekt zodat je op een fabriek dus snel en makkelijk kunt laden met een shovel. Maar we hebben ook sluiskippers, multicompartiment bulkopleggers en trucks met een Kooiaap voor het afleveren van veevoer in zakken op pallets.”

    Reageer


Help je mee?

Alle informatie op truckfan is verzameld door de leden. Allemaal liefhebbers, net als jij.

Om de gegevens zo compleet mogelijk te maken kunnen we ook jouw hulp goed gebruiken. Alle foto's, video's, folders, brochures en vragen zijn van harte welkom!

« Alle Scania machines