Scania

25L

Foto's
9
Video's
0
Topics
0

Informatie over de Scania 25L

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 25L.

Leden

Er zijn nog geen leden die aangegeven hebben dat ze ervaring hebben met deze machine.

Heb jij een vraag over de 25L? Stel 'm hier »


Top 6 foto's Alle foto's »

  • Scania 25L (vrachtwagen)

    Foto van een Scania 25L. Scania introduceert volledig elektrische truck met een actieradius van 250 km Breda - Scania introduceert nu zijn eerste volledig elektrische truck. Met een actieradius tot 250 km kan de Scania elektrische truck de hele dag door werken en toch veilig terugkeren naar de thuisbasis om 's nachts te worden opgeladen. Als er behoefte is aan een grotere actieradius, kan de chauffeur de truck snel opladen tijdens een pauze of wachtmomenten. De truck is verkrijgbaar met de optie van vijf batterijen, voor een totaal van 165 kWh, of negen batterijen met een totaal beschikbaar vermogen van 300 kWh. Met vijf batterijen is de actieradius 130 km. De actieradius is uiteraard afhankelijk van het gewicht, het type carrosserie en de topografie. Na het verwijderen van de verbrandingsmotor is er extra ruimte voor de batterijen vrijgemaakt. Extra batterijen zijn op het chassisframe gemonteerd. De nieuwe elektromotor levert een continu vermogen van 230 kW of ongeveer 310 pk. De motor heeft twee versnellingen om een hoog vermogen te leveren over een groter gebied, wat het comfort ten goede komt. Een van de grote voordelen van een elektromotor ten opzichte van een verbrandingsmotor is de hoge beheersbaarheid. In de praktijk zal de klant dit ervaren door een snellere acceleratie en reactie van de aandrijflijn. Andere onderdelen die nodig zijn voor een volledig elektrische aandrijving, zoals batterijmanagement-units, onderdelen voor de koeling van de accu's, elektrohydraulische stuurinrichting, elektrische luchtcompressor en omvormer, zijn ook langs het chassisframe gemonteerd. De batterij elektrische truck van Scania is uitgerust met een CCS-oplaadconnector om op te laden vanaf het elektriciteitsnet. Met 130 kW DC-lading worden de vijf batterijen in minder dan 55 minuten tot 80 procent geladen en met negen batterijen in minder dan 100 minuten. De truck kan ook worden opgeladen door middel van regeneratief remmen. De nieuwe Scania-truck is voorbereid voor een volledig elektrische PTO. In plaats van extra apparatuur aan te sluiten op de interface die zich gewoonlijk op de versnellingsbak of de motor bevindt, wordt deze aangesloten op een elektrische aansluitkast, een zogenaamde DC-kast die op het chassis is gemonteerd. Dit geeft een verbinding van maximaal 60 kW power take off voor extra apparatuur in de carrosserie, zoals koelsystemen en haakarmsystemen. De Scania batterij elektrische truck is leverbaar met de cabine uit de L- en P-serie, die beide zijn ontworpen voor gebruik in de stad. De cabine van de L-serie met lage vloer is speciaal ontworpen voor drukke stadscondities met een ongeëvenaard zicht rondom. "Duurzaam emissievrij transport is een steeds grotere vereiste voor transportbedrijven", zegt Anders Lampinen, Scania Director New Technologies. "De aanschaf van een elektrische truck is niet alleen een investering in het wagenpark van de klant, maar ook in het merk en de markt. De elektrische truck stelt de klant in staat om de concurrentie voor te blijven, te leren over infrastructurele uitdagingen en zich aan te passen aan de toekomst".

    Reageer

  • Scania 25L (vrachtwagen)

    Scania 25L Mijlpaal in Scania's elektrificatie - introductie eerste elektrische truckprogramma Breda - Scania lanceert vandaag zijn programma elektrische trucks, een mijlpaal in zijn ambitie om leidend te blijven in de transitie naar een duurzaam transportsysteem. De hoogwaardige plug-in hybride en volledig elektrische trucks richten zich in eerste instantie op stedelijke toepassingen, waaronder de distributie naar de detailhandel. Met Scania's bewezen staat van dienst in het leveren van eersteklas diesel- en hernieuwbare brandstoftrucks markeert deze introductie een belangrijke stap in de ontwikkeling van het bedrijf. In de komende jaren zal Scania zijn assortiment geëlektrificeerde voertuigen voor alle toepassingen blijven ontwikkelen, inclusief langeafstandsvervoer en de bouw. "Met veel trots kondigen we het begin aan van Scania's lange-termijn commitment op het gebied van elektrificatie", zegt Scania's President en CEO Henrik Henriksson. "We zullen de komende jaren jaarlijks nieuwe elektrische voertuigen aan het programma toevoegen en we zijn op dit moment bezig met het reorganiseren van onze productie met het oog op dat doel. Van bijzonder belang is dat we over een paar jaar ook elektrische trucks voor langeafstandsvervoer introduceren die zijn aangepast voor het snel opladen tijdens de verplichte rustperiodes van 45 minuten van de chauffeurs". Elektrificatie van het wagenpark van zware commerciële trucks is van doorslaggevend belang voor het bereiken van de doelstelling van het Akkoord van Parijs om de opwarming van de aarde te beperken tot minder dan 1,5°C. E-Mobility zal daarom in toenemende mate een aantrekkelijke optie zijn voor vooruitstrevende klanten. Scania zal in de beginfase hybride en volledig elektrische trucks ontwikkelen en inzetten in samenwerking met deze vooruitstrevende klanten. De Scania volledig elektrische truck - aangeboden met L- en P-serie cabines - is uitgerust met een 165-300 kWh batterijpakket voor de 230 kW elektromotor, gelijk aan ongeveer 310 pk. Klanten kunnen kiezen uit vijf of negen batterijen, de laatste voor een actieradius van maximaal 250 km op een enkele lading. Scania's plug-in hybride truck, die ook leverbaar is met L- en P-serie cabines, biedt de mogelijkheid om lange afstanden af te leggen in een modus met verbrandingsmotor en vervolgens tot 60 km te rijden in een elektrische modus wanneer dat nodig is. In combinatie met hernieuwbare brandstof kunnen eigenaren hun impact op het klimaat aanzienlijk verminderen. Beide technologieën bouwen voort op het modulaire systeem van Scania met beproefde componenten uit de hele Scania-truckreeks, die bekend staan om hun duurzaamheid en betrouwbaarheid. "Hoewel geëlektrificeerde voertuigen in bepaalde opzichten een nieuwe technologie vertegenwoordigen, hebben we alle mogelijke stappen genomen om ervoor te zorgen dat we dezelfde onwrikbare uptime criteria toepassen als voor onze andere trucks," zegt Anders Lampinen, Director, New Technologies. "Scania staat voor topkwaliteit en dat is natuurlijk ook kenmerkend voor onze elektrische trucks. Naast algemene en temperatuurgecontroleerde transporten kunnen e-trucks ook nuttig worden ingezet met carrosserieën als haakarmsystemen, kippers, betonmixers en vuilnisophalers, maar ook voor brandweer- en reddingsdiensten. "Wij zijn ervan overtuigd dat vooruitstrevende klanten graag het voortouw willen nemen in de elektrificatie door de eerste stappen te zetten om hun vloot toekomstbestendig te maken", zegt Lampinen. "Bij grote transportbedrijven met grote vloten biedt de implementatie hen een vroege kans om ervaring op te doen op dit gebied. Ondertussen weten we dat grote fleetowners geïnteresseerd zijn in het verminderen van hun ecologische voetafdruk". Zowel de plug-in hybride als de volledig elektrische vrachtwagen zal essentieel zijn voor het opereren in het groeiende aantal stedelijke gebieden over de hele wereld met een lage uitstoot in het stadscentrum. Ze bieden ook mogelijkheden voor een bredere inzet van voertuigen. Met stille leveringen kunnen de vervoersdiensten tot ver in de nacht en de vroege ochtenduren worden uitgebreid, waardoor verkeersopstoppingen en parkeerproblemen worden vermeden. Studies tonen aan dat off-peak leveringen meer dan 30 procent sneller kunnen zijn dan op equivalente transportroutes overdag, dankzij eenvoudiger parkeren op afleverpunten, minder wachtrijen, hogere gemiddelde snelheden en vaker groen licht op kruispunten. De volledig elektrische truck wordt geleverd met een optie voor vijf accu's voor een totaal van 165 kWh of negen batterijen voor een geïnstalleerd vermogen van 300 kWh. Als de verbrandingsmotor is verwijderd, wordt één batterij in de voormalige motortunnel geplaatst en worden de overige vier of acht batterijen langs de zijkant van het chassis geplaatst. De batterijen kunnen gemakkelijk worden opgeladen met 130 kW DC met behulp van een CCS-connector (Combined Charging System). De laadtijd van nihil tot 80 procent is minder dan 55 minuten voor de optie met vijf batterijen en minder dan 100 65 minuten voor de optie met negen batterijen. Onderweg worden de batterijen continu opgeladen door middel van regeneratieve remenergie. Omdat de plug-in hybride truck ook een verbrandingsmotor heeft, is de beschikbare ruimte voor de batterijen minder. Hij is uitgerust met drie batterijen voor een geïnstalleerd vermogen van 90 kWh voor de 115 kW elektromotor. De laadtijd van nihil tot 80 procent is ongeveer 35 minuten en naast het opladen via regeneratieve remenergie kan het vermogen van de batterijen worden bijgevuld tijdens het laden en lossen. De elektrische aandrijflijn wordt gecombineerd met een verbrandingsmotor van 280-360 pk. Alleen al in de elektrische modus is de actieradius 60 km. Met de stille modus van beide trucks en de opmerkelijke acceleratie van de volledig elektrische truck van 2.200 Nm koppel, bieden ze een heel andere en opwindende rijervaring. "We weten dat er veel jonge en ervaren chauffeurs zijn die zich niet alleen aangetrokken voelen tot duurzame transporten, maar ook tot de mogelijkheid om met deze trucks van de toekomst als een van de eersten de weg op te gaan.”

    Reageer

  • Scania 25L

    Scania levert meer dan 100 elektrische trucks aan stedelijk afvalbedrijf ARC in Kopenhagen Scania gaat ten minste 78 volledig elektrische trucks uit de L-serie, met nog eens 23 trucks als optie, leveren aan Amager Ressource Center (ARC) voor de verwerking van stedelijk afval in de regio Kopenhagen. De eerste twee trucks zijn al in december 2021 geleverd. De vloot van elektrische trucks, die geen uitlaatemissies produceren, zal bijdragen tot een betere luchtkwaliteit en minder lawaai voor de inwoners van de Deense hoofdstedelijke regio. De lage instapcabines van de L-serie, waarvan de meeste ook zijn uitgerust met de Scania City Door, zullen de werkomstandigheden voor chauffeurs en bemanningen verbeteren dankzij hun ergonomie en chauffeurscomfort, geoptimaliseerd voor stedelijk vervoer dat frequente stops omvat. De order omvat ten minste 72 vuilniswagens (met nog eens 19 als optie), zes bakwagens (met nog eens vier als optie), evenals één haakarmtruck (met een tweede als optie), en omvat reparatie- en onderhoudscontracten voor 8-10 jaar. "Het was voor ons belangrijk dat de trucks een hoog veiligheidsniveau en nieuwe innovatieve veiligheidsoplossingen hebben. Scania bood ook uitgebreide training en opleiding inclusief stand-by service in combinatie met een sterk servicenetwerk dat een hoge uptime garandeert," zegt Jacob Hartvig Simonsen, Managing Director, ARC "Een van de redenen om voor Scania te kiezen was de 'busdeur' aan de passagierszijde. Deze is ontworpen als een glazen draaideur met één groot ononderbroken glasoppervlak op volledige hoogte dat naar binnen opengaat, en zorgt voor snel in- en uitstappen en geeft de chauffeur een goed overzicht", zegt Per Fischer, Contractverantwoordelijke, ARC. Het decarboniseren van afvalbeheer en recycling is een belangrijk onderdeel van de ambitieuze doelstelling van Kopenhagen om de eerste CO2-neutrale hoofdstad ter wereld te worden tegen 2025. De iconische Amager Bakke-afval-energiecentrale van ARC, met zijn skipiste op het dak en recreatiegebied, is een symbool van de duurzame ambities van de stad en ARC streeft ernaar dat het de eerste CO2-neutrale afval-energiecentrale ter wereld wordt. "Scania's partnership met ARC is een goed voorbeeld van hoe we samenwerken met potentiële klanten om hun activiteiten te analyseren en de voertuigspecificaties en operationele aanpassingen te identificeren die nodig zijn om de overstap naar elektrisch te maken. Een goed product is niet genoeg. Het is cruciaal om nauw samen te werken met de klant, zoals het team in Denemarken op een fantastische manier heeft gedaan, om de nieuwe uitdagingen die elektrificatie met zich meebrengt te begrijpen en op te lossen", zegt Fredrik Allard, hoofd E-mobility bij Scania. "Door advies te geven waarbij naar de hele operatie wordt gekeken, zorgen we ervoor dat ons totale aanbod aansluit op de behoeften van de klant." De eerste twee volledig elektrische trucks uit de L-serie zijn in december 2021 geleverd, en de rest van de vloot zal in de loop van 2022 en in de eerste helft van 2023 worden geleverd.

    Reageer

  • Scania 25L

    Scania op Reinigings Demo Dagen 2023 Scania biedt uitgebreide oplossingen voor emissieloze afvalinzameling Breda - De elektrificatie van vrachtwagens zal nergens zo zichtbaar zijn als in de binnensteden van gemeentes. Dat is van oudsher het domein van de afvalinzamelaars. Dagelijks zijn duizenden trucks onderweg om afval op te halen en hun waardevolle bijdrage te leveren aan de samenleving. Deze trucks rijden dwars door drukke leefgebieden, scholen, winkelcentra en andere plekken waar veel mensen aanwezig zijn. Elektrische vrachtwagens van Scania brengen de uitstoot van schadelijke gassen en het geluid van de motor tot nul terug. In diverse binnensteden doen ze al schoon en stil hun dagelijkse werk tot volle tevredenheid van inwoners én chauffeurs. Immers, een chauffeur die eenmaal elektrisch geeft gereden wil doorgaans niet meer terug naar diesel. Hiermee sorteren deze gemeentes al voor naar de vele zero-emissie zones die vanaf 2025 van kracht zullen zijn. Scania biedt een breed programma chassis voor de inzet voor elektrische huisvuilauto’s. Er kan gekozen worden uit diverse cabines, waaronder de L-cabine met de allerlaagste instap. Er is keuze uit verschillende batterijpakketten al naar gelang de inzet van het voertuig. Carrosseriebouwers werken überhaupt graag met Scania chassis vanwege de vele voorbereidingen die af-fabriek beschikbaar zijn. Dat vergemakkelijkt de opbouw waardoor het voertuig sneller inzetbaar is en emissieloos zijn taak in de samenleving kan oppakken. Op de stand van Scania op de Reiningings Demo Dagen 2023 treft men de volgende voertuigen aan: Scania 25L B6x2*4 NB 20N BEV 9 batterijen (300kWh) Wielbasis 3950mm Bijzonderheid, batterijen achter de cabine met als voordeel korte wielbasis opbouw: Geesink achterlader Klant: BAT (Brabant afval team) Scania 25P B6x2*4NB 17N BEV 9 batterijen (300kWh) Wielbasis 4350mm Opbouw: kraantrechter (Trechteropbouw = VDK, kraan = Hiab) Klant: PreZero Scania 360P B6x2*4NB 17N PHEV Plug-In Hybrid Opbouw: vast kiepende was unit t.b.v. ondergrondse containers (AW Machinery) i.c.m. kraan van HMF (Vlarotech) Bijzonderheid: zowel kraan als opbouw heeft een separate accupakket van Vlarotech voor de aandrijving: indien deze accu leeg is, kan de opbouw verder draaien op de batterijen van het voertuig. Indien deze leeg zijn, kan er verder gedraaid worden op de motor. Doel is maximaal mogelijk gebruik te maken van elektrische energie zowel in PTO gebruik als rijden. De dieselmotor zal met name geactiveerd worden voor de snelweg kilometer i.v.m. het grote gebied van HVC (omgeving Dordrecht en Noord Holland) Klant: HVC De Reinigings Demo Dagen vinden op 7 en 8 juni a.s. plaats op het terrein van Flevonice in Biddinghuizen.

    Reageer

  • Scania 25L

    Kijk, daar heb je Traton Group AG (München) × met een Scania 25L, opgebouwd als vuilniswagen.

    Reageer

  • Scania 25L

    Kijk, daar heb je Traton Group AG (München) × met een Scania 25L, opgebouwd als vuilniswagen.

    Reageer


Help je mee?

Alle informatie op truckfan is verzameld door de leden. Allemaal liefhebbers, net als jij.

Om de gegevens zo compleet mogelijk te maken kunnen we ook jouw hulp goed gebruiken. Alle foto's, video's, folders, brochures en vragen zijn van harte welkom!

« Alle Scania machines