MAN

TGX 3rd generation

Foto's
588
Video's
0
Topics
13

Informatie over de MAN TGX 3rd generation

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de TGX 3rd generation.

Ervaring

leden die ervaring blijken te hebben met de TGX 3rd generation, gezamenlijk zo'n 0 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Wordt ook lid »

Actuele vragen Stel ook een vraag »

Eerste trucks in Dachser-kleuren voor Müller Fresh Food Logistics

Müller Fresh Food Logistics, de logistieke dienstverlener gespecialiseerd in voedingsmiddelendistributie, heeft zes Euro 6 trucks van MAN volledig in Dachser-kleuren aangeschaft. Het is de eerste zichtbare verandering voor de buitenwereld, sinds de overname van Müller Fresh food Logistics door logistieke dienstverlener Dachser. Deze visuele verandering markeert een nieuwe fase in de gezamenlijke reis van de twee bedrijven. Sinds de overname is de integratie van Müller Fresh Food Logistics in volle gang. De nieuwe trucks, die worden ingezet voor meerdaagse ritten en dagritten rijden nu naar hun bestemming in de herkenbare Dachser-kleuren. Ondanks deze eerste zichtbare verandering sinds de integratie, blijft

0 reacties


MAN TGX 6x2 voor Melkweg Fritom

MAN TGX 6x2 voor Melkweg Fritom

0 reacties


MAN Individual Lion S voor Jordy Brouwer Transport

Jordy Brouwer Internationaal Transport BV in Heerenveen heeft een nieuwe MAN TGX 18.510 Individual Lion S met de ruime GX cabine in gebruik genomen. Het is de eerste MAN in de tien trucks tellende vloot van Brouwer. De truck wordt ingezet in combinatie met een moving floor trailer voor internationaal transport. Jordy Brouwer Internationaal Transport BV werd in 2011 opgericht met twee trucks en het bedrijf groeide in tien jaar naar tien trekkende eenheden. Brouwer is actief in verschillende takken van transport met koeltrailers, schuifzeil opleggers en een moving floor trailer. Jordy Brouwer: ,,Wij rijden eigenlijk door heel Europa, van

0 reacties


Wierda bouwde de eerste MAN TG3 vijfas-trekker ter wereld

Martin Vonk stuurde me een aantal prachtige foto’s op die hij voor Wierda Voertuig Techniek gemaakt heeft. De MAN TGX op deze foto’s is de eerste TG3 5-assige trekker ter wereld. De basis is de 250t trekker van MAN, waarbij Wierda een 10t naloopas gemonteerd heeft. Deze as is gestuurd en hefbaar. Hij is toegevoegd om de schoteldruk te verhogen. Ondanks de extra as blijft de draaicirkel gelijk aan die van het vierassige het basisvoertuig. Daarnaast heeft WVT het chassis verstevigd en heeft ze het rek achter de cabine voorzien van de eigen zijfenders, om het geheel mooi af te

0 reacties


Trillen deur ratel

Bij snelheden hoger dan 50 en bepaalde windrichting hoor ik getril bij de passagiers deur. Hij heeft nooit schade gehad.en nu begin rechts ook. Ik heb al verschillende delen afgeplakt met tape, het dopje verdraaid om de afstand tot het deurpaneel te veranderen. Iemand hetzelfde gehad en opgelost?

0 reacties


Zwaar transport met Wierda: Vier keer vier assen voor Martin Baur

Deze week is de eerste van vier stuks MAN TGX zwaar transport trekker bij Wierda opgehaald door Martin Baur GmbH uit Ertingen, een dorpje tussen Stuttgart en de Bodensee. Het viertal zijn hele korte volledig luchtgeveerde zwaartransport trekkers die door Wierda in Joure van 6×4 naar 8×4 om zijn gebouwd en een mooi afgewerkte toren achter de cabine hebben gekregen. Veel veilige en winstgevende kilometers toegewenst met dit prachtige kwartet! In Wierda’s eigen woorden: “Deze week is de eerste van vier ultrakorte zwaar transport trekkers voor Martin Baur op transport gegaan naar de MAN dealer in Neu Ulm. Zij zullen

0 reacties


MAN TGX 26.470 6×2 BLS voor Haarsma

Vorige week heeft Wierda Bedrijswagens deze MAN TGX 26.470 6×2 BLS aan Haarsma uit Tjerkwerd afgeleverd, vandaag had ik al het geluk hem (al was het niet onder ideale omstandigheden) voor de lens te krijgen. Veel veilige en winstgevende kilometers met deze prachtige truck toegewenst!

0 reacties


Müller’s nieuwe MAN op de Maasvlakte

Richard den Hartog hield me al goed op de hoogte over de komst van de nieuwe generatie MAN bij Müller, afgelopen vrijdag had hij een nieuwe TGX voor de lens op de Maasvlakte. Nog even en dit is een alledaags gezicht, Müller heeft er flink wat besteld. Richard, bedankt voor de prachtige foto’s!

0 reacties


Tadaaa! Spaansen heeft haar eerste MAN TG3 afgeleverd gekregen

Eerder deze week heeft Bakkerij Pon een taart afgeleverd bij Spaansen in Winkel. Om dat te vieren hadden ze ook een nieuwe MAN TGX meegenomen, de eerste TG3 voor Spaansen. Er zijn nog twee broertjes op komst. Met dank aan Martha de Boer voor de foto’s en informatie!

0 reacties


MAN NTG TGX van Jan van der Wal

Op 21 januari jongstleden heeft Wierda deze prachtige nieuwe generatie MAN TGX afgeleverd aan Jan van der Wal, die er mee chartert voor DTC. In de tussentijd is er al hard mee gewerkt, maar dat maakt de truck alleen maar mooier! Deze MAN TGX 24.470 6×2/2 BLS is af-fabriek uitgevoerd met onder andere comfort steering, lane return assist, aslastindicatie, MAN Efficient cruise, file assistent en ACC met stop & go. Wierda heeft de in kleur gespoten maatwerk tanks van SB Components geplaatst, in combinatie met met een 80 liter ad-blue tank en accu’s in de achteroverbouw. Daarbij hebben ze ook

0 reacties


MAN TGX behaalt topresultaten in Europese vergelijkende tests

De nieuwe MAN TGX heeft recent in de European Truck Challenge, een vergelijkende test door journalisten, het beste resultaat op het gebied van Total Cost of Ownership (TCO) genoteerd. Wat brandstofverbruik betreft kwam het model eveneens als beste uit de bus. In de algemene evaluatie van de testdeelnemers resulteerde dit in een uitstekende tweede plaats, net achter een model van zustermerk Scania. Eerder behaalde de MAN TGX al een algemene overwinning in de gerenommeerde Euro Truck Test.

Op het gebied van TCO (één van de belangrijkste beoordelingscategorieën bij de European Truck Challenge) wist de MAN TGX 18.510 met zijn 73,2 cent per kilometer zijn drie belangrijkste concurrenten - de Scania 540 S, Mercedes-Benz Actros 1853 en DAF XF 530 - ver achter zich te laten. Met zijn lage verbruik van 28,1 liter op 100 kilometer kwam hij bovendien nagenoeg op gelijke hoogte met de truck die de eerste plaats behaalde, de Scania 540 S (28,0 liter). In combinatie met uitstekende beoordelingen voor de chauffeursassistentiesystemen, het rijgedrag, het interieur en de rustmogelijkheid in de cabine behaalde hij daarmee een overtuigende tweede plaats in de algemene beoordeling.

De nieuwe MAN TGX, die werd onthuld in februari 2020, kon zijn kwaliteiten daarmee opnieuw bewijzen in een belangrijke vergelijkingstest. Recent won een MAN TGX 18.430 al de gerenommeerde Euro Truck Test – vóór de concurrerende modellen van Scania en Mercedes-Benz - dankzij zijn verbruik van 23,41 liter op 100 kilometer en de hoogste score bij de beoordeling door de chauffeurs.

“Dit zijn indrukwekkende testresultaten die duidelijk aantonen dat onze nieuwe MAN de norm is als het gaat om brandstofverbruik en TCO, maar ook om chauffeurscomfort en gebruiksgemak,” aldus Andreas Tostmann, CEO van MAN Truck & Bus.

ETC en ETT: gerenommeerde Europese testformats
De European Truck Challenge (ETC), die in 2020 voor de zevende keer werd georganiseerd, vindt plaats onder leiding van het Duitse vaktijdschrift ‘KFZ-Anzeiger’ in samenwerking met andere Europese publicaties. De resultaten van deze test worden gepubliceerd door de 18 deelnemende tijdschriften in elf landen. Het testparcours, dat in het zuiden van Nedersaksen ligt en circa 188 kilometer lang is, strekt zich uit van Bockenem tot Hannoversch Münden/Stauffenberg en terug. Aan de ETC 2020 deden trekkers mee met vermogens van rond de 500 pk en koppels rond de 2.500 Nm.

De Euro Truck Test (ETT), die sinds 2006 bestaat, wordt georganiseerd door de Duitse vaktijdschriften ‘Trucker’ en ‘Verkehrsrundschau’. Aan deze test namen ook andere Europese vaktijdschriften deel. Het 342,8 kilometer lange testparcours loopt ten noorden van München en via onder andere Regensburg, Nürnberg en Ingolstadt. Een bijzonder aspect is dat voor de verbruiksmetingen van de ETT een referentiecombinatie wordt gebruikt. Hierdoor kunnen verschillende weersinvloeden tijdens de afzonderlijke testritten worden gecompenseerd met het oog op de vergelijkbaarheid van de testvoertuigen. Bij de ETT 2020 lag de nadruk op trekkers in het vermogensbereik net boven 400 pk en werd getest met treingewichten van 32 ton.

0 reacties


Nieuwe MAN in een andere kleur dan geel

De nieuwe MAN ken ik persoonlijk tot nu toe alleen nog maar in het typische MAN geel. Maar er zijn ook dealers die voor een andere kleurstelling kiezen. Zoals bijvoorbeeld Leven Trucks met o.a. een vestiging in het Duitse Kaldenkirchen, ze gingen voor de typische MAN leeuw en wat rode accenten. MAN TGX 3rd generation. MAN TGX 3rd generation. Ook MAN West Vlaanderen in Torhout heeft gekozen voor een andere kleur, namelijk zilver met zwart. Our demonstrators are ready to hit the road 🚛💨💨 2x MAN TGX 18.510 GX #simplymytruck #mantruckandbus #mantruckandbusbelgium #manwestvlaanderen Geplaatst door MAN West-Vlaanderen op Maandag 13 juli

0 reacties


[video] De nieuwe MAN TGX van binnen en buiten bekeken

Op dit moment doet MAN een tour door Nederland met de nieuwe TGX. Over drie weken komen de demo’s bij de dealers als het goed is binnen, maar eerst kunnen de monteurs, klanten en andere geïnteresseerden op deze manier met het nieuwe model kennis maken. De afgelopen dagen ging de tour door het noorden, waarbij Wierda haar werkplaatsen ter beschikking had gesteld als stalling voor de nacht van de trucks. Ik werd uitgenodigd een kijkje te komen nemen, dat werd gisteravond bij de vestiging in Drachten. Bij Wierda zijn ze altijd heel open over alles, zo ook met deze nieuwe

0 reacties


Video's

Top 6 foto's Alle foto's »

  • MAN TGX 3rd generation

    Specialist E. Lafeber vertrouwt op MAN MAN-Lafeber1 Nieuwe MAN zwaar transportrekker met 640 pk Transportbedrijf E. Lafeber uit Gouda is een begrip in de wereld van exceptioneel vervoer. Voor de zwaarste klussen die dit veelzijdige bedrijf toebedeeld krijgt, vertrouwt Lafeber voor honderd procent op MAN. Lafeber is een familiebedrijf dat al sinds 1820 actief is. Dus onlangs vierde Lafeber de 202e verjaardag. De kunst van overleven zit hem in de veelzijdigheid van het bedrijf. Meest in het oog springend is natuurlijk het exceptioneel transport. Maar daarnaast houdt Lafeber zich ook bezig met het transport van bouwmaterialen en de bijbehorende logistiek. Verder is Lafeber vanuit standplaats Gouda ook actief in projectmatige vervoersklussen van de meest uiteenlopende aard, alsmede machineverhuizingen. Al lang MAN-klant „We kennen dealer Van Leeuwen Truckservice al lang. Zij denken altijd op een prettige manier met ons mee. Onze contacten gaan terug tot de jaren tachtig van de vorige eeuw,“ zegt directeur Martine Lafeber. De vloot van Lafeber bestaat uit 27 trucks en meer dan zestig trailers. Daar zitten enkele zware, meerassige diepladers bij, en daar wordt de nieuwe MAN TGX voor ingezet. “Deze nieuwe zwaar transport trekker is goed voor 250 ton op kenteken, en dat is belangrijk voor ons”, legt Martine Lafeber uit. ´Voorzien van de nieuwste techniek, waardoor ook bij een combinatiegewicht van 250 ton, de combinatie soepel wegrijdt. Dat is wat onze klanten graag zien van ons.” Een unieke bouwsteen voor deze eigenschap is de WSK Koppelomvormer. Hiermee wordt het koppel van de motor versterkt tot een factor van 1,6 en kan schokvrij worden opgetrokken. Ook ideaal bij het manoeuvreren. De koppelomvormer is voorzien van een lock-up voor een hoog rendement en een laag brandstofverbruik. Lading van 107 ton Op de foto’s zien we de nieuwe vier-assige zwaartransport trekker in actie kort na het laden van een heimachine met een totaalgewicht van 107 ton. De MAN trekt daarbij een drie-bed-vijf-dieplader. Het geheel werd geladen in de kop van Noord Holland en moest worden gelost op de Maasvlakte. Een routineklus voor Lafeber. Vertroetelen De grote en gevarieerde trailervloot is een glashelder argument voor Lafeber om er een eigen werkplaats op na te blijven houden. „De trailers zijn van diverse merken en hebben alle specifieke taken. Het zijn uiteenlopende typen, tot en met de zwaarste diepladers aan toe. Ook de trucks hebben nauwelijks geheimen voor ons. We beschikken over voldoende monteurs die vertrouwd zijn met de eigenschappen van onze vloot“, aldus Martine Lafeber. „Maar de APK laten we aan de dealer over. Daartoe staan we in nauw contact met Van Leeuwen Truckservice in Waddinxveen. Net als voor de trailers, geldt ook voor de trucks dat die specifiek worden ingezet. Bij MAN hebben we de ervaring dat ze erg betrouwbaar zijn, juist in de categorie van hoge tonnages. Deze nieuwe trekker vervangt een exemplaar dat we veertien jaar hebben gehad. Dat zegt wel wat over dit merk.“

    Reageer

  • MAN TGX 3rd generation

    Specialist E. Lafeber vertrouwt op MAN MAN-Lafeber1 Nieuwe MAN zwaar transportrekker met 640 pk Transportbedrijf E. Lafeber uit Gouda is een begrip in de wereld van exceptioneel vervoer. Voor de zwaarste klussen die dit veelzijdige bedrijf toebedeeld krijgt, vertrouwt Lafeber voor honderd procent op MAN. Lafeber is een familiebedrijf dat al sinds 1820 actief is. Dus onlangs vierde Lafeber de 202e verjaardag. De kunst van overleven zit hem in de veelzijdigheid van het bedrijf. Meest in het oog springend is natuurlijk het exceptioneel transport. Maar daarnaast houdt Lafeber zich ook bezig met het transport van bouwmaterialen en de bijbehorende logistiek. Verder is Lafeber vanuit standplaats Gouda ook actief in projectmatige vervoersklussen van de meest uiteenlopende aard, alsmede machineverhuizingen. Al lang MAN-klant „We kennen dealer Van Leeuwen Truckservice al lang. Zij denken altijd op een prettige manier met ons mee. Onze contacten gaan terug tot de jaren tachtig van de vorige eeuw,“ zegt directeur Martine Lafeber. De vloot van Lafeber bestaat uit 27 trucks en meer dan zestig trailers. Daar zitten enkele zware, meerassige diepladers bij, en daar wordt de nieuwe MAN TGX voor ingezet. “Deze nieuwe zwaar transport trekker is goed voor 250 ton op kenteken, en dat is belangrijk voor ons”, legt Martine Lafeber uit. ´Voorzien van de nieuwste techniek, waardoor ook bij een combinatiegewicht van 250 ton, de combinatie soepel wegrijdt. Dat is wat onze klanten graag zien van ons.” Een unieke bouwsteen voor deze eigenschap is de WSK Koppelomvormer. Hiermee wordt het koppel van de motor versterkt tot een factor van 1,6 en kan schokvrij worden opgetrokken. Ook ideaal bij het manoeuvreren. De koppelomvormer is voorzien van een lock-up voor een hoog rendement en een laag brandstofverbruik. Lading van 107 ton Op de foto’s zien we de nieuwe vier-assige zwaartransport trekker in actie kort na het laden van een heimachine met een totaalgewicht van 107 ton. De MAN trekt daarbij een drie-bed-vijf-dieplader. Het geheel werd geladen in de kop van Noord Holland en moest worden gelost op de Maasvlakte. Een routineklus voor Lafeber. Vertroetelen De grote en gevarieerde trailervloot is een glashelder argument voor Lafeber om er een eigen werkplaats op na te blijven houden. „De trailers zijn van diverse merken en hebben alle specifieke taken. Het zijn uiteenlopende typen, tot en met de zwaarste diepladers aan toe. Ook de trucks hebben nauwelijks geheimen voor ons. We beschikken over voldoende monteurs die vertrouwd zijn met de eigenschappen van onze vloot“, aldus Martine Lafeber. „Maar de APK laten we aan de dealer over. Daartoe staan we in nauw contact met Van Leeuwen Truckservice in Waddinxveen. Net als voor de trailers, geldt ook voor de trucks dat die specifiek worden ingezet. Bij MAN hebben we de ervaring dat ze erg betrouwbaar zijn, juist in de categorie van hoge tonnages. Deze nieuwe trekker vervangt een exemplaar dat we veertien jaar hebben gehad. Dat zegt wel wat over dit merk.“

    Reageer

  • MAN TGX 3rd generation

    Roordink Bedrijfwagens (Barneveld) × op de foto met een MAN TGX 3rd generation.

    Reageer

  • MAN TGX 3rd generation

    Hannon Logistics BV (Poeldijk) × op de foto met een MAN TGX 3rd generation, opgebouwd voor koeltransport.

    1 reactie

  • MAN TGX 3rd generation

    MAN TGX 24.480 voor Frank Hellinga ● Compacte voorloopas ● Ruime GM cabine ● MAN OptiView camerasysteem Frank Hellinga Infrawerken & Transport uit Eesveen heeft het wagenpark uitgebreid met een MAN TGX 24.480 6x2 trekker. Frank Hellinga houdt zich bezig met grondverzet, de handel in zand- en grind en transport. Daarvoor zet het bedrijf een vloot in van tien trucks. De nieuwe MAN betreft een uitbreiding van het wagenpark en is de derde MAN in de vloot. Frank Hellinga: “We hebben een MAN 8x4 en een 10x8, en dit is de eerste trekker. De ervaringen met de MAN-trucks en Wierda Bedrijfswagens zijn erg goed en toen de chauffeur aangaf dat hij graag een MAN wilde, was het voor mij snel beslist. De trucks doen het goed in het verbruik en zijn betrouwbaar, en dat zijn toch de belangrijkste dingen.” Bijzonder compleet De MAN TGX is voorzien van de ruime GM-cabine, met daarin een koelkast, een magnetron en een luxe lederpakket. “Deze auto rijdt met split en grind vooral op de langere afstanden binnen Nederland, bijvoorbeeld tussen Limburg en Groningen. De chauffeur overnacht regelmatig in de cabine”, aldus Frank. Een belangrijk argument voor de MAN was ook het lage eigen gewicht. “Mede dankzij de Alcoa-wielen en de lichtgewicht Stas-trailer mag er netto 37 ton lading mee. Om dat goed uit te nutten, zit er een weeginstallatie op de trailer.”Ook is het voertuig voorzien van MAN OptiView. Daarmee behoren de blinde hoeken tot het verleden en is het voertuig altijd volledig in beeld. Voorkeur van de chauffeur De nieuwe MAN TGX 24.480 met zijn ruime GM-cabine had de voorkeur van chauffeur Alwin Veurman: “Ik had al ervaring met MAN en dit nieuwe model vind ik gewoon een hele stoere en comfortabele auto.” De truck is voorzien van de MAN D26-krachtbron met 480 pk en een compacte voorloopas met een wettelijke aslast van 5,2 ton. Daarmee is een hoog laadvermogen mogelijk, terwijl er toch voldoende chassisruimte is voor tanks en de hydrauliekset voor de Stas kippertrailer.

    Reageer

  • MAN TGX 3rd generation

    MAN TGX 24.480 voor Frank Hellinga ● Compacte voorloopas ● Ruime GM cabine ● MAN OptiView camerasysteem Frank Hellinga Infrawerken & Transport uit Eesveen heeft het wagenpark uitgebreid met een MAN TGX 24.480 6x2 trekker. Frank Hellinga houdt zich bezig met grondverzet, de handel in zand- en grind en transport. Daarvoor zet het bedrijf een vloot in van tien trucks. De nieuwe MAN betreft een uitbreiding van het wagenpark en is de derde MAN in de vloot. Frank Hellinga: “We hebben een MAN 8x4 en een 10x8, en dit is de eerste trekker. De ervaringen met de MAN-trucks en Wierda Bedrijfswagens zijn erg goed en toen de chauffeur aangaf dat hij graag een MAN wilde, was het voor mij snel beslist. De trucks doen het goed in het verbruik en zijn betrouwbaar, en dat zijn toch de belangrijkste dingen.” Bijzonder compleet De MAN TGX is voorzien van de ruime GM-cabine, met daarin een koelkast, een magnetron en een luxe lederpakket. “Deze auto rijdt met split en grind vooral op de langere afstanden binnen Nederland, bijvoorbeeld tussen Limburg en Groningen. De chauffeur overnacht regelmatig in de cabine”, aldus Frank. Een belangrijk argument voor de MAN was ook het lage eigen gewicht. “Mede dankzij de Alcoa-wielen en de lichtgewicht Stas-trailer mag er netto 37 ton lading mee. Om dat goed uit te nutten, zit er een weeginstallatie op de trailer.”Ook is het voertuig voorzien van MAN OptiView. Daarmee behoren de blinde hoeken tot het verleden en is het voertuig altijd volledig in beeld. Voorkeur van de chauffeur De nieuwe MAN TGX 24.480 met zijn ruime GM-cabine had de voorkeur van chauffeur Alwin Veurman: “Ik had al ervaring met MAN en dit nieuwe model vind ik gewoon een hele stoere en comfortabele auto.” De truck is voorzien van de MAN D26-krachtbron met 480 pk en een compacte voorloopas met een wettelijke aslast van 5,2 ton. Daarmee is een hoog laadvermogen mogelijk, terwijl er toch voldoende chassisruimte is voor tanks en de hydrauliekset voor de Stas kippertrailer.

    Reageer

« Alle MAN machines