Foto van: Lucas Ensing

Scania

25P

Foto's
46
Video's
0
Topics
0

Informatie over de Scania 25P

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 25P.

Leden

Er zijn nog geen leden die aangegeven hebben dat ze ervaring hebben met deze machine.

Heb jij een vraag over de 25P? Stel 'm hier »


Top 6 foto's Alle foto's »

  • Scania 25P

    Foto van een Scania 25P. Getec Emmen, soort van terreintrekker.

    Reageer

  • Scania 25P (vrachtwagen)

    Scania 25P Mijlpaal in Scania's elektrificatie - introductie eerste elektrische truckprogramma Breda - Scania lanceert vandaag zijn programma elektrische trucks, een mijlpaal in zijn ambitie om leidend te blijven in de transitie naar een duurzaam transportsysteem. De hoogwaardige plug-in hybride en volledig elektrische trucks richten zich in eerste instantie op stedelijke toepassingen, waaronder de distributie naar de detailhandel. Met Scania's bewezen staat van dienst in het leveren van eersteklas diesel- en hernieuwbare brandstoftrucks markeert deze introductie een belangrijke stap in de ontwikkeling van het bedrijf. In de komende jaren zal Scania zijn assortiment geëlektrificeerde voertuigen voor alle toepassingen blijven ontwikkelen, inclusief langeafstandsvervoer en de bouw. "Met veel trots kondigen we het begin aan van Scania's lange-termijn commitment op het gebied van elektrificatie", zegt Scania's President en CEO Henrik Henriksson. "We zullen de komende jaren jaarlijks nieuwe elektrische voertuigen aan het programma toevoegen en we zijn op dit moment bezig met het reorganiseren van onze productie met het oog op dat doel. Van bijzonder belang is dat we over een paar jaar ook elektrische trucks voor langeafstandsvervoer introduceren die zijn aangepast voor het snel opladen tijdens de verplichte rustperiodes van 45 minuten van de chauffeurs". Elektrificatie van het wagenpark van zware commerciële trucks is van doorslaggevend belang voor het bereiken van de doelstelling van het Akkoord van Parijs om de opwarming van de aarde te beperken tot minder dan 1,5°C. E-Mobility zal daarom in toenemende mate een aantrekkelijke optie zijn voor vooruitstrevende klanten. Scania zal in de beginfase hybride en volledig elektrische trucks ontwikkelen en inzetten in samenwerking met deze vooruitstrevende klanten. De Scania volledig elektrische truck - aangeboden met L- en P-serie cabines - is uitgerust met een 165-300 kWh batterijpakket voor de 230 kW elektromotor, gelijk aan ongeveer 310 pk. Klanten kunnen kiezen uit vijf of negen batterijen, de laatste voor een actieradius van maximaal 250 km op een enkele lading. Scania's plug-in hybride truck, die ook leverbaar is met L- en P-serie cabines, biedt de mogelijkheid om lange afstanden af te leggen in een modus met verbrandingsmotor en vervolgens tot 60 km te rijden in een elektrische modus wanneer dat nodig is. In combinatie met hernieuwbare brandstof kunnen eigenaren hun impact op het klimaat aanzienlijk verminderen. Beide technologieën bouwen voort op het modulaire systeem van Scania met beproefde componenten uit de hele Scania-truckreeks, die bekend staan om hun duurzaamheid en betrouwbaarheid. "Hoewel geëlektrificeerde voertuigen in bepaalde opzichten een nieuwe technologie vertegenwoordigen, hebben we alle mogelijke stappen genomen om ervoor te zorgen dat we dezelfde onwrikbare uptime criteria toepassen als voor onze andere trucks," zegt Anders Lampinen, Director, New Technologies. "Scania staat voor topkwaliteit en dat is natuurlijk ook kenmerkend voor onze elektrische trucks. Naast algemene en temperatuurgecontroleerde transporten kunnen e-trucks ook nuttig worden ingezet met carrosserieën als haakarmsystemen, kippers, betonmixers en vuilnisophalers, maar ook voor brandweer- en reddingsdiensten. "Wij zijn ervan overtuigd dat vooruitstrevende klanten graag het voortouw willen nemen in de elektrificatie door de eerste stappen te zetten om hun vloot toekomstbestendig te maken", zegt Lampinen. "Bij grote transportbedrijven met grote vloten biedt de implementatie hen een vroege kans om ervaring op te doen op dit gebied. Ondertussen weten we dat grote fleetowners geïnteresseerd zijn in het verminderen van hun ecologische voetafdruk". Zowel de plug-in hybride als de volledig elektrische vrachtwagen zal essentieel zijn voor het opereren in het groeiende aantal stedelijke gebieden over de hele wereld met een lage uitstoot in het stadscentrum. Ze bieden ook mogelijkheden voor een bredere inzet van voertuigen. Met stille leveringen kunnen de vervoersdiensten tot ver in de nacht en de vroege ochtenduren worden uitgebreid, waardoor verkeersopstoppingen en parkeerproblemen worden vermeden. Studies tonen aan dat off-peak leveringen meer dan 30 procent sneller kunnen zijn dan op equivalente transportroutes overdag, dankzij eenvoudiger parkeren op afleverpunten, minder wachtrijen, hogere gemiddelde snelheden en vaker groen licht op kruispunten. De volledig elektrische truck wordt geleverd met een optie voor vijf accu's voor een totaal van 165 kWh of negen batterijen voor een geïnstalleerd vermogen van 300 kWh. Als de verbrandingsmotor is verwijderd, wordt één batterij in de voormalige motortunnel geplaatst en worden de overige vier of acht batterijen langs de zijkant van het chassis geplaatst. De batterijen kunnen gemakkelijk worden opgeladen met 130 kW DC met behulp van een CCS-connector (Combined Charging System). De laadtijd van nihil tot 80 procent is minder dan 55 minuten voor de optie met vijf batterijen en minder dan 100 65 minuten voor de optie met negen batterijen. Onderweg worden de batterijen continu opgeladen door middel van regeneratieve remenergie. Omdat de plug-in hybride truck ook een verbrandingsmotor heeft, is de beschikbare ruimte voor de batterijen minder. Hij is uitgerust met drie batterijen voor een geïnstalleerd vermogen van 90 kWh voor de 115 kW elektromotor. De laadtijd van nihil tot 80 procent is ongeveer 35 minuten en naast het opladen via regeneratieve remenergie kan het vermogen van de batterijen worden bijgevuld tijdens het laden en lossen. De elektrische aandrijflijn wordt gecombineerd met een verbrandingsmotor van 280-360 pk. Alleen al in de elektrische modus is de actieradius 60 km. Met de stille modus van beide trucks en de opmerkelijke acceleratie van de volledig elektrische truck van 2.200 Nm koppel, bieden ze een heel andere en opwindende rijervaring. "We weten dat er veel jonge en ervaren chauffeurs zijn die zich niet alleen aangetrokken voelen tot duurzame transporten, maar ook tot de mogelijkheid om met deze trucks van de toekomst als een van de eersten de weg op te gaan.”

    Reageer

  • Scania 25P (vrachtwagen)

    Scania 25P Mijlpaal in Scania's elektrificatie - introductie eerste elektrische truckprogramma Breda - Scania lanceert vandaag zijn programma elektrische trucks, een mijlpaal in zijn ambitie om leidend te blijven in de transitie naar een duurzaam transportsysteem. De hoogwaardige plug-in hybride en volledig elektrische trucks richten zich in eerste instantie op stedelijke toepassingen, waaronder de distributie naar de detailhandel. Met Scania's bewezen staat van dienst in het leveren van eersteklas diesel- en hernieuwbare brandstoftrucks markeert deze introductie een belangrijke stap in de ontwikkeling van het bedrijf. In de komende jaren zal Scania zijn assortiment geëlektrificeerde voertuigen voor alle toepassingen blijven ontwikkelen, inclusief langeafstandsvervoer en de bouw. "Met veel trots kondigen we het begin aan van Scania's lange-termijn commitment op het gebied van elektrificatie", zegt Scania's President en CEO Henrik Henriksson. "We zullen de komende jaren jaarlijks nieuwe elektrische voertuigen aan het programma toevoegen en we zijn op dit moment bezig met het reorganiseren van onze productie met het oog op dat doel. Van bijzonder belang is dat we over een paar jaar ook elektrische trucks voor langeafstandsvervoer introduceren die zijn aangepast voor het snel opladen tijdens de verplichte rustperiodes van 45 minuten van de chauffeurs". Elektrificatie van het wagenpark van zware commerciële trucks is van doorslaggevend belang voor het bereiken van de doelstelling van het Akkoord van Parijs om de opwarming van de aarde te beperken tot minder dan 1,5°C. E-Mobility zal daarom in toenemende mate een aantrekkelijke optie zijn voor vooruitstrevende klanten. Scania zal in de beginfase hybride en volledig elektrische trucks ontwikkelen en inzetten in samenwerking met deze vooruitstrevende klanten. De Scania volledig elektrische truck - aangeboden met L- en P-serie cabines - is uitgerust met een 165-300 kWh batterijpakket voor de 230 kW elektromotor, gelijk aan ongeveer 310 pk. Klanten kunnen kiezen uit vijf of negen batterijen, de laatste voor een actieradius van maximaal 250 km op een enkele lading. Scania's plug-in hybride truck, die ook leverbaar is met L- en P-serie cabines, biedt de mogelijkheid om lange afstanden af te leggen in een modus met verbrandingsmotor en vervolgens tot 60 km te rijden in een elektrische modus wanneer dat nodig is. In combinatie met hernieuwbare brandstof kunnen eigenaren hun impact op het klimaat aanzienlijk verminderen. Beide technologieën bouwen voort op het modulaire systeem van Scania met beproefde componenten uit de hele Scania-truckreeks, die bekend staan om hun duurzaamheid en betrouwbaarheid. "Hoewel geëlektrificeerde voertuigen in bepaalde opzichten een nieuwe technologie vertegenwoordigen, hebben we alle mogelijke stappen genomen om ervoor te zorgen dat we dezelfde onwrikbare uptime criteria toepassen als voor onze andere trucks," zegt Anders Lampinen, Director, New Technologies. "Scania staat voor topkwaliteit en dat is natuurlijk ook kenmerkend voor onze elektrische trucks. Naast algemene en temperatuurgecontroleerde transporten kunnen e-trucks ook nuttig worden ingezet met carrosserieën als haakarmsystemen, kippers, betonmixers en vuilnisophalers, maar ook voor brandweer- en reddingsdiensten. "Wij zijn ervan overtuigd dat vooruitstrevende klanten graag het voortouw willen nemen in de elektrificatie door de eerste stappen te zetten om hun vloot toekomstbestendig te maken", zegt Lampinen. "Bij grote transportbedrijven met grote vloten biedt de implementatie hen een vroege kans om ervaring op te doen op dit gebied. Ondertussen weten we dat grote fleetowners geïnteresseerd zijn in het verminderen van hun ecologische voetafdruk". Zowel de plug-in hybride als de volledig elektrische vrachtwagen zal essentieel zijn voor het opereren in het groeiende aantal stedelijke gebieden over de hele wereld met een lage uitstoot in het stadscentrum. Ze bieden ook mogelijkheden voor een bredere inzet van voertuigen. Met stille leveringen kunnen de vervoersdiensten tot ver in de nacht en de vroege ochtenduren worden uitgebreid, waardoor verkeersopstoppingen en parkeerproblemen worden vermeden. Studies tonen aan dat off-peak leveringen meer dan 30 procent sneller kunnen zijn dan op equivalente transportroutes overdag, dankzij eenvoudiger parkeren op afleverpunten, minder wachtrijen, hogere gemiddelde snelheden en vaker groen licht op kruispunten. De volledig elektrische truck wordt geleverd met een optie voor vijf accu's voor een totaal van 165 kWh of negen batterijen voor een geïnstalleerd vermogen van 300 kWh. Als de verbrandingsmotor is verwijderd, wordt één batterij in de voormalige motortunnel geplaatst en worden de overige vier of acht batterijen langs de zijkant van het chassis geplaatst. De batterijen kunnen gemakkelijk worden opgeladen met 130 kW DC met behulp van een CCS-connector (Combined Charging System). De laadtijd van nihil tot 80 procent is minder dan 55 minuten voor de optie met vijf batterijen en minder dan 100 65 minuten voor de optie met negen batterijen. Onderweg worden de batterijen continu opgeladen door middel van regeneratieve remenergie. Omdat de plug-in hybride truck ook een verbrandingsmotor heeft, is de beschikbare ruimte voor de batterijen minder. Hij is uitgerust met drie batterijen voor een geïnstalleerd vermogen van 90 kWh voor de 115 kW elektromotor. De laadtijd van nihil tot 80 procent is ongeveer 35 minuten en naast het opladen via regeneratieve remenergie kan het vermogen van de batterijen worden bijgevuld tijdens het laden en lossen. De elektrische aandrijflijn wordt gecombineerd met een verbrandingsmotor van 280-360 pk. Alleen al in de elektrische modus is de actieradius 60 km. Met de stille modus van beide trucks en de opmerkelijke acceleratie van de volledig elektrische truck van 2.200 Nm koppel, bieden ze een heel andere en opwindende rijervaring. "We weten dat er veel jonge en ervaren chauffeurs zijn die zich niet alleen aangetrokken voelen tot duurzame transporten, maar ook tot de mogelijkheid om met deze trucks van de toekomst als een van de eersten de weg op te gaan.”

    Reageer

  • Scania 25P

    Scania Nederland MD Janko van der Baan: “Uitstel kilometerheffing funest voor snelle verduurzaming” Breda - Andermaal trapt de Nederlandse overheid op de rem in het verduurzamen van het bedrijfswagenpark. Nadat eerder de elektrische vrachtwagen het ondergeschoven kindje was in de uitvoeringsagenda Stadslogistiek, door het uitstellen van de subsidieregeling, heeft Minister Nieuwenhuizen nu de Tweede Kamer geïnformeerd dat de voorgenomen kilometerheffing voor vrachtwagens minstens tot 2027 wordt uitgesteld. Een belangrijk onderdeel van deze kilometerheffing was de financiering van de vergroening van de vaderlandse transportvloot. Scania Nederland Managing Director Janko van der Baan is duidelijk in zijn oordeel en spreekt over een gemiste kans. “Hiermee wordt wederom een belangrijke pijler onder de verduurzaming gesloopt. Het wordt op deze manier vrijwel onmogelijk om aan de doelstellingen van, notabene, diezelfde overheid te voldoen.” Van der Baan heeft dan ook begrip voor de reactie van TLN voorzitter Elisabeth Post. Zij noemde in een eerste reactie de overheid ‘een onbetrouwbare gesprekspartner’. “We praten al jaren over de kilometerheffing als een middel om de verduurzaming van transport in Nederland voor een deel te financieren. Uitgangspunt blijft dat de totale lasten voor de sector hierdoor niet mogen stijgen,” vult Van der Baan aan. De kilometerheffing biedt ook een mogelijkheid om prijsdifferentiatie door te voeren voor hernieuwbare brandstoffen. Van der Baan: “Door de brandstoffen met de minste CO2 reductie hoger te beprijzen dan, bijvoorbeeld, hernieuwbare brandstoffen kunnen we ook meer sturen op de groene doelstellingen. Bijkomend voordeel is dat een dergelijke heffing makkelijker terug te sluizen is naar de branche. Accijnzen op brandstoffen verdwijnen allemaal op de grote hoop in de schatkist en daar ziet de sector niets van terug.” Janko van de Baan hoopt dat het nieuwe kabinet, met een nieuw mandaat, zich realiseert dat dit een doodlopende weg en de duurzame ontwikkelingen in transport voor minstens vier jaar vertraagt. “Scania heeft zwaar geïnvesteerd in de ontwikkeling van een breed programma duurzame oplossingen; van biogas en HVO tot plug-in hybrides en batterij-elektrische voertuigen. Voor elke transporttoepassing hebben we een oplossing. Nú is de overheid aan zet en die geeft niet thuis; jammer,” is zijn afsluitende conclusie.

    Reageer

  • Scania 25P

    Suez (vh SITA ) (Arnhem) × op de foto met een Scania 25P, opgebouwd zonder opbouw.

    Reageer

  • Scania 25P

    Suez (vh SITA ) (Arnhem) × op de foto met een Scania 25P, opgebouwd zonder opbouw.

    Reageer


Help je mee?

Alle informatie op truckfan is verzameld door de leden. Allemaal liefhebbers, net als jij.

Om de gegevens zo compleet mogelijk te maken kunnen we ook jouw hulp goed gebruiken. Alle foto's, video's, folders, brochures en vragen zijn van harte welkom!

« Alle Scania machines