Foto van: jans-eising

Mercedes-Benz

eActros

Foto's
63
Video's
0
Topics
1

Informatie over de Mercedes-Benz eActros

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de eActros.

Ervaring

leden die ervaring blijken te hebben met de eActros, gezamenlijk zo'n 0 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Wordt ook lid »

Actuele vragen Stel ook een vraag »

Holcim bestelt 1.000 elektrische Actrossen

Holcim zal vertrouwen op de Mercedes-Benz eActros 600 om zijn duurzaamheidsstrategie op grote schaal te implementeren. De Zwitserse producent van bouwmaterialen is van plan om in totaal 1.000 exemplaren van de batterij-elektrische vrachtwagen van Mercedes-Benz Trucks, die afgelopen oktober zijn wereldpremière beleefde, aan zijn Europese vloot toe te voegen. Beide bedrijven hebben daartoe als sterke partners een gezamenlijke intentieverklaring getekend. Het volume vertegenwoordigt de grootste geplande order tot nu toe voor de eActros 600 die bijdraagt aan het behalen van de duurzaamheidsdoelstellingen van beide bedrijven. Het merendeel van de elektrische vrachtwagens zal met silotrailers worden ingezet voor het veeleisende transport

0 reacties


Top 6 foto's Alle foto's »

  • Mercedes-Benz eActros

    Foto van een Mercedes-Benz eActros.

    Reageer

  • Mercedes-Benz eActros

    Simon Loos breidt elektrisch wagenpark uit met eerste vijf eActros koelbakwagens van Nederland Het elektrische wagenpark van Simon Loos wordt uitgebreid met vijf Mercedes-Benz eActros koelbakwagens. Het zijn daadwerkelijk de allereerste vijf volledig elektrische trucks die in serie geproduceerd worden door Mercedes-Benz voor Nederland. De aanschaf volgt op een periode van uitvoerige praktijktests met twee prototypes van de eActros, waarmee Simon Loos inmiddels 100.000 kilometer praktijkervaring heeft opgedaan. “Wij geloven in het concept van elektrisch rijden en dankzij de ervaringen uit de praktijktest zijn wij ervan overtuigd dat dit the way to go is”, laat Fleetmanager Wim Roks weten. Met de aanschaf van maar liefst vijf eActros trucks, telt de volledig elektrische vloot van Simon Loos ruim twintig vrachtwagens. Dit maakt de West-Friese logistiek dienstverlener een koploper in Europa op het gebied van elektrisch transport met zware vrachtwagens. De 27-tons eActros bakwagens worden vanaf medio maart vanuit distributiecentra in Pijnacker en Zaandam ingezet voor een emissievrije belevering van Albert Heijn-filialen in de Randstad. De eActros is een 3-assig chassis met gestuurde naloopas en halflange cabine. Met de batterijcapaciteit van 315 kWh, is het mogelijk om onder alle omstandigheden een rijafstand van ruim 250 kilometer af te leggen. Tegelijkertijd verzorgt deze batterijcapaciteit ook de voeding van de Frigoblock koelmachine. De complete truck is daarmee emissievrij en muisstil. Dankzij succesvolle praktijktests hebben chauffeurs van Simon Loos de kennis en ervaring in handen om de eActros op de meest duurzame wijze in te zetten. Succesvolle praktijkproef Sinds 2020 doen Mercedes-Benz en Simon Loos uitvoerige tests met het prototype van de eActros. Deze tests waren vanaf dag één intensief: de eActros pre-serie ging zeven dagen per week tussen 07.00 uur en 23.00 uur de weg op. Daarbij werd met een scherp oog gelet op factoren als temperatuur, het traject, rijstijl, laadgewicht en het gebruik van de airco en kachel. Innovatie voor chauffeursvak Tientallen chauffeurs van Simon Loos hebben een speciaal voor de eActros ontwikkelde training gevolgd. Deze training helpt chauffeurs om zich bewust te worden van belangrijke veiligheidsaspecten van het hoge voltage, zodat ze er veilig mee op pad kunnen. Uiteraard komen ook zaken als de bediening en de werking van de energieterugwinning aan bod in deze training. Simon Loos is als vooraanstaand logistiek dienstverlener al vanaf 2014 bezig om binnen eigen geledingen ervaring op te doen in elektrisch transport. “Het is zo evident, dat het gewoon moet”, vindt Fleetmanager Wim Roks over de transitie naar emissievrij transport. “Wij pakken de koe bij de hoorns en willen graag voorop lopen. We zijn dan ook ontzettend blij met deze aanschaf. Met deze transportoplossing brengt een grote truckfabrikant een mooi innovatief idee tot werkelijkheid en laat hiermee zien dat het roer is omgegooid, zodat onze branche in de toekomst verder en sneller kan opschalen met zero emissie voertuigen.” -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Over Simon Loos Toonaangevende logistieke oplossingen voor Transport, Warehouse, Co-packing en Logistieke Consultancy: dat is Simon Loos. Begonnen als klein familiebedrijf, zijn we in ons ruim 80-jarig bestaan uitgegroeid tot één van de grootste en meest gewaardeerde logistiek dienstverleners van Nederland. Dagelijks werken we met ruim 3.200 collega’s en 1.400 voertuigen, verdeeld over meer dan 60 standplaatsen in heel Nederland, aan onze logistieke missie. Duurzaamheid en innovatie zitten in ons DNA, en wij staan bekend om onze hoge kwaliteit, flexibiliteit en betrouwbaarheid. Ambitieus, maar in de kern nog steeds een familiebedrijf. Beloond met een top-10 plek in de top 100 van logistiek dienstverleners, zijn we meer dan trots op onze superhelden die dag in dag uit onze mooie naam in logistiek waarmaken.

    Reageer

  • Mercedes-Benz eActros

    Vijf weken durende test van de batterij-elektrische langeafstandstruck eActros 600 in Andalusië bij hoge temperaturen tot 44 °C Focus op metingen en functietests van verschillende componenten van de eActros 600 Ruim 2.000 km lange terugrit van een prototype op zijn eigen as van Granada naar Wörth Wereldpremière op 10 oktober 2023 – serieproductie in 2024 Dr. Konrad Götz, Hoofd afdeling Global Testing Mercedes-Benz Trucks: "Sinds vorig jaar onderwerpen we de eActros 600 aan strenge tests. Na de wintertests in Finland in het voorjaar bij vrieskou tot min 25 °C en de eerste tests op de openbare weg, moest de eTruck zich nu bewijzen bij meer dan 40 °C in Spanje. De eActros 600 doorstond de uitdagende tests met glans. Nu, in de volgende stap, kijken we uit naar de praktijktests bij onze klanten" Mercedes-Benz Trucks heeft de zomertests van de batterij-elektrische langeafstandstruck eActros 600 met succes afgerond. Gedurende ongeveer vijf weken hebben testengineers de eTruck getest bij hoge temperaturen tot 44 °C in Andalusië in Zuid-Spanje. De omvang van de tests varieerde van de werking van de airconditioning onder zeer warme omstandigheden en de prestaties van de elektrische aandrijflijn en het thermomanagement van de accu tot metingen tijdens laadprocessen bij snellaadstations. Na afloop van de tests legde een prototype op zijn eigen as ook de meer dan 2.000 km lange terugrit af van Granada via Valencia, Barcelona, Montpellier en Lyon naar het ontwikkelings- en testcenter van Mercedes-Benz Trucks in Wörth. De eActros 600 viert zijn wereldpremière op 10 oktober 2023. In 2024 is de serieproductie gepland. Dr. Konrad Götz, Hoofd afdeling Global Testing Mercedes-Benz Trucks: "Sinds vorig jaar onderwerpen we de eActros 600 aan strenge tests. Na de wintertests in Finland in het voorjaar bij vrieskou tot min 25 °C en de eerste tests op de openbare weg, moest de eTruck zich nu bewijzen bij meer dan 40 °C in Spanje. De eActros 600 doorstond de uitdagende tests met glans. Nu, in de volgende stap, kijken we uit naar de praktijktests bij onze klanten." Over de eActros 600 Een nieuw design voor de cabine van de eActros 600 breekt met het vertrouwde uiterlijk van de Actros-serie, neemt designelementen over van het conceptprototype dat op de IAA werd gepresenteerd en zet deze voort met strakke lijnen en een aerodynamisch design. Ook het interieur is vernieuwd. Drie accupakketten geven de serieversie van de eActros 600 een totale geïnstalleerde capaciteit van meer dan 600 kWh en twee elektromotoren als onderdeel van de nieuwe eAs genereren een continuvermogen van 400 kW en een piekvermogen van meer dan 600 kW. De hoge accucapaciteit moet een actieradius van 500 km mogelijk maken zonder tussentijds laden. Naast de trekker-oplegger zal Mercedes-Benz Trucks direct na de introductie ook varianten met open laadbak van de eActros 600 gaan produceren, zodat klanten nog veel meer inzetmogelijkheden in het volledig elektrische transport krijgen. De ontwikkelingsengineers van Mercedes-Benz Trucks hebben de eActros 600 zo ontworpen dat hij aan dezelfde duurzaamheidseisen voor voertuig en componenten voldoet als een vergelijkbare conventionele heavy-duty Actros-langeafstandstruck. Dat betekent 1,2 miljoen km in 10 jaar gebruik. In de eActros 600 worden accu’s met lithium-ijzerfosfaat-celtechnologie (LFP) gebruikt. Deze overtuigen vooral door een lange levensduur en meer bruikbare energie. De accu’s van de eActros 600-serietruck moeten in minder dan 30 minuten van 20 tot 80 procent kunnen worden geladen aan een laadstation met circa 1 megawatt vermogen. Kern van het concept van Mercedes-Benz Trucks voor batterij-elektrisch internationaal transport is om klanten een holistische transportoplossing te bieden bestaande uit voertuigtechnologie, advies, laadinfrastructuur en services. De eActros 600 is daarmee de juiste keuze voor klanten op het gebied van rendement, duurzaamheid en betrouwbaarheid.

    Reageer

  • Mercedes-Benz eActros

    Foto van een Mercedes-Benz eActros.

    Reageer

  • Mercedes-Benz eActros

    Simon Loos bv (Wognum) ×, Daimler AG (Stuttgart (D)) × op de foto met een Mercedes-Benz eActros, opgebouwd voor koeltransport.

    Reageer

  • Mercedes-Benz eActros

    Simon Loos bv (Wognum) ×, Daimler AG (Stuttgart (D)) × op de foto met een Mercedes-Benz eActros, opgebouwd voor koeltransport.

    Reageer

« Alle Mercedes-Benz machines