We hebben helaas nog geen technische specificaties van de TGS 2nd gen.
leden die ervaring blijken te hebben met de TGS 2nd gen, gezamenlijk zo'n 0 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Wordt ook lid »
Onlangs heeft Wierda Voertuig Techniek uit Joure dit op een MAN 4×4 trekkerchassis gebaseerde voertuig afgeleverd aan Mart Munsters B.V., met vestigingen in Deurne, Helden en Leudal. Wierda heet op de vooras 600/50R26,5 Alliance banden en achter 750/45R26,5 Alliance gemonteerd, en alle benodigde aanpassingen daarvoor gemaakt. Tevens is er een bandendruk systeem en een hydraulisch systeem gemonteerd. Achter aan het chassis is een K80 koppeling geplaatst. Het voertuig is toegelaten op de weg tot maximaal 40 kilometer per uur. Voor de kentekenfetishisten: TPH39G.
Het was maar 19 kilometer, maar Gerrit Zuurmond vond de proloog van de Dakar Rally 2022 een mooie proef. Hij nam geen risico’s en stuurde de Rainbow-truck met de 26ste tijd over de finish.
Ondanks dat etappe 1A, zoals de proloog formeel wordt genoemd, een korte proef was, kon er veel mis gaan. Onderweg zagen Zuurmond, navigator Tjeerd van Ballegooij en monteur Klaas Kwakkel een truck op zijn kant liggen (Albert Llovera). Dat was een extra waarschuwing om goed op te letten en een beetje voorzichtig te zijn.
Die waarschuwing nam Zuurmond ter harte. “Je moest echt goed opletten dat je niet buiten de paden kwam. Het was best tricky hier en daar, maar wel een heel mooie proef, met alles erop en eraan: stenen, duinen, steile afdalingen, knipjes. Ik vond het een mooi begin.”
De bemanning en de MAN hadden er niet van te lijden. Vol vertrouwen vingen ze dan ook de 600 kilometer lange verbinding naar Ha’il aan. Daar is vannacht het eerste bivak, waar de monteurs naar verwachting niet veel werk hebben aan de truck. Morgen (zondag) is Ha’il de start- en finishplaats voor de eerste echte rit, etappe 1B. Dat is een parcours van 333 kilometer, waarin het Rainbow Truckteam voor het eerst deze Dakar echt op de proef wordt gesteld.