Scania

45R

Foto's
7
Video's
0
Topics
0

Informatie over de Scania 45R

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 45R.

Leden

Er zijn nog geen leden die aangegeven hebben dat ze ervaring hebben met deze machine.

Heb jij een vraag over de 45R? Stel 'm hier »


Top 6 foto's Alle foto's »

  • Scania 45R

    Scania introduceert elektrische vrachtwagens voor regionaal langeafstandsverkeer Scania introduceert complete, op BEV gebaseerde, oplossingen voor regionaal langeafstandsverkeer Met vermogen, bereik en oplaadcapaciteit voor moeiteloze dagelijkse activiteiten Scania gaat verder op haar weg naar elektrificatie, om in samenwerking met klanten de CO2-reductie, zoals vastgelegd in de Science Based Targets te halen. Trouw aan haar aangekondigde routekaart, introduceert Scania nu oplossingen die gebaseerd zijn op de volgende stap van batterij-elektrisch aangedreven vrachtwagens (BEV). De nieuwe generatie, leverbaar met R of S slaapcabine, maakt deel uit van een totaaloplossing die de deur naar het geëlektrificeerde transportlandschap wijd openzet voor een groot aantal klanten en toepassingen. Met 624 kWh aan geïnstalleerde batterijen, verschaft Scania de middelen voor een belangrijke verandering wat betreft elektrische vrachtwagens en hun inzetbaarheid in het regionale langeafstandsverkeer. “Deze introductie betekent een belangrijke mijlpaal voor ons en voor onze partners,” zegt Christian Levin, Scania's CEO. “We vergroten nu ons aanbod in alle dimensies door nieuwe mogelijkheden te bieden voor een brede waaier aan klanten en het hele ecosysteem van het vervoer. Deze vrachtwagens maken deel uit van oplossingen die alle mogelijkheden bevatten waar elektrificatie van de transportsector om vraagt.” Scania's nieuwe generatie BEV-vrachtwagens is gebaseerd op klassieke hoekstenen van Scania, zoals modulariteit, duurzaamheid en een totaal bedrijfsrendement dat de verwachtingen van conventionele vrachtwagens kan evenaren of zelfs overtreffen. En de nieuwste elektrische vrachtwagens van Scania gaan vergezeld van alle steun met operationele factoren en diensten die er complete oplossingen van maken, met o.a. oplaad-, financierings-, verzekerings- en onderhoudsvoorzieningen. “De toevoeging van deze oplossingen aan de portfolio van Scania is een grote stap voorwaarts voor klanten die voorop willen lopen,” zegt Fredrik Allard, Senior Vice President en Hoofd Elektrificatie bij Scania. “We maken de overgang voor onze klanten eenvoudiger door er belangrijke waarden van de klant in op te nemen, zoals een hecht partnerschap en zero-emissie.” Met de nieuwe vrachtwagens van Scania zullen de klanten bakwagens of trekker-opleggercombinaties kunnen gebruiken; zoals temperatuurgecontroleerde transporten. De actieradius varieert naar gelang van het gewicht, de configuratie en de topografie, maar een 4x2-trekker met zes batterijen kan tot 350 km tussen elke oplaadbeurt rijden, met een gemiddelde snelheid van 80 km/u op snelwegen. Vaste routes die voorzien in een geplande oplading in het thuisdepot of op de bestemming zijn het gunstigst. Gelegenheidsladen tijdens de verplichte 45 minuten rust van de bestuurder zal de actieradius uiteraard vergroten. “Scania heeft nu een volwassenheid bereikt wat ons geëlektrificeerde aanbod betreft,” zegt Allard. “Met deze belangrijke aanvulling op onze bestaande hybrides en de BEV's voor stadsdistributie die we in 2020 hebben geïntroduceerd, kunnen we onze klanten nu een duurzame en veelzijdige portfolio van zero-emissie oplossingen bieden.” De nieuwe BEV vrachtwagens van Scania kunnen aanvankelijk besteld worden als 4x2-trekkers of als 6x2*4-bakwagens. Een 4x2-trekker heeft een wielbasis van 4.150 mm nodig wanneer hij zes batterijen heeft, en profiteert dus van de verordening voor grotere voertuigafmetingen in Europa. GTW’s tot 64 ton, volgens de typische Scandinavische combinatie, kunnen worden gespecificeerd. Het laadvermogen bedraagt tot 375 kW, wat betekent dat een uur laden als vuistregel zo'n 270 tot 300 km aan actieradius toevoegt. Het continu vermogen van een Scania 45 R of S bedraagt 410 kW (gelijk aan ongeveer 560 pk). De volgende generatie geëlektrificeerde vrachtwagens van Scania kan binnenkort besteld worden bij de geautoriseerde Scania dealers en de productie begint in de tweede helft van 2023. “Het aanpakken van de wereldwijde CO2-uitdagingen betekent dat we allemaal op nieuwe manieren moeten produceren en consumeren,” zegt Levin. “Verminderen, hergebruiken en recyclen zijn altijd belangrijk geweest voor Scania. Het enige wat nog in de weg staat van een grote overgang naar een fossielvrij vervoerssysteem op basis van geëlektrificeerde oplossingen is een volledige oplaadinfrastructuur, maar ook daar zien we vooruitgang.” De beschikbaarheid van oplaadoplossingen is inderdaad van cruciaal belang voor Europese klanten die op grotere schaal in BEV vrachtwagens willen gaan investeren. Scania heeft de handen ineengeslagen met wereldwijde partners, en met Scania als enig aanspreekpunt kunnen ze complete oplaadoplossingen aanbieden die zorgt voor een naadloze en toekomstbestendige ervaring voor BEV-klanten.

    Reageer

  • Scania 45R

    LCW Groningen investeert in twee elektrische Scania trekkers voor zware toepassingen Breda – Enkele maanden geleden nam LCW Groningen een Scania PHEV in gebruik en de ervaringen daarmee waren dermate positief dat men nu een order heeft geplaatst voor twee Scania 40R batterij-elektrische trekkers (BEV) voor zware toepassingen. De nieuwe elektrische trucks gaan bouwgerelateerd worden ingezet in het noorden van Nederland. Met de komende zero-emissie zones in focus heeft het bedrijf bij Scania Groningen de order geplaatst. De BEVs zullen, naar verwachting, eind dit jaar geleverd worden. “Als transportbedrijf zijn wij al langer op zoek naar mogelijkheden om ons wagenpark te verduurzamen,” vertelt wagenparkbeheerder Pieter Vonck. “Zo namen wij enkele maanden geleden al een Plug-in Hybride Scania bakwagen in gebruik voor leveringen in Amsterdam. Voor ons niet alleen een goede kans om ons voor te bereiden op de komende zero-emissie zones, maar ook om ervaring op te doen met laadinfrastructuur. Wij zijn intern al zo’n twee jaar bezig om ons op elektrificering voor te bereiden en de praktijk heeft geleerd dat je deze tijd hard nodig hebt. De reacties op de PHEV waren zeer positief. Ook andere klanten vroegen ons of wij niet elektrisch voor hen konden rijden. Met die klanten zijn we daarna verder in gesprek gegaan. Voor ons eveneens belangrijk was dat de chauffeur van de PHEV ook zeer enthousiast was en ons goede feedback gaf.” Chauffeur Nick Hollemans bevestigt dit wanneer wij hem vragen naar zijn ervaringen met de Plug-in Hybride: “Kijk, de lange afstanden die ik rijd, haal je nog niet met een volledig elektrisch truck. Tot aan de stadsgrens rijdt ik gewoon op de dieselmotor en daarna schakel ik over op elektrisch. De rust en de stilte is dan heerlijk. Ik heb dan ook veel meer contact met de overige weggebruiker, de fietsers en de voetgangers. Ook de positieve reacties die ik in de stad krijg maken mijn werk heel leuk.” Dit alles heeft eraan bijgedragen dat LCW Groningen nu heeft geïnvesteerd in twee nieuwe elektrische trekkers. De Scania 40R 4x2 BEV trekkers hebben aanzienlijk meer vermogen dan de voertuigen voor stedelijke distributie en het nieuwe batterijpakket geeft een actieradius van ca. 350 km. De ruime R-cabine geeft de chauffeur een royale werkplek en veel overzicht. De voertuigen gaan ingezet worden voor bouwgerelateerde werkzaamheden met een GVW tot 50 ton. In het afgelopen jaar introduceerde Scania de Regional BEV met een aanzienlijk grotere capaciteit. Deze zullen vanaf medio dit jaar in serieproductie gebouwd gaan worden in een productievolume van 15.000 chassis per jaar. Het laadvermogen bedraagt tot 375 kW, wat betekent dat een uur laden als vuistregel zo'n 270 tot 300 km aan actieradius kan toevoegen. Het continu vermogen van deze BEV kan oplopen tot zo’n 400 kW (gelijk aan ongeveer 560 pk). De nieuwe BEV-vrachtwagens van Scania kunnen aanvankelijk besteld worden als 4x2-trekkers of als 6x2*4-bakwagens. Een 4x2-trekker heeft een wielbasis van 4.150 mm nodig wanneer hij zes batterijen heeft, en profiteert dus van de verordening voor grotere voertuigafmetingen in Europa. GTW’s kunnen oplopen tot 64 ton voor typische Scandinavische combinaties. LCW Groningen heeft gekozen voor de Scania 40R 4x2 BEV trekker met een tien tons luchtgeveerde vooras. “Wij zitten in Groningen op een nieuw ontwikkeld industrieterrein met een goede infrastructuur,” vult Pieter Vonck aan. “Dat helpt ons zeker. Vlak naast ons staat een groot verdeelstation van het elektriciteitsnet en wij beschikken over 2.500 zonnepanelen. Op dat vlak hebben we al een deel van ons huiswerk gedaan. Waar we nu mee bezig zijn is de voorziening van een stationaire batterij om de stroom die onze zonnepanelen overdag genereren ’s nachts te laden in onze voertuigen. Maar dan ben je er nog niet. Wanneer je de voertuigen, een goede infrastructuur en enthousiaste chauffeurs hebt, zal je ook de rest van de logistieke flow goed moeten inrichten. De planning zal ook rekening moeten houden met de inzet van elektrische trucks. Daarnaast zitten wij ook om de tafel met onze klanten. In deze transitie is het belangrijk dat alle stakeholders aan boord zijn,” besluit Vonck. Scania Groningen is een van de acht Scania werkplaatsen in Nederland die ‘EV-Specialist’ gecertificeerd is. Dit houdt in dat men alle werkzaamheden mag uitvoeren aan de mechanische en 24V systemen, alsmede aan het High Voltage systeem van de batterijpakketten en de elektromotor. De overige Scania werkplaatsen in Nederland zijn ‘EV-Basic’ gecertificeerd. Het Scania dealernetwerk is zich op deze manier hard aan het voorbereiden op service en onderhoud aan xEV voertuigen.

    Reageer

  • Scania 45R

    Hier zie je Traton Group AG (München) × met een Scania 45R, opgebouwd zonder opbouw.

    Reageer

  • Scania 45R

    Hier zie je Traton Group AG (München) × met een Scania 45R, opgebouwd zonder opbouw.

     +1 Reageer

  • Scania 45R

    Scania introduceert elektrische vrachtwagens voor regionaal langeafstandsverkeer Scania introduceert complete, op BEV gebaseerde, oplossingen voor regionaal langeafstandsverkeer Met vermogen, bereik en oplaadcapaciteit voor moeiteloze dagelijkse activiteiten Scania gaat verder op haar weg naar elektrificatie, om in samenwerking met klanten de CO2-reductie, zoals vastgelegd in de Science Based Targets te halen. Trouw aan haar aangekondigde routekaart, introduceert Scania nu oplossingen die gebaseerd zijn op de volgende stap van batterij-elektrisch aangedreven vrachtwagens (BEV). De nieuwe generatie, leverbaar met R of S slaapcabine, maakt deel uit van een totaaloplossing die de deur naar het geëlektrificeerde transportlandschap wijd openzet voor een groot aantal klanten en toepassingen. Met 624 kWh aan geïnstalleerde batterijen, verschaft Scania de middelen voor een belangrijke verandering wat betreft elektrische vrachtwagens en hun inzetbaarheid in het regionale langeafstandsverkeer. “Deze introductie betekent een belangrijke mijlpaal voor ons en voor onze partners,” zegt Christian Levin, Scania's CEO. “We vergroten nu ons aanbod in alle dimensies door nieuwe mogelijkheden te bieden voor een brede waaier aan klanten en het hele ecosysteem van het vervoer. Deze vrachtwagens maken deel uit van oplossingen die alle mogelijkheden bevatten waar elektrificatie van de transportsector om vraagt.” Scania's nieuwe generatie BEV-vrachtwagens is gebaseerd op klassieke hoekstenen van Scania, zoals modulariteit, duurzaamheid en een totaal bedrijfsrendement dat de verwachtingen van conventionele vrachtwagens kan evenaren of zelfs overtreffen. En de nieuwste elektrische vrachtwagens van Scania gaan vergezeld van alle steun met operationele factoren en diensten die er complete oplossingen van maken, met o.a. oplaad-, financierings-, verzekerings- en onderhoudsvoorzieningen. “De toevoeging van deze oplossingen aan de portfolio van Scania is een grote stap voorwaarts voor klanten die voorop willen lopen,” zegt Fredrik Allard, Senior Vice President en Hoofd Elektrificatie bij Scania. “We maken de overgang voor onze klanten eenvoudiger door er belangrijke waarden van de klant in op te nemen, zoals een hecht partnerschap en zero-emissie.” Met de nieuwe vrachtwagens van Scania zullen de klanten bakwagens of trekker-opleggercombinaties kunnen gebruiken; zoals temperatuurgecontroleerde transporten. De actieradius varieert naar gelang van het gewicht, de configuratie en de topografie, maar een 4x2-trekker met zes batterijen kan tot 350 km tussen elke oplaadbeurt rijden, met een gemiddelde snelheid van 80 km/u op snelwegen. Vaste routes die voorzien in een geplande oplading in het thuisdepot of op de bestemming zijn het gunstigst. Gelegenheidsladen tijdens de verplichte 45 minuten rust van de bestuurder zal de actieradius uiteraard vergroten. “Scania heeft nu een volwassenheid bereikt wat ons geëlektrificeerde aanbod betreft,” zegt Allard. “Met deze belangrijke aanvulling op onze bestaande hybrides en de BEV's voor stadsdistributie die we in 2020 hebben geïntroduceerd, kunnen we onze klanten nu een duurzame en veelzijdige portfolio van zero-emissie oplossingen bieden.” De nieuwe BEV vrachtwagens van Scania kunnen aanvankelijk besteld worden als 4x2-trekkers of als 6x2*4-bakwagens. Een 4x2-trekker heeft een wielbasis van 4.150 mm nodig wanneer hij zes batterijen heeft, en profiteert dus van de verordening voor grotere voertuigafmetingen in Europa. GTW’s tot 64 ton, volgens de typische Scandinavische combinatie, kunnen worden gespecificeerd. Het laadvermogen bedraagt tot 375 kW, wat betekent dat een uur laden als vuistregel zo'n 270 tot 300 km aan actieradius toevoegt. Het continu vermogen van een Scania 45 R of S bedraagt 410 kW (gelijk aan ongeveer 560 pk). De volgende generatie geëlektrificeerde vrachtwagens van Scania kan binnenkort besteld worden bij de geautoriseerde Scania dealers en de productie begint in de tweede helft van 2023. “Het aanpakken van de wereldwijde CO2-uitdagingen betekent dat we allemaal op nieuwe manieren moeten produceren en consumeren,” zegt Levin. “Verminderen, hergebruiken en recyclen zijn altijd belangrijk geweest voor Scania. Het enige wat nog in de weg staat van een grote overgang naar een fossielvrij vervoerssysteem op basis van geëlektrificeerde oplossingen is een volledige oplaadinfrastructuur, maar ook daar zien we vooruitgang.” De beschikbaarheid van oplaadoplossingen is inderdaad van cruciaal belang voor Europese klanten die op grotere schaal in BEV vrachtwagens willen gaan investeren. Scania heeft de handen ineengeslagen met wereldwijde partners, en met Scania als enig aanspreekpunt kunnen ze complete oplaadoplossingen aanbieden die zorgt voor een naadloze en toekomstbestendige ervaring voor BEV-klanten.

    Reageer

  • Scania 45R

    Scania introduceert elektrische vrachtwagens voor regionaal langeafstandsverkeer Scania introduceert complete, op BEV gebaseerde, oplossingen voor regionaal langeafstandsverkeer Met vermogen, bereik en oplaadcapaciteit voor moeiteloze dagelijkse activiteiten Scania gaat verder op haar weg naar elektrificatie, om in samenwerking met klanten de CO2-reductie, zoals vastgelegd in de Science Based Targets te halen. Trouw aan haar aangekondigde routekaart, introduceert Scania nu oplossingen die gebaseerd zijn op de volgende stap van batterij-elektrisch aangedreven vrachtwagens (BEV). De nieuwe generatie, leverbaar met R of S slaapcabine, maakt deel uit van een totaaloplossing die de deur naar het geëlektrificeerde transportlandschap wijd openzet voor een groot aantal klanten en toepassingen. Met 624 kWh aan geïnstalleerde batterijen, verschaft Scania de middelen voor een belangrijke verandering wat betreft elektrische vrachtwagens en hun inzetbaarheid in het regionale langeafstandsverkeer. “Deze introductie betekent een belangrijke mijlpaal voor ons en voor onze partners,” zegt Christian Levin, Scania's CEO. “We vergroten nu ons aanbod in alle dimensies door nieuwe mogelijkheden te bieden voor een brede waaier aan klanten en het hele ecosysteem van het vervoer. Deze vrachtwagens maken deel uit van oplossingen die alle mogelijkheden bevatten waar elektrificatie van de transportsector om vraagt.” Scania's nieuwe generatie BEV-vrachtwagens is gebaseerd op klassieke hoekstenen van Scania, zoals modulariteit, duurzaamheid en een totaal bedrijfsrendement dat de verwachtingen van conventionele vrachtwagens kan evenaren of zelfs overtreffen. En de nieuwste elektrische vrachtwagens van Scania gaan vergezeld van alle steun met operationele factoren en diensten die er complete oplossingen van maken, met o.a. oplaad-, financierings-, verzekerings- en onderhoudsvoorzieningen. “De toevoeging van deze oplossingen aan de portfolio van Scania is een grote stap voorwaarts voor klanten die voorop willen lopen,” zegt Fredrik Allard, Senior Vice President en Hoofd Elektrificatie bij Scania. “We maken de overgang voor onze klanten eenvoudiger door er belangrijke waarden van de klant in op te nemen, zoals een hecht partnerschap en zero-emissie.” Met de nieuwe vrachtwagens van Scania zullen de klanten bakwagens of trekker-opleggercombinaties kunnen gebruiken; zoals temperatuurgecontroleerde transporten. De actieradius varieert naar gelang van het gewicht, de configuratie en de topografie, maar een 4x2-trekker met zes batterijen kan tot 350 km tussen elke oplaadbeurt rijden, met een gemiddelde snelheid van 80 km/u op snelwegen. Vaste routes die voorzien in een geplande oplading in het thuisdepot of op de bestemming zijn het gunstigst. Gelegenheidsladen tijdens de verplichte 45 minuten rust van de bestuurder zal de actieradius uiteraard vergroten. “Scania heeft nu een volwassenheid bereikt wat ons geëlektrificeerde aanbod betreft,” zegt Allard. “Met deze belangrijke aanvulling op onze bestaande hybrides en de BEV's voor stadsdistributie die we in 2020 hebben geïntroduceerd, kunnen we onze klanten nu een duurzame en veelzijdige portfolio van zero-emissie oplossingen bieden.” De nieuwe BEV vrachtwagens van Scania kunnen aanvankelijk besteld worden als 4x2-trekkers of als 6x2*4-bakwagens. Een 4x2-trekker heeft een wielbasis van 4.150 mm nodig wanneer hij zes batterijen heeft, en profiteert dus van de verordening voor grotere voertuigafmetingen in Europa. GTW’s tot 64 ton, volgens de typische Scandinavische combinatie, kunnen worden gespecificeerd. Het laadvermogen bedraagt tot 375 kW, wat betekent dat een uur laden als vuistregel zo'n 270 tot 300 km aan actieradius toevoegt. Het continu vermogen van een Scania 45 R of S bedraagt 410 kW (gelijk aan ongeveer 560 pk). De volgende generatie geëlektrificeerde vrachtwagens van Scania kan binnenkort besteld worden bij de geautoriseerde Scania dealers en de productie begint in de tweede helft van 2023. “Het aanpakken van de wereldwijde CO2-uitdagingen betekent dat we allemaal op nieuwe manieren moeten produceren en consumeren,” zegt Levin. “Verminderen, hergebruiken en recyclen zijn altijd belangrijk geweest voor Scania. Het enige wat nog in de weg staat van een grote overgang naar een fossielvrij vervoerssysteem op basis van geëlektrificeerde oplossingen is een volledige oplaadinfrastructuur, maar ook daar zien we vooruitgang.” De beschikbaarheid van oplaadoplossingen is inderdaad van cruciaal belang voor Europese klanten die op grotere schaal in BEV vrachtwagens willen gaan investeren. Scania heeft de handen ineengeslagen met wereldwijde partners, en met Scania als enig aanspreekpunt kunnen ze complete oplaadoplossingen aanbieden die zorgt voor een naadloze en toekomstbestendige ervaring voor BEV-klanten.

    Reageer


Help je mee?

Alle informatie op truckfan is verzameld door de leden. Allemaal liefhebbers, net als jij.

Om de gegevens zo compleet mogelijk te maken kunnen we ook jouw hulp goed gebruiken. Alle foto's, video's, folders, brochures en vragen zijn van harte welkom!

« Alle Scania machines